Seksuaalinen ristiriita

Seksuaalinen ristiriita

Käyttäjä roosa aloittanut aikaan 04.09.2009 klo 00:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä roosa kirjoittanut 04.09.2009 klo 00:33

Mulla on aivan hassulta kuulostava ongelma tai en tiedä miten hassu se on mutta jotenki tuntuu että tässä iässä ois jo pitäny sopeutua asiaan. ☹️

Elän jonkinlaista myöhäistä murrosikää nyt 36-vuotiaana kun sille ei ollut nuoruudessa tilaa eikä mahdollisuutta purkautua ja mennä ohi.

Ongelmana on se että kamppailen, varmaan koko loppuelämäni, seksuaali-asioiden kanssa.

Olen lähtösin miltei kiihkouskovaisesta perheestä jossa periaatteessa kaikki seksuaalisuus oli tabu. Periaatteessa siksi että isä luki raamatusta mm. itsetyydytyksen paheellisuudesta (en tiedä ollenkaan missä siellä muka sellaisesta puhutaan) ja repi tavallisista aikakauslehdistäkin pois naisten kuvia. Mutta käytännössä muistan muutamia esimerkkejä siitä että opetuksistaan huolimatta isä oli ilmeisesti varsin vallaton seksielämässään. Olin alle 11v kun näin isän yöpöydällä avoimena seksuaalisuudesta kertovan kirjan josta hän oli oikein alleviivannut asioita. Mm. jotain sellaista että ihmisten pitäis rohkaistua harrastamaan seksiä peiton päällä, sen sijaan että harrastaisivat sitä ujosti peiton alla. Ristiriita onkin juuri siinä että en ole nähnyt vanhempieni välillä mitään muuta, ihmiselle tavallista, seksuaalisuutta (joka meissä kaikissa on) tai edes rakkauteen viittaavaa muutoin kuin alle 12-vuotiaana. Eli isä opetti eri tavalla kuin miten eli.

Mun ongelmana on siis se että olen luontaisesti luultavastikin aika flirttaileva. Luulisin, en tiedä, en ole aivan varma. Joudun jatkuvasti sellaisiin tilanteisiin että miehet, varsinkin vanhemmat, ihastuvat minuun. Olen todella ystävällinen ja auttavainen ihminen. Liikaakin, sen olen huomannut. Ja miehet käsittävät tämän ystävällisyyden flirtiksi tai suoranaiseksi ”seksiinkutsuksi” tai jopa romanttiseksi kiinnostukseksi.

Kamppailen todella paljon sen suhteen että olenko kiltti vai tuhma tyttö. Luulisin että minä ja sisarukseni olemme aika seksuaalisia ja intohimoisia ihmisiä, toiset ehkä minua enemmän, ovat ehkä löytäneet jo itsensä. Mutta nämä isän uskonnolliset opetukset ja rajoitukset kaikuvat päässäni vielä tänäkin päivänä ja lyövät mulle aivan hirveän lukon ja eston. Olen todella ujo sänkypuuhissa, en uskalla päästää itseäni valloilleen, en uskalla tehdä sitä juuri missään asiassa. Yksin ollessa uskallan päästää hetkellisesti itseni ajatustasolla villeihinkin kuvitelmiin ja haaveilen seksuaalisista asioista mutta jälkeenpäin tulee vähän likainenkin olo.

Ehkä ei ole ihme että olen ”ristiriitainen” ihminen kun isäni vaikuttaa sitä myös olleen ja onkin ollut ja on tänä päivänäkin.

Niin kummallista kuin se onkin, niin kärsin ystävällisestä ja flirttailevasta luonteestani. Olen hieman alkanut ymmärtää sitä miksi olen sellainen mutta tie on varmaankin vielä aika pitkä. Olen nimittäin oppinut lapsesta pitäen että mies on perheenpää ja että miestä pitää miellyttää, viis omista tunteista ja haluista. Isäni on kuulema pari kertaa kohdellu äitiä väkivaltaisesti kun olin pieni. Sisko on kertonut, itse en ole nähnyt.

