Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen tänne ennenkin kirjoitellut (noin puoli vuotta sitten) samasta aiheesta. Sain apua antipsykoosilääkityksestä ja ajatukset olivat poissa jonkin aikaa. Nyt olin sairaalassa lääkepurussa 6,5 viikkoa ja minulta purettiin kaikki muu lääkitys paitsi masennuslääkkeet. Sain viikon kuluttua sairaalasta päästyäni uudelleen pakkoajatuksia. Minun pakkoajatukseni liittyvät edelleen internettiin, salasanoihin ja niiden hakkerointiin. Pakkoajatuksia…
Tässä nyt on tapeltu elämän kanssa enemmän joka vuosi siitä asti kun sairastuin vakavaan masennukseen. Hmm..taitaa olla 5 vuotta kohta 6. Jos en ihan valehtele. Tarkkoja vuosia on vaikea muistaa kun sitä kauan kielsi iteltänsä avun. Sitten kun havahtui niin oli jo muutama vuosi kulunut. Nyt vaan tuntuu etten enää…
Tuntuu että tämmönen kuuluu sinne murrosikään, olen kuitenkin jo 23v. Tuntuu että tämän ikäisen pitäisi jo tietää kuka on, uskaltaa sanoa mielipiteensä ja olla oma itsensä. Mutta kun tuntuu myös, etten vaan tiedä kuka olen😳. Toisaalta en oikeen edes uskalla olla oma itseni. Koko koulussaoloajan olen ollut koulukiusattu, sekä luokkakavereiden…
Miten pääsen eroon elämantilanteestani ??? Olen ainoa lapsi, joka on isäni sanojen mukaan tehtykin siksi, että äitini olisi tullut hulluksi ellei olisi saanut lasta. Olivat 10 v naimisissa kunnes minä synnyin. Siitä pitäen äitini on pitänyt minua lelunaan (?) , jossa roikkuu kiinni kuin puutiainen. Äitini jäi pois työstä minut…
Olen uusi jäsen tällä sivustolla ja kaipaisin neuvoja. Tuntuu, että elämässä on nyt niin paljon vaikeita asioita, että pakko purkaa asioita ulos ja tämä sivusto vaan tuntui tällä hetkellä hyvältä vaihtoehdolta. Olen 31-vuotias nainen. Minulla on ihana poikaystävä ja suloinen pieni kissa. Asumme poikaystäväni kanssa yhdessä mukavalla alueella paritalo-asunnossa. Olemme…
Kohta joulu lähestyy. Olen kuullut että jostain voi hakea tai saada jouluavusta mutta mistä. Voisitteko laittaa paikkoja joista kysellä jouluksi avusta.
En oikein tiedä miten tämän aloittaisin. Kaikki tuntuu menevän väärinpäin. Vuonna 97 sairastuin psykoosin ja jouduin sairaalaan. Hoito oli erittäin väkivaltaista. Lääkkeet syötettiin väkisin ja ei edes kerrottu mitä lääkkeet olivat. Sain tietää asian vasta kymmenen vuotta jälkeenpäin. Yksikin hoitaja löi minua nyrkillä selkään saadakseen minut kaadettua. Olen pienikokoinen nainen…
…ja etenkin hoitoon hakeutumisesta niiden suhteen tarvitsisin neuvoja. Olen ollut suhteellisen pitkään erilaisten terapiapalvelujen piirissä – 14-vuotiaasta lähtien (nyt olen 22). Tästä huolimatta tilanteeni on tuntunut vain pahentuneen vuosien varrella: enemmän ahdistusta, masennusta ja taipumusta itsetuhoisuuteen. Viime vuoden keväänä sain viimein diagnoosin, jossa oli (muiden asioiden joukossa) estynyt persoonallisuushäiriö ja…
Heippa Minua ihan vapisuttaa kun alan miettiä työelämästä saadut kokemukset. Minulla nousee niskakarvat ylös ja koko keho alkaa voida pahoin kun mietin työelämästä saadut kokemukset. Minulle se oli painajaista kun yritin nuorena naisena pärjätä työelämässä, vaihdoin työpaikka koska pakenin pahoja ihmisiä. Pahoja naisia ja miehiä kun ne ottivat minut silmätikuksi.…
Onko täällä muita masentuneita, joihin lääkitys ei tehoa? Olen kokeillut Seromexia ja Citalopramia, parhaillaan kokeiltavana on Cipralex. Seromex ja Citalopram eivät vaikuta mitenkään. Klotriptyliä yritin käyttää unihäiriöihin, mutta lääke ei parantanut unta. Pani ainoastaan pään sekaisin, vaikka yritin ottaa pienempiä annostuksia eri kellonaikoihin. Cipralexista on kokemusta vasta parilta päivältä, joten…