tukihakemuksen täyttö?

tukihakemuksen täyttö?

Käyttäjä timuk aloittanut aikaan 29.03.2010 klo 12:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä timuk kirjoittanut 29.03.2010 klo 12:22

olen otsa hiessä puurtanut työkyvyttömyyseläkkeen/tuen haussa…
kysymyksiä ….ja miten niihin vastaan….kuinka tarkasti pitää oireet selostaa jne.?
neuvokaa mua ystävät hyvät….😐

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.03.2010 klo 14:44

Heippa
Vaikka ne työkyvyttömyys eläke / tuen hakemiseen olevat laput ja lanketit näyttävät vaikeilta
niin kyllä paljon pystyy ihan maalaisjärjellä täyttämään eli ota hakemus käteen ja tutustu hetki siihen ja täytä ensiksi kaikki helpot asiat ja kysymykset ja sitten jos on vaikeita kysymyksiä joihin et osaa vastata niin onko ketään tuttua, ystävää, tukihenkilöä jne joka voi auttaa ja jos ei ole niin menet siihen toimistoon esim kela niin sieltä voi henkilön kanssa täyttää kaikki paperit ja näin asiat etenee.
kaikki tarvittavat todistukset kannattaa kanssa hankkia.
Ja se kannattaa sinun muistaa että kysyt esim kelan virkailijalta mitä kaikkia avustuksia / tukia olet oikeutettu saamaan.
Ja mielellään jos mahdollista niin ota joku henkilö mukaan tueksi niin auttaa varmasti.
Ja ota mielellään kaikista jättämistäsi asiapapereista itsellesi kopiot varmuuden vuoksi ja muistat ja tiedät mitä olet kirjoittanut.
noilla ohjeilla pärjäät varmasti aika mukavasti ja jos tarviit kysyä niin kirjoita viestiä niin yritetään sinua neuvoa.
Kivaa kevättä sulle

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 29.03.2010 klo 16:39

Kerro kaikki siitä, miten oireesi vaikeuttavat työntekoa käytännössä. Esim. et pääse sängystä ylös aamuisin ja myöhästyt töistä. Ajatukset harhailevat ja teet virheitä ja kuormitat muita... Olet kömpelö ja hajotat tavaroita... Jotain tuollaista taisin minä laitella. Ihan arkisia asioita.

Käyttäjä timuk kirjoittanut 29.03.2010 klo 20:05

kauanko yleensä tukihakemuksen käsittely kestää?
ja tuleeko helposti hylkäävä päätös?
tai onko teille tullut?
millä perusteella se voidaan hylätä?