Missä ihminen siellä likaa? Keskustelua liasta!

Missä ihminen siellä likaa? Keskustelua liasta!

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 08.01.2010 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Adele kirjoittanut 08.01.2010 klo 12:25

Minulle on liasta tullut ongelma. Tunnen asuntoni likaiseksi. Tunnen itseni likaiseksi kun en ole pessyt tukkaa ja se vain roikkuu. Äitini (vanha ihminen) asunto tuntuu likaiselta.

Millä saisin ympäristöni puhtaaksi? Aikaisemmin olen kaksi kertaa muuttanut uuteen asuntoon, mutta tässä asunnossa on asunut monta perhettä. Seinät on maalattu moneen kertaan eivätkä ole väriltään tasaisia ja yhteensopivia. Pesutilat tuntuvat kuluneilta ja rähjäisiltä. Uuni / hella on hirveässä kunnossa. Ovia on pesty, mutta ne ovat nuhruiset.

Luulen, että tämä likaongelma on joku sisäinen ongelma, joka liittyy sekavaan elämäntilanteeseen. Jos elämä olisi kunnossa niin likakaan ei olisi ongelma. Olisiko täällä porukkaa, joka osaisi keskustella tästä likaongelmasta? Käsiä pesen aika usein, mutta ajattelen, että se on turhaa koska vuokralaiseni ei ole mikään puhtausintoilija ja pesee käsiään tuskin koskaan, joten ovenkahvat yms eivät meillä ole puhtaita ja niihinhän heti tarttuu pestyillä käsillä, joten peseminen on ihan turhaa. Jos hän silittää tukkaani ”likaisilla” käsillään niin heti tulee sellainen tunne, että tukka pitää pestä.

Kylläpäs tästä aiheesta on vaikea keskustella. Kuitenkin tämä lika-asia painaa minua. Sänkykään ei tunnu puhtaalta. Ja kun pesukoneessa on pesty todella likaisia vaatteita niin tuntuu siltä, että siellä ei voi pestä lakanoita ja omia vaatteita ennen kuin on pyörittänyt jotain puhdistavaa siellä koneessa.

Auttakaa minua tässä lika-asiassa. Kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksianne lika-asioissa ehkä se auttaisi minua. Voisikohan lika-asiasta ehdottaa myös live-ryhmäkeskustelua?

Käyttäjä Tiitiäinen kirjoittanut 09.01.2010 klo 23:23

Hei,

en tiedä, auttaako tämä sinua, mutta tuli mieleeni, että käytä TOLU-suihketta. Se todella puhdistaa ja vie rasvan ja lian mennessään. Itselläni ei ole ongelmia sotkun kanssa, mutta vihaan likaa. Eli jos keittiö tai lattia ovat todella likaisia, olo on likainen. Sotkut saa korjattua, mutta liasta jää huono olo. Olen käyttänyt tuota TOLUA kaikkeen, keittiöön, pesuhuoneeseen yms. ja sen jälkeen lika on poissa.

Ei se ehkä auta, jos sinulla on likaan liittyvä pakko-oireinen häiriö, mutta saattaa kuitenkin vaikuttaa mielikuviin ja olotilaan! 🌻🙂🌻