Minkälaisia kokemuksia teillä on pakkohoitoon hakemisesta / joutumisesta?

Minkälaisia kokemuksia teillä on pakkohoitoon hakemisesta / joutumisesta?

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 07.01.2010 klo 17:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adele kirjoittanut 07.01.2010 klo 17:12

Miten jouduitte pakkohoitoon? Kuka haki – poliisi ja ambulanssiko? Tunkeutuivatko kotiin? Minkälaista kohtelua saitte vastaanotossa? Pidittekö itseänne täysin terveinä hakutilanteessa? Kuka ilmoitti teidät ja miten? Saitteko traumoja menettelystä?

Äitini soitti terveyskeskukseen ja kysyi olenko ottanut lääkkeet. Sieltä lähetettiin heti poliisi ja ambulanssi, koska en ollut ottanut lääkkeitä. Minussa ei ollut mitään vikaa. Poliisi tunkeutui kotiini. Jouduin riisumaan itseni alasti ja pukeutumaan poliisien läsnäollessa. Sitten minut vietiin terveenä terveyskeskukseen, mutta sieltä jouduin käsittämättömään pakkohoitoon. Nyt äitini on ollut epätoivoinen, koska hän järjesti minut ilman syytä pakkohoitoon. Kakusta tuli pitkä, sillä vastasin huonoon kohteluun omalla tavallani enkä hyväksy mitään hoitoa. Mitään hoitoa en tarvitse enkä ole hoitoa pyytänyt. En ymmärrä mihin saan lääkettä, koska mitään oireita minulla ei ole vain yksinäisyyttä, toimettomuutta, osattomuutta ja roolittomuutta, mutta sitä ei voi lääkkeillä hoitaa. Olen kusessa koko mielenterveyshoitotoiminnan kanssa enkä halua heiltä mitään. Lääkkeistä voin vain huonosti. Ilman lääkkeitä on ihan toisenlainen olo. Sen on äitinikin nyt huomannut ja sanoo kuolevansa tähän juttuun kun minua hoidetaan. Ja hoidetaan siis mistä? Kaikki ihmisten vaikeat elämäntilanteet vain medikalisoidaan tässä maassa ja se on aivan p-stä. Myytyjen lääkkeiden ensisijoilla sijat 1 ja 2 ja 4 on psykoosilääkkeet. Miten se on mahdollista. Onko tämä maa täynnä ihmisiä, jotka tallaavat pitkin katuja potentiaalisina psykoosipotilaina?