Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Minulla on nyt ongelma, joka vaikeuttaa elämääni nyt kohtuuttoman paljon. Kävi nimittäin niin, että tapasin kesän alkupuolella aivan uskomattoman naisen. Kolahti ns. kertaheitolla. Tapasimme muutamia kertoja ja juteltavaa riitti. Ajatukset asioista osuivat yhteen paremmin kuin kenenkään muun kanssa koskaan. Muutaman kerran tavattuamme nainen ilmoitti olevansa lesbo, eikä miehet kiinnosta kuin…
Hei vaan sinulle, joka tätä ryhdyt lukemaan. Olen nuori aikuinen nainen, opiskelut toistaiseksi ohi ja työelämässä jo mukana. Perheeseeni kuulu vanhempien lisäksi sisko ja veli, myöskin aikuisia ihmisiä, sekä minulle hyvin tärkeät isovanhemmat. He asuvat vanhempieni kanssa samassa pihapiirissä kotipaikkakunnallani. Vanhempani ovat ammatiltaan psykiatrisia sairaanhoitajia ja omistavat alan yrityksen. Minä…
Kun nyt joka paikassa ympäri nettiä kirjotetaan itsenäisestä elämästä, niin kysyn nyt täältäkin teidän mielipidettä. Minua ahistaa todella paljon, kun kohta täytän 19v, lopetan lukion ja jatkan jossain opiskelua. Pitäiskö nyt välttämättä hakea opintopaikka mahollisimman kaukaa omia vanhempia, että ei vaan pystysi kotona asuu. Jos veinaan haen kotipaikkakunnalta jatko-opiskeluun, niin…
Meillä on mieheni kanssa lipsunut alkoholin käyttö jo ongelman puolelle. Olemme juoneet varmaankin jotain 2 vuotta melko paljon, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana olemme juoneet todella paljon. Minulla itselläni on skitsofrenia, joka on hyvin hallinnassa lääkkeillä, mutta olen kuitenkin eläkkeellä. Mieheni on töissä. Olemme paljonkin puhuneet mieheni kanssa alkoholin…
Hei, Kertokaa hyvät ihmiset miten Tampereelta saisi mahdollisimman nopeasti apua masennukseen. Olen lääkityksellä hoitanut itseäni viitisentoista vuotta, terapiassa en ole koskaan käynyt, vaikka se varmasti olisi hyödyllistä. Tuntuu vaan niin vaikealta saada se homma käyntiin ja koko ajan joka tuutista kuuluu kuinka mielenterveystyöhön ei ole resursseja. Nyt tuntuu vaan jokapäiväinen…
Minulla on sellainen tilanne, että tuntuu etten millään pääse irti lapsuuden ja muun menneisyyden tuottamasta tuskasta. Tiedostan kyllä sen, alkoholisti-isän, perheväkivallan, ankaran ja etäisen äidin, koulukiusaamisen, parisuhdeväkivallan ja petetyksi tulemisen tuskan – mutta olen kaikkien noiden kokemusten vanki edelleen vaikka kuinka niitä asioita yritän työstää. Tosin olen yrittänyt vain itse,…
Hei kaikki! Olisiko kenelläkään teistä neuvoa, tilanteeni on tämä: Meillä on 4 lasta ja yritys joka on mieheni. Mieheni on jättänyt masennuslääkkensä kesällä, söi niitä 3v. Auttoivat mutta sivuoireet pistivät lopettamaan. Alkoi alamäki joka syveni tällä viikolla. Hän on ahdistunut ja toivoton, surullinen sekä puhuu halustaan kuolla. Ei ole uhkaillut…
Miksi niin onet ovat lukeneet, eivätkä vastaa toisen hätähuutoon? Onko jonkun toisen kirjoitus arvokkaampaa kuin toisen, kun toisen viestiin tulee vastauksia eikä omaan..? Tunnen itseni ja ongelmani ihan arvottomaksi…..? Eikö se ole vakavaa tai kiinnostavaa, kun toinen uhkaa itsemurhalla, eikö se ole kommentin arvoista..? Ei kai sit..! Oon kai ihan…
😭 Minun tarinani om seuraavan lainen. Olen työssä käyvä nainen. Sairastunut panikkihäiriöön n.10v sitten. Rauhoittavien lääkkeitten avulla pystyn olemaan työelämässä. Mutta, nyt vuoden verran olen sortunut juomaan kaljaa melkein joka ilta. Aina aamuisin päätän etten tänään hae keppanaa, toisin kuitenkin käy. Heikko mikä heikko. Vain olenko jo alkoholisti😭 En oiken…
Hei! Olen avoliitossa asuva nuori 25v. nainen ja ongelmani on mun avomieheni jonka kanssa en pysty jutellemaan aikuisten asioista. Kun sanon jotakin hänelle niin on kun puhuis seinälle. Sit saan aina kuulla että olen samanlainen kuin joku mun sukulaisistani. Odotan lasta ja avomieheni ei ole edes kiinostunut lapsesta tai ainakin…