Käyttäjä Kaksosmies kirjoittanut 09.11.2009 klo 20:28

Joiltain osin minulle hyvinkin tuttua asiaa. Minun vanhempani eivät olleet kiihkouskovaisia, mutta hyvin ahdasmielisiä ja vanhoillisia. Tai siis ainakin äitini, isäni kun ei omaa sanaansa sanonut enkä tiedä vieläkään mitä hän on.
Minulta riistettiin tavallaan koko minuus, kaikella pelottelulla, uhkailulla ja takertumisella tukahdutettiin täysin minun oma minäni ja sen kehitys. Kun samaan aikaan kuiten mitä ilmeisimmin olen seksuaaliselta haluiltani keskimääräistä vilkaampi minun ajettiin sellaiseen ahdistustilaan että en edelleenkään ole sinut itseni kanssa.
Takana yksi melko pitkä avioliitto jossa koko ajan hain itseäni. Takana useita suhteita jotka yleensä päättyvät siihen että minulle nousee valtava pahan olon tunne siitä kaikesta mitä aikanaan tapahtui ja mikä tappoi minusta täysin tuntevan ja haluavan ihmisen. Nyt olen vain joka päivä katkera siitä mitä tapahtui ja mietin että miten pääsisin siitä kaikesta ulos. Terapiaa olen miettinyt jo monesti, koska kaikkien "normaali-ihmisten" "ei siitä kannata välittää"-lohduttelu vain ajaa minut syvemmälle. Helppo heidän on sanoa koska ovat saaneet elämänsä elää.

Käyttäjä Auringonpilkku kirjoittanut 10.11.2009 klo 23:46

Voi Roosa, voi Roosa rakas.

Tarinasi on melkein kuin vaimoni tarina. Taikka käytännössä hän on ex-vaimoni, keväällä virallisesti...

Vaimoni vanhemmat eivät olleet uskovaisia, mutta olivat muuten kahjoja.
Hulluja suoraan sanoen.
Siinä perheessä, äidin mielestä, tytöt ovat aina pahoja ja miehiin menossa ym......
Ja poika mikä oli, oli rakas äidille...
Mies oli hyvin neuroottinen ja vainoharhainen kaikesta.
Ja jos "töppäili kylillä", ei ollut enää kotia.
Todella laiha ja suppea kuvaus näin, mutta kasvappa siinä sitten...

No, vaimoni hakee aina uutta tuoretta ja turvallista miestä...
ja kukaan ei loppujenlopuksi kelpaa.

Sanoin eroavani hänestä, koska psyykkeeni ei enää kestä hänen menojaan, ja sitä ainaista mustasukkaisuutta minua kohtaan. Vaimoni on ollut aina hyvin flirttaileva nainen, ja auttava ym.

Ja vanhemmat miehet iskee siihen kiinni, tottakai...

Käyttäjä silentdespair kirjoittanut 11.11.2009 klo 21:47

Heips!

Voi varmaan vaikuttaa aika tylyltä kommentilta, mutta sanompa silti...

Mitä jos et miettis niitä seksijuttuja ollenkaan. Kyllä sitä seksiä tulee jos on tullakseen ja sujuu jos on sujuakseen.

Kun ei siellä sängyssä kuitenkaan loppupeleissä ole muita kuin sinä ja partnerisi, eikä isäsi, raamatun opit tai mitkään muutkaan...

En näe mitään pahaa flirttailevassa luonteessa. Sehän on kohteen oma vika, jos hän itse kuvittelee liikoja.

Ota rennosti 🙂🌻

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 14.11.2009 klo 14:51

Kun ei siellä sängyssä kuitenkaan loppupeleissä ole muita kuin sinä ja partnerisi, eikä isäsi, raamatun opit tai mitkään muutkaan...

Ai että on hyvin sanottu!!!