Aikuisen elämää

31 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4569
Käyttäjä man80 aloittanut aikaan 31.08.2009 klo 21:46 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sairastanut vakavaa masennusta ja pakko-oireista häiriötä teini-iästä asti jo noin 15 vuotta. Kaksi vuotta sitten jouduin jäämään pois työelämästä. en jaksanut enää unettomuutta ja vaativaa työelämää. Minulla ei koskaan ole parisuhteet toimineet ja sosiaaliset kontaktit ovat vähäisiä. paikkasin vuosia puutteitani tuurijioppouden avulla kun muuta ei enää keksinyt. Yksinäisyys kalvaa…

Käyttäjä Jatuli aloittanut aikaan 28.08.2009 klo 08:30 kohteessa Aikuisen elämää

En ole aikaisemmin ajatellut, että ihminen muuttuu, toipuu ja löytää elämänsä uudestaan. Jotenkin olin putki-ajattelussa, että kun on näin niin on loppuelämä näin, mikään ei muutu. Mutta kun lähtee hakemaan apua ja haluaa muuttua niin jotain alkaa tapahtua. Ensinnäkin tuska lisääntyy kun alkaa muuttumaan, kaikenlaiset häpeä, inho, pelko, ahdistus, ja…

Käyttäjä vaasi aloittanut aikaan 29.08.2009 klo 16:01 kohteessa Aikuisen elämää

Onko teillä minkälaisia kokemuksia lääkkeestä. Itse vasta aloittanut ja olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä. Ainakin alkuun itseltä tuntuu toimivalta.

Käyttäjä glenna aloittanut aikaan 25.08.2009 klo 03:47 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja ajatuksia elämäntilanteestani. Olen avoliitossa miehen kanssa, joka on hyvin hallitseva persoona. Mieheni on kovin omistushaluinen, ei oikein jaksa sulattaa minun sosiaalisia suhteitani muihin kuin hänen perheeseensä. Oman perheenikin kanssa on vähän niin ja näin, häntä ahdistaa kun matkustan perhettäni tapaamaan, muttei useimmiten halua tulla edes…

Käyttäjä DemiL aloittanut aikaan 28.08.2009 klo 00:28 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikki! Olen 20vuotias tyttö ja asun yksin. Ongelmani on se, että häpeä on vallannut elämästäni ison osan ja se rajoittaa elämääni. En kehtaa mennä kouluun, en kehtaa mennä työhaastatteluun. Häpeän itseäni kun kävelen kaduilla. Häpeän omaa peilikuvaani ja monesti jätän asioita (melkein aina) tekemättä koska en kehtaa. Kaupassa käyntikin…

Käyttäjä Sport aloittanut aikaan 28.08.2009 klo 20:09 kohteessa Aikuisen elämää

Koen ongelmaksi liiallisen kiltteyden. Tunnen raivoa siitä, että ajattelen jotakin, mutta en saa sitä ilmaistuksi. Teen kuitenkin niin kuin joku toinen pyytää. Mistä saisi lujuutta pysyä reilusti omien mielipiteittensä takana. Mistä kumpuaa moinen miellyttämisen halu. Olen tullut siihen tulokseen, että vaikka kuinka mielistelisi, ei kukaan silti päätä silitä, tuntuu, että…

Käyttäjä Pirskatti aloittanut aikaan 26.08.2009 klo 20:38 kohteessa Aikuisen elämää

Olen uusi täällä joten ajattelin jotain kirjoittaa.Olen 31v ja minulla todettiin yli vuosi sitten masennus ja paniikkihäiriö. Aina on ollut oikea käsi mulla se heikko joka väsyy kun tekee jotain raskasta,se on vaivannut minua jo 15 v asti kun tuli jännetuppitulehdus,se ei koskaan kunnolla ole parantunut,leikattiin kättä 2007 mut ei…

Käyttäjä Jatuli aloittanut aikaan 27.08.2009 klo 09:11 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 55-vuotias ja ollut jo monta vuotta eläkkeellä. Ensin työttömänä sellaisella paikkakunnalla missä ei töitä juuri ollut jaossa. Ei ainakaan minun aloilla, joita pystyin tekemään. Erinäisten asioiden vuoksi romahdin ja masennuin, syyt ehkä olivat itsessäni, mutta se että jouduin eläkkeelle ei ollut enää minun valinta ja toive. Olen keittiöalan ihminen…

Käyttäjä petri aloittanut aikaan 22.08.2009 klo 21:06 kohteessa Aikuisen elämää

Välttääkseen psykooseja skitsofreenikon tulee välttää alkoholia, huumeita, tupakkaa ja rauhoittavia. Monella skitsolla on huumetausta. Huumeista aiheutuva jälkikäteinen flashback eli matka voi olla kohtalokas, jos tämän ns. matkan aikana ottaa alkoholia. Melko varma reissu suljetulle. Huumeet saavat aikaan skitsolle todellisen lennon, joka ei tietenkään ole oikeata lentoa. Matkan aikana otetut huumeet…

Käyttäjä nettityttö aloittanut aikaan 20.08.2009 klo 19:41 kohteessa Aikuisen elämää

Olen muuttanut juuri erääseen kuntoutus osastoon. Olen ollut viikonpäivät täällä. Tunnen kovaa yksinäisyyttä, vaikka ympