Aikuisen elämää

12 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4607
Käyttäjä lehmus28 aloittanut aikaan 01.03.2010 klo 21:34 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen 29-vuotias naimisissa oleva nainen, n. 8 kk:n ikäisen pienen tytön äiti. Elämäni on aikamoisessa myllerrystilassa tällä hetkellä, ja tuntuu että on pakko saada purkaa ajatuksia jonnekkin. 2 viikkoa sitten maanantaina mieheni (33-vuotias aiemmin perusterve, urheilutaustan omaava, ikänsä fyysistä työtä tehnyt) meni lääkäriin, syynä hengenahdistus-/puuskutuskohtaukset (joiden vuoksi kävi lääkärissä…

Käyttäjä Naano aloittanut aikaan 25.02.2010 klo 23:04 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Minulla on todettu n. 3 vuotta sitten paniikkihäiriö, johon olen saannut lääkkeet, joita pitäisi ottaa aina kun paniikkikohtaus iskee. Käytin niitä aikani, mutta sitten totesin, että en halua niitä lääkkeitä, ne alkoivat väsyttää ja olosta tuli todella tökerö.. Nykyään kun paniikkikohtaus iskee, tiedostan että se ei ole vaarallista mutta…

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 07.01.2010 klo 11:55 kohteessa Aikuisen elämää

Minä en osaa itkeä. Kyyneltäkään en ole vuodattanut sen jälkeen kun tein abortin kymmeniä vuosia sitten. Kun isäni kuoli itsemurhan tehden niin olin vain kylmä ja ajattelin, että kamalasta elämästämme ei ollut muuta ulospääsyä. Kuolema, vaikka itsemurhalla, oli helpotus perheelle – kärsimys loppui. Enkä muista itkeneeni, vaikka kova tuska kyllä…

Käyttäjä isinunelma aloittanut aikaan 22.02.2010 klo 23:50 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt on jo pidempään pyörinyt päässä tämä sama kysymys: miksi ihmeessä jatkaa tätä ainaista selviytymistaistelua elämän kanssa? Mitä järkeä yrittää selvitä päivästä toiseen, kun siitä ei tule mitään eikä se tunnu miltään (paitsi ajoittaisesti surkealta)? Huomasin, että on kulunut 8 vuotta siitä, kun minua ensimmäisen kerran hoidettiin masennuksen takia. Olen…

Käyttäjä skvv aloittanut aikaan 11.02.2010 klo 16:55 kohteessa Aikuisen elämää

Mun on nyt pakko puhua Teille, koska ei ole ketään muutakaan, enkä halua kuormittaa läheisiäni. Mun elämä on ollut todella traumaattinen, ja nyt sen uskallan sanoa ensimmäisen kerran ääneen. Tänään. Olen lapsesta saakka kärsinyt ahdistuksesta ja stressannut hirveästi. Ja pelännyt. Lapsuus oli hirveän turvaton. Äitini sai minut nuorena ja kotipaikat…

Käyttäjä nainen73 aloittanut aikaan 22.02.2010 klo 15:01 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen 30+ nainen, kihloissa itseäni vanhemman miehen kanssa, muutama vuosi on yhtä pidetty. Ongelmana on, että menneisyyteni on parisuhteiden osalta vilkas sekä takana on jos jonkinlaista kokeilua ja viipotusta, laillista kaikki tosin. Suhteemme alussa exät ottivat vielä yhteyttä ja mies ei pitänyt siitä lainkaan. En tosin jatkanut yhteydenpitoa, vaan…

Käyttäjä poropeukalo aloittanut aikaan 17.02.2010 klo 14:26 kohteessa Aikuisen elämää

Tähän ketjuun voi valittaa kaikki ne, jotka ovat saaneet tarpeekseen pakkasesta ja lumesta. 🙂 Ne, jotka vielä eivät ole saaneet tarpeekseen saavat toki myös kertoa, miten mukava ja ihana talvi on ollut. Onhan se mukavaa kun on ollut oikein kunnon talvi, mutta kun asuu vanhassa omakotitalossa niin pakkaset on aiheuttanut…

Käyttäjä VaitoNainen aloittanut aikaan 18.02.2010 klo 20:32 kohteessa Aikuisen elämää

Mulla on ongelma. Kuten kaikilla täällä jokin on.. Mun ongelmani on päättämättömyys. Kai siihen on jokin diagnoosikin olemassa. Ja mistä se johtuu.. varmaan lapsuudesta ja sen traumoista ja siitä ja tästä. En osaa ostaa vaatetta ilman suurta pohdintaa. Onko se hyvä, tuleeko sitä käytettyä, onko hinta sopiva, onko muualla edullisempi……

Käyttäjä kilttinainen aloittanut aikaan 15.02.2010 klo 11:58 kohteessa Aikuisen elämää

Nyt tuntuu pahalta. Kävin esimieheni kanssa kehityskeskustelun, jossa totesi minun olevan kykenemätön johdon assistentin tehtäviin (en kuulemma tarpeeksi itsenäisesti kehitä mitään). Outo keskustelu kaikenkaikkiaan, oli sitä mieltä, että kolmikantakeskustelun kautta voitaisiin katsoa tulisiko minulle uusi toimenkuva ”sihteerin” rutiinitehtävistä. Minun kollegani vaihtuu vuosittain (teemme yhteistyötä jonkun verran), joten kyllä sekin vetää…

Käyttäjä sasutäti aloittanut aikaan 20.01.2010 klo 12:29 kohteessa Aikuisen elämää

Kokeilenpa, jos osaisin tänne nyt kirjoittaa pitkän tauon jälkeen taas omaan ketjuuni. Yksinpuheluahan tästä varmasti tulee, mutta tulkoon. Keskustelen sitten itseni kanssa – puhunhan tätä nykyä hyvinkin usein itsekseni, olen tehnyt sitä oikeastaan aina. Minulla pitäisi olla melkeinpä kaikki hyvin, ihan oikeasti. Vaikka työssäoppimisesta napsahti joulukuun alussa hylätty ja kouluun…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: