miten kertoa poikaystävälleen ongelmista, niin että hän ymmärtäisi..?..

miten kertoa poikaystävälleen ongelmista, niin että hän ymmärtäisi..?..

Käyttäjä sanza aloittanut aikaan 23.01.2006 klo 22:24 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sanza kirjoittanut 23.01.2006 klo 22:24

olen 4 vuotta kärsinyt bulimiasta ja masennuksesta. poikaystäväni haaveilee yhteen muutosta, yms. ajatus kauhistuttaa, koska hän ei tiedä sairaudestani. sitä olisi ahdistavaa salata saman katon alla, miltein mahdotonta. koska minulla on joskus todella huonoja päiviä, enkä jaksa silloin ketään, näinä päivinä olen tähän asti keksinyt tekaistuja menoja, ja lukkiutunut kotiin. rakastan häntä. ja haluaisin kertoa… mutta miten?.. , niin että hän ymmärtäisi…. koska sairaus on tullut osaksi elämääni vuosien aikana, osaan salata sen. mutten haluaisi valehdella. pelottaa että hän muuttaa käsityksen minusta,enkä halua sääliä.. siis kannattaako kertoa ollenkaan?.

Käyttäjä Joneka kirjoittanut 24.01.2006 klo 10:34

Jos sinä rakastat häntä niin kerro ihmeessä. Ei sinun bulimiassasi ja masennuksessasi ole mitään hävettävää! Kyllä hän sinua ymmärtää ja tukee jos todellakin rakastaa! Sillä tilanteesihan on että noista voi parantua!

Älä pidä tuollaista taakaa harteillasi. Sinulla kuluu kauheasti voimia tuon asian salailuun!

Toivottavsti löydät oikean ratkaisun! Voimia!🙂

Käyttäjä Jannah kirjoittanut 25.01.2006 klo 22:23

Kerro ihmeessä poikaystävällesi sairaudestasi. Jos hän haaveilee muuttamisesta yhteen ja muuta ihanaa, mielestäni se kertoo jotain myös siitä kuinka vakavissaan hän on sun kanssa. Eli uskon ett hän välittää susta, eikö totta?🙂 Mutta mitä mieltä uskot hänen olevan sitten kun salaat ongelmasi mahdollisesti kauankin?
Itseäni pelotti myös aikoinaan kun piti kertoa poikakaverille. Luulin ett hän ottaa heti kamppeensa ja lähtee. Mutt olinpa väärässä! Alussa oli kyllä melkoinen pommi kun kerroin, mutt kun juteltiin rauhassa niin oli paljon helpompi olla. Aloitin ihan normaalisti, silloinkun tiesin ettei kummallakaan oo minnekään kiire,eli aikaa täytyy olla. Sanoin ett haluan puhuaeräästä tärkeästä asiasta,sitt annoin tulla...itkin vähän väliä,mutt olin niin helpottunut kun sain kerrottua.
Koitaa uskaltaa kertoa,suosittelen.🙂🌻 Eikö seurustelu perustu rehellisyyteen?Jättäisitkö sä hänet yksin jos hänellä olisi joku ongelma?En usko....😉

Käyttäjä sanza kirjoittanut 06.02.2006 klo 18:35

kiitos kaikki ihanat, jotka koititte avittaa ratkaisussani🙂🌻 . . muutimme yhteen viikko sitten MUTTA niskasta itseäni en ole saanut, eli en hän ei vielä tiedä😞... ehkä odotan vain oikeaa hetkeä...?...