Aikuisen elämää

7 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4570
Käyttäjä Mies75 aloittanut aikaan 25.11.2009 klo 14:11 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä ketään muita skitsoaffektiiveja? Kuinka teillä ilmenee tuo sairaus? Minulla todettiin pelkkien lausuntojen perusteella yhdellä lääkärikäynnillä tuo skitsoaffektiivinen häiriö. Jotain skitsopuolen läpilyöntejä löytyy mulle kolmessa psykologisessa testissä, mutta ei mitään selkeää. Itse olen ollut masentunut reilun 2,5 vuotta, viisi vuotta oli sairaita seksuaalisia kysymyksiä vaimoa kohtaan ja aivan epätodellista…

Käyttäjä Axuli83 aloittanut aikaan 28.11.2009 klo 18:48 kohteessa Aikuisen elämää

🙂🌻Olin päiväosastolla kuukauden jakson ja teki kyllä hyvää. Sai jutella ihmisille jotka oli samassa tilanteessa. Hiukan tuntui auttavan ja jotain ratkaisuja sain aikaan. Lääkkeitä olen käyttänyt 4 vuotta ja nyt juuri nostettiin lääkitys 225 mg. Ammatinvalinnan ohjaajalla käyn ensimmäistä kertaa 8 vuoden jälkeen vaikka en usko sen mitään auttavan, mutta…

Käyttäjä Malluvaan aloittanut aikaan 26.11.2009 klo 18:28 kohteessa Aikuisen elämää

hei vaan! tämä kirjoitus on tarkoitettu (tietenkin ) kaikille mutta erityisesti sinulle ”mies75” ja muillekin pakkoneurooseista kärsiville. Olen reilu puolivuotiaan tytön onnellinen suht nuori äiti. Asun keskisuomessa pienellä paikkakunnalla,muita tietoja (ammatti,ikä ym) en halua itsestäni antaa koska pelkään että minut tunnistetaan tästä. olen murrosikäisestä asti kärsinyt erillaisista pakko-ajatuksista ja pakkoteoista,…

Käyttäjä samppa123 aloittanut aikaan 23.11.2009 klo 16:09 kohteessa Aikuisen elämää

Samastuin moneen asiaan tuossa. Aamulla ei meinaa pystyä edes heräämään/nousemaan sängystä välillä. Sinun kannattaa koittaa pyytää eri lääkäri/terapeutti jos menee sukset ristiin tai muuten tuntuu, että tämä henkilö ei ota asiakseen saada sinua hoidon piiriin. Itse olen törmännyt myös sellaisiin yleislääkäreihin jotka ovat todella välinpitämättömiä eikä heitä kiinnosta kuunnella vain…

Käyttäjä Axuli83 aloittanut aikaan 22.11.2009 klo 22:50 kohteessa Aikuisen elämää

6 vuotta masennusta ja fyysisiä terveysongelmia. Päiväosastolla tällä hetkellä, mutta sielläkin vaikea käydä kun ei vaan jaksa, ei pysty. En ole ollut siellä joka päivä ja kun joku hoitajista tulee kysymään missä olin(ei ilkeästi tai kuulustelemalla) niin olen vain valehdellut että olen ollut kuumeessa jne. Ehkä pitäisi pystyä kertomaan totuus…

Käyttäjä meebu aloittanut aikaan 29.10.2009 klo 18:36 kohteessa Aikuisen elämää

HEI! Minua on viime aikoina mietityttänyt paljon oma ja myös muiden suhtautuminen masennukseeni. Kerron aluksi vähän taustaa… Olen 27-vuotias nainen ja kärsinyt masennuksesta monta vuotta. Ekan kerran kävin joskus 14-vuotiaana koulupsykologilla. Peruskoulun jälkeen olen välillä opiskellut ja välillä ollut töissä ja välillä ollut eripituisia sairaslomia masennuksen vuoksi. Vähän yli vuosi…

Käyttäjä samppa123 aloittanut aikaan 23.11.2009 klo 14:15 kohteessa Aikuisen elämää

Itsellä tilanne kärjistynyt niin pahaksi, että tällä hetkellä asiotten hoitaminen on mahdotonta. Onneksi on tyttöystävä mikä auttaa, ja apua olen hakenut jotta oikeaa lääkitystä ja hoitoa saataisiin aloitettua. Masennus on ehkä se minkä takia sosiaaliset tilanteet ovat tällä hetkellä todella ahdistavia.. Kuten moni muukin sanoi itseluottamuksesta, niin sama homma täälläkin…

Käyttäjä Lempimarja aloittanut aikaan 08.11.2009 klo 16:49 kohteessa Aikuisen elämää

Olen lukenut monia tämänkin sivuston koskettavia viestejä. Ihmiset kamppailevat vaikeissa elämäntilanteissa. Oma elämäni on ajautunut tietynlaiseen umpikujaan. Perusvaikeutena on krooninen kipusairaus (vaikea-asteinen nivelrikko), joka rajoittaa pahasti liikuntakykyä ja mm. väsymyksen vuoksi myös kaikkea arkista toimintakykyä. Olen kuitenkin tottunut elämään sen kanssa ja hyväksymään jaksamisen rajoitukset ja elämän kapeutumisen. Tilanne kävi…

Käyttäjä Mieletön aloittanut aikaan 28.10.2009 klo 21:25 kohteessa Aikuisen elämää

Olen tässä jo useamman kuukauden ollut sairaslomalla mm. masennuksen takia ja nyt olisi edessä töihinpaluu. Ongelmana on se, että töihin palaaminen aiheuttaa todella ristiriitaisia tunteita. Olen toki huomattavasti paremmassa kunnossa, kuin vielä jokin aikaa sitten, mutta jotenkin en koe olevani vielä valmis palaamaan töihin. Ahdistaa työympäristö ja kaikki paineet mitä…

Käyttäjä Maryaa aloittanut aikaan 18.10.2009 klo 19:26 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vasta parikymppinen naisenalku, mutta iästäni huolimatta olen kokenut jo jos joskinlaista. Elämäni ei todellakaan ole ollut helppoa – päinvastoin. Pystyn antamaan anteeksi ajan siellä pienessä tuppukylässä, jonne muutettiin murrosikäni porteilla. Rakkaat ystävät jäivät, kuten myös rakas harrastukseni urheilun parissa, jossa huippukin olisi kenties ollut tavoitettavissa. Voin antaa anteeksi sen,…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: