Riidat

Riidat

Käyttäjä rikkaruoho aloittanut aikaan 24.01.2006 klo 12:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä rikkaruoho kirjoittanut 24.01.2006 klo 12:42

Missä on vika, kun riidat muuttuvat aina vain pahemmiksi? Miten sen etenemisen saisi
loppumaan?

Ensimmäinen riita oli pelkkää tiuskimista, seuraavissa korotettiin ääntä jo vähän enemmän,
lopulta tuli pieni töniminen, sitten kaataminen, riuhtominen, heitteleminen, lyöminen ja nyt
uhkaillaan jo veitsellä. Joka kerta myös jäljet ja kipu on pahentunut, eli otteet on koventuneet.
Voiko tämä mennä tästä vielä pitemmälle?
Emme puhu enää riitoja halki ja tee kunnon sovintoa. En ole kuullut aikoihin anteeksi pyyntöä
– se on kuulemma turhaa, koska se ei saa riitoja loppumaan. On vain unohdettava. Menee
jonkun aikaa ennen kuin taas juttelemme normaalisti ja edes halaamme. Oikeastaan nyt on
mennyt taas tavallista kauemmin. Ei tätä saa enää parempaan päin, mutta eroaminenkin on
niin vaikeaa ja koska epäilen miehelläni olevan jokin mielen sairaus, kuvittelen kaiken
kääntyvän vielä paremmin. Lääkäriin hän ei ole mennyt ja tuskin meneekään. Kun riita on
unohdettu, unohtuu lääkäritkin, koska olo on täysin terve. Ehkä kyse ei olekaan mistään
sairaudesta, jos hän vain on sellainen ja tämän syyn taakana on helppo tehdä asioita.
Yritän löytää ratkaisua, pelkään, että jos jätän hänet, hänestä tulee oikea kiusa. En halua että
hän tekee itselleen mitään ja tiedän että tekee kun hermostuu. Enkä halua olla syypää niille
teoille.

Ei tähän tarvitse välttämättä vastata. Halusin vain avautua jonnekin. Ei ole ketään kelle voisi
puhua ja nämä asiat saa vain olon pahemmaksi. Pian minun on mentävä lääkäriin
masennuksen takia, joka sekin tuntuu vain pahenevan. Tällä hetkellä elämässä on niin paljon
kaikenlaisia asioita ja stressi on armoton…

Käyttäjä armin kirjoittanut 24.01.2006 klo 19:30

Toi oli kauheeta luettavaa!😭
Noi riidat ei lopu! Sun olisi parasta erota ja muuttaa pois ton ihmisen luota, koska asiat kyllä varmasti pahenee vielä. Seuraavaksi sä olet sairaalassa ties missä kunnossa. Oon tosi surullinen sun puolesta, koska toi on kauhea tilanne!☹️
Olen ite nähnyt kotona lapsena isän hakkaavan äitiä ja on se ollut monta kertaa lähellä, ettei äiti ole kuollut. Oon myöskin ite joutunut kärsimään samaisesta ongelmasta. Exäni, kun oli alkoholisti ja toisinaan väkivaltainen. Olen pelännyt hänen tappavan minut monesti.
Asiat paheni meilläkin pikkuhiljaa, että pienistä riidoista suuriin, sitten henkisestä väkivallasta fyysiseen, tappelemiseen ja lyömiseen ja mukana oli kaikki uhkailu, häiriköinti, kaverit, puukot..
Ei sellaista jaksa, siinä tulee masentuneeksi ja voimattomaksi, kuvittelee kaikkea ja jossittelee.
Sinun pitäisi nyt mennä hakemaan apua. Ota vaikka joku kaveri mukaan josset yksin uskalla ja mene puhumaan vaikka terveysasemalle tai psykiatriseen päivystykseen tai mihin tahansa. He voivat sitten neuvoa suo ja auttaa eteenpäin ja jos kohdalle sattuu joku urpo, joka ei kuuntele, eikä tajua, niin se ei ole sun vikasi, yritä uudestaan.
Siitä miehestä voi tulla riesa, mutta asiat on silti pahemmin jos jäät katsomaan tota menoa. Voit kuitenkin olla turvakodissa ja saada jonkun toisen asunnon kauempaa hänen luota, vaihtaa tietosi salaisiksi ja ottaa lähestymiskiellon... Olen itsekin joutunut tehdä e.m. asioita, kun muutin pois entiseni luota. Mutta se on sen arvoista! Muuten olisin kait tullut hulluksi, tappanut itseni tai hänet tai hän minut...
Tilanteesi ei kuitenkaan tarvitsisi mennä niin pitkälle.
Sain itse apua, kun viilsin ranteeni auki ja minut pakotettiin käymään sairaalassa psykiatrin juttusilla ja kävin puhumassa psykiatrin kanssa muutaman kuukauden. Ei sillä, ettäkö kaikki noin vähällä paranisi, mutta aloin ajattelemaan uudella tavalla (siis itseäni) ja sain rohkeutta ja voimaa sen verran, että uskalsin muuttaa pois. Tietysti tämä vaatii kaikki aikaa ja voimia paljon. Tuostakin on yli vuosi ja vaiheessa ollaan, mutta parempaan päin menossa! Exästäkin olen eroon päässyt kokonaan.
Ja jos hän jotain tekee itselleen, niin SINÄ et ole siitä vastuussa, etkä voi sille mitään, vaikka hän niin väittäisikin! Hänellä tietty voi olla jotain ongelmia oman pääkoppansa kanssa, mutta ne hänen pitää hoitaa itse, siinä et nyt sinä voi auttaa ja jossei hän halua apua, niin sinun onkin vain paras keskittyä nyt itsesi hoitamiseen.
Toivottavasti yhtään auttoi ja tosissaan toivon sinulle paljon voimia ja onnea, mitä nyt teetkin🙂 *HALI*