Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kuten otsikkokin viestittää, älkää siis luovuttako. Joulu on meille masentuneille useimmiten vaikeaa aikaa, niin ainakin oletan. Syyllisyyttä olen tuntenut eritoten siitä etten ole jaksanut olla kiinnostunut tästä markkina-joulu systeemistä. Siis syyllisyys on tullut siitäkin että on saanut huomaavaisuutta, lahjojakin, mutta ei itse ole niinkuin ajoissa älynnyt hoitaa omaa osuuttaan. Vaan…
Hei! Ajattelin kirjoittaa tänne pitkästä aikaa. Eli siis, taas kerran. Olen puolessa välissä kolmeakymmentä oleva nuori nainen, jolla on todettu sosiaalisten- ja julkisten tilanteiden pelko, paniikkihäiriö, epätasainen persoonallisuus ja masennus. Välillä oireeni ovat lievempiä, esimerkiksi nyt minulla meni aika pitkään ihan hyvin. Siksi tuntuu ehkä aina niin kamalalta, kun oireet…
Hei! Nuorten palstalla oli mielenkiintoinen keskustelun aloitus vastuusta. Mitähän meillä aikuisilla olisi aiheesta sanottavaa? https://www.secure-tukinet.net/keskustelu/viesti.tmpl?grp=59;mid=48057
Mitä tehdä, jos sinulle tärkeä ihminen viittaa kintaalla, kun kerrot ongelmistasi ja vaikeasta elämäntilanteestasi? Ei vaivaudu vastaamaan sähköpostiin taikka tekstiviestiin, vaikka pyydät apua omalla tavallasi. Ja kun kyseessä on vielä terveydenhuollon ammattilainen ja ainoa jolle haluaa tai voi uskoutua vaikean asian, niin epätoivo, epäusko ja tuska ovat ainoat tunteet. On…
Kaupat muuttuvat ostoshelveteiksi joissa raikaa tiptapit niin että järki menee, ajatuskin kauppareissusta puristaa rintaa ja päässä kohina vaan kovenee. Joka paikasta tunkee joulua suut ja silmät täyteen, ei ole keinoa suojata itseään täytyy vain tunkea sekaan koska syötävä on. Jouluihmiset valtaavat maailman, kuluttavat kaiken hapen tilasta ja levittävät joulun ihmekrääsää…
Pimeää, pimeää, vettä sataa, paleltaa ja kaikki mättää… Onko kokemuksia selviytymiskeinoista? Mitkä ovat parhaita konsteja? Itse suosin sisäliikuntaa (hikijumppaa) ja odottelen tietysti kaikkia iloisia joulujuhlia.. Pitäis itsekin yhdet järjestää. Yritän myös pukeutua iloisiin väreihin ja ympäröidä itseni niillä. Kotiini olen hankkinut todella paljon valaistusta, sekin auttaa. Suklaa maistuu, vähän liiankin…
Sos työntekijästä voi tehdä muistutuksen tiedän sen, mutta onko kellään kokemusta alvari perhetyöstä? lopetin sen ja en nyt tiedä annanko pyydettyä palautetta vai voinko tehdä muunlaisen esim muistutuksen hänestä/heistä? palaute menossa vain kyseiselle työnt koska antoi valmiin kuoren. mitä hyödyttä jos hyvinkin neg palautteeni jää hänelle? aika jännä kun kyseisestä…
Onko täällä ketään muita skitsoaffektiiveja? Kuinka teillä ilmenee tuo sairaus? Minulla todettiin pelkkien lausuntojen perusteella yhdellä lääkärikäynnillä tuo skitsoaffektiivinen häiriö. Jotain skitsopuolen läpilyöntejä löytyy mulle kolmessa psykologisessa testissä, mutta ei mitään selkeää. Itse olen ollut masentunut reilun 2,5 vuotta, viisi vuotta oli sairaita seksuaalisia kysymyksiä vaimoa kohtaan ja aivan epätodellista…
🙂🌻Olin päiväosastolla kuukauden jakson ja teki kyllä hyvää. Sai jutella ihmisille jotka oli samassa tilanteessa. Hiukan tuntui auttavan ja jotain ratkaisuja sain aikaan. Lääkkeitä olen käyttänyt 4 vuotta ja nyt juuri nostettiin lääkitys 225 mg. Ammatinvalinnan ohjaajalla käyn ensimmäistä kertaa 8 vuoden jälkeen vaikka en usko sen mitään auttavan, mutta…
hei vaan! tämä kirjoitus on tarkoitettu (tietenkin ) kaikille mutta erityisesti sinulle ”mies75” ja muillekin pakkoneurooseista kärsiville. Olen reilu puolivuotiaan tytön onnellinen suht nuori äiti. Asun keskisuomessa pienellä paikkakunnalla,muita tietoja (ammatti,ikä ym) en halua itsestäni antaa koska pelkään että minut tunnistetaan tästä. olen murrosikäisestä asti kärsinyt erillaisista pakko-ajatuksista ja pakkoteoista,…