Aikuisen elämää

10 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4573
Käyttäjä Lempimarja aloittanut aikaan 08.11.2009 klo 16:49 kohteessa Aikuisen elämää

Olen lukenut monia tämänkin sivuston koskettavia viestejä. Ihmiset kamppailevat vaikeissa elämäntilanteissa. Oma elämäni on ajautunut tietynlaiseen umpikujaan. Perusvaikeutena on krooninen kipusairaus (vaikea-asteinen nivelrikko), joka rajoittaa pahasti liikuntakykyä ja mm. väsymyksen vuoksi myös kaikkea arkista toimintakykyä. Olen kuitenkin tottunut elämään sen kanssa ja hyväksymään jaksamisen rajoitukset ja elämän kapeutumisen. Tilanne kävi…

Käyttäjä Mieletön aloittanut aikaan 28.10.2009 klo 21:25 kohteessa Aikuisen elämää

Olen tässä jo useamman kuukauden ollut sairaslomalla mm. masennuksen takia ja nyt olisi edessä töihinpaluu. Ongelmana on se, että töihin palaaminen aiheuttaa todella ristiriitaisia tunteita. Olen toki huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin vielä jokin aikaa sitten, mutta jotenkin en koe olevani vielä valmis palaamaan töihin. Ahdistaa työympäristö ja kaikki paineet mitä…

Käyttäjä Maryaa aloittanut aikaan 18.10.2009 klo 19:26 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vasta parikymppinen naisenalku, mutta iästäni huolimatta olen kokenut jo jos joskinlaista. Elämäni ei todellakaan ole ollut helppoa – päinvastoin. Pystyn antamaan anteeksi ajan siellä pienessä tuppukylässä, jonne muutettiin murrosikäni porteilla. Rakkaat ystävät jäivät, kuten myös rakas harrastukseni urheilun parissa, jossa huippukin olisi kenties ollut tavoitettavissa. Voin antaa anteeksi sen,…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 15.11.2009 klo 01:10 kohteessa Aikuisen elämää

Päätin kirjoittaa tästä aiheesta, koska omaa elämääni hallinnut viiltely on todellakin addiktio, johon haluaisin saada muiden näkökulmia ja selviytymiskeinoja. Olen viillellyt yli 10 vuotta ja loppua ei näy. Ensimmäinen itsemurhayritykseni oli 17-vuotiaana kun otin yliannostuksen koiran epilepsia-pillereitä. Olen yrittänyt itsemurhaa monesti myös viiltelyllä. Nykypäivän tilanne on hyvin huono, olen jo…

Käyttäjä kilttinainen aloittanut aikaan 15.10.2009 klo 11:50 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä alkaa taas kun syksy saapuu. On ihan kamalan masentunut olo ja ahdistus alkoi eilen. Onneksi oli Oxaminia tallella, turta olo tuli. Töissä ei suju oikein mikään ja on vaikea olla. Vielä pitäisi pinnistellä huominen, sen jälkeen työt on siinä kunnossa, ettei juurikaan ole väliä jos sairastun kunnolla. Onko teillä…

Käyttäjä roosa aloittanut aikaan 04.09.2009 klo 00:33 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on aivan hassulta kuulostava ongelma tai en tiedä miten hassu se on mutta jotenki tuntuu että tässä iässä ois jo pitäny sopeutua asiaan. ☹️ Elän jonkinlaista myöhäistä murrosikää nyt 36-vuotiaana kun sille ei ollut nuoruudessa tilaa eikä mahdollisuutta purkautua ja mennä ohi. Ongelmana on se että kamppailen, varmaan koko…

Käyttäjä Kattinenkin aloittanut aikaan 11.11.2009 klo 20:05 kohteessa Aikuisen elämää

”Sä oot niin ruma, ettei susta voi ees tykätä”. Olin 9-10 vuotias tuon kohteliaisuuden kuullessani. Sen jälkeen en ole kehoani hyväksynyt. Ja olen jo melkein 50 v. ”Tyhmä! Ei se noin ole!”, vaikka olin oikeassa. Perustelut kaikuivat kuuroille korville. ”Aina sä nolaat meidät.” En vieläkään tiedä, mitä tein väärin. Ja…

Käyttäjä Ambola aloittanut aikaan 05.11.2009 klo 16:03 kohteessa Aikuisen elämää

Olen mies aikaisissa kaksissakymmenissäni ja minulla menee tosi huonosti. Minulla on aina ollut suuria vaikeuksia saada suuni auki sosiaalisissa tilanteissa, en koskaan keksi mitään sanottavaa, minkä takia minua pidetään tylsänä, ja menen aina ihan lukkoon jos satun löytämään itseni naisseurasta. Alan nieleksimään ja kaikkea. Siinä kai syitä miksen koskaan ole…

Käyttäjä sasutäti aloittanut aikaan 28.06.2009 klo 12:02 kohteessa Aikuisen elämää

Viime päivät ovat olleet.. no, jos eivät hirmu upeat niin ainakin ihan ok:t. On ollut lämmintä, aurinko on paistanut ja muutenkin. Ainut huono puoli tällaisessa lämpimässä kelissä on se, että menen jotenkin ihan vötkyksi, enkä saa mitään aikaiseksi. Esimerkiksi siivoaminen pitäisi aloittaa joko aamulla aikaisin kun aurinko ei ole ehtinyt…

Käyttäjä cymbalta aloittanut aikaan 23.10.2009 klo 03:39 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, kirjoitan tänne ensi kertaa. Olen masentunut ensimmäistä kertaa pikkuhiljaa siinä vuonna 04 tosin en silloin vielä tiennyt sitä vaan pelkäsin, että masennun tai vaan en jaksa enään. Olen masentunut, koska minulla on kroonisia koko ajan jatkuvia kipuja, jotka eivät tule loppumaan ikinä. Hain aluksi keskusteluapua työpaikan lääkäristä, josta ei…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: