Aikuisen elämää

1 tunti sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4570
Käyttäjä Arska80 aloittanut aikaan 28.03.2009 klo 19:24 kohteessa Aikuisen elämää

Ihan niinkuin raha vetää rahaa puoleensa, yksinäisyyskin vetää yksinäisyyttä lähelleen. Olen niin yksin etten enää keksi mitään keinoa rikkoa yksinäisyyden noidankehää. Aion kohta ottaa päikkärit, että jaksan illalla mennä yökerhoon. En vaan enää jaksa uskoa että sielläkään ketään tapaisin, silti sinne menen. Tiedän että kun taas tänään petyn, on yöllä/aamulla…

Käyttäjä taikku79 aloittanut aikaan 22.08.2009 klo 22:54 kohteessa Aikuisen elämää

Avioliittomme on ollut yhtä raahautumista viimeisen vuoden ajan. Miehelläni epäillään kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Mielialat vaihtelevat nykyisin jopa useita kertoja päivässä. Jo pitkän aikaa mieheni on välillä sanonut, että jos joskus jätän hänet, hän tekee itsarin. Hänen elämällään ei ole sen jälkeen mitään merkitystä. Kesällä tuli sitten viimein puheeksi eron mahdollisuus. Sanoin…

Käyttäjä nettityttö aloittanut aikaan 12.09.2009 klo 18:48 kohteessa Aikuisen elämää

Sairastuin jo nuorena syömishäiriöön, blulimiaan. Ystäväni reagoivat oiereilevaan käytökseeni. Edes vanhempani eivät ymmärtäneet silloista tuskaani. Se oli avunhuutoaa jostain paljon vakavemmasta. Pääsin bulimiasta eroon niin ystävien kuin koulun terveydenhoitajan avulla. Elämäni lähti kuitenkin kohti vaikeampaa oirehdintaa, kuten alkoholin ja lääkkeiden sekakäyttöä ja itsemurha yrityksiä. Nyt paljon myöhäisemmällä iällä sama kuvio…

Käyttäjä ELEcTRiC aloittanut aikaan 02.09.2009 klo 20:19 kohteessa Aikuisen elämää

En oikeen oo varma kirjottasinko tän tonne nuorten alueelle vai mihin…päädyin sitte viimein että kirjotan tänne aikuisten alueelle…on siis 18 vuotias poika ja ”aikuinen” vaikkei todellakaan siltä tunnu. No kuitenki. Aamuisin ärsyttää niin kauheesti. Untaki on niin vaikee joskus saaha. Ei vaan millään jaksais mennä töihin…mutta aina kuiteski meen. Siis…

Käyttäjä angergo aloittanut aikaan 05.09.2009 klo 09:34 kohteessa Aikuisen elämää

Miten ihmeessä voi ihmisen elämä olla niin vaikeaa. Enkä nyt tarkoita mitään konkreettisia vaikeuksia vaan sitä tunnetta, kun vaan elämä ei tunnu hyvältä. Olen aika yksin, mikään ei tunnu hyvältä, ei ole mitään mitä odottaa. Ikääkin on jo, vanhuus kovaa vauhtia iskemässä päälle. Ei siis ole mitään nuoruuden intoa ja…

Käyttäjä rajatapa aloittanut aikaan 04.09.2009 klo 14:04 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen jo pitkään miettiny tänne kirjottamista mut en tiiä mistä aloittaa ja mitä kertoa. Minua hoidettiin noin kaksi vuotta maanisdepressiivikkona,mutta kesällä 2007 sairastuin psykoosiin,joka kesti kohdallani miltei 3kk vaikka olin osastohoidossa.Sen jälkeen sain diagnoosin haastattelujen sekä oireideni perusteella että mulla on paranoidinen skitsofrenia. Psykoosin jälkeen sairastin vaikean masennuksen, mutta…

Käyttäjä aloittanut aikaan 27.08.2009 klo 14:15 kohteessa Aikuisen elämää

Noinhan sitä saa jatkuvasti kuulla kun puhuu itsemurha-halusta tai toiveesta kuolla. Sitten kun yrittää itsaria tai lopettaa oman itsensä hoitamisen, johan tulee eri sanoja ja tekoja. Miksei sitten anneta tehdä omia valintoja. Tehdä itsari, ilman että pakotetaan hoitoon tai jopa viedään vatsahuuhteluun. Sama hoitohenkilökunta joka kertoo omasta valinnastani ja siitä…

Käyttäjä Einsame aloittanut aikaan 28.08.2009 klo 10:09 kohteessa Aikuisen elämää

…vai miten se sanonta menee. Mutta oletteko huomanneet, miten paljon ihminen voi vaikuttaa omaan elämäänsä itse? – ensiksikään syntymään: ei – millaiset vanhemmat / perhe ja sukulaiset: ei – opskelualan voi toki itse valita, mutta opiskelemaan ei voi vain mennä omalla ilmoituksella – työpaikkaan ei voi mennä ilmoittamalla, että tulen…

Käyttäjä Arska80 aloittanut aikaan 30.06.2009 klo 00:39 kohteessa Aikuisen elämää

Niinkuin otsikkokin sanoo, taas tuli tänään sangollinen kylmää vettä niskaan. Olin tutustunut yhteen tyttöön (jälleenkerran) ja ollaan jo jonkinaikaa tunnettu ja tapailtu.. käyty kahvilla, syömässä ja viimeisimpänä joen rannassa piknikillä ja luulin että hänkin olisi kiinnostunut minusta. Noh, kysyin sitten häneltä että lähtäiskö ihan oikeasti Treffeille, ja vastaus oli totuttu…

Käyttäjä Einsame aloittanut aikaan 30.07.2009 klo 12:26 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä tarkoittaa, kun esim. sähköpostiin tai kirjeeseen ei vastata? Vaikka kysyisi jotain ihan asiallista asiaa? Onko se halveksunnan osoitus (tark. sinun kanssa en ainakaan ole tekemisissä!)? Minä ainakin tulen sellaisista ”vastauksista” niin nöyryytetyksi, että osaan kyllä olla ottamatta enää siihen henkilöön yhteyttä.

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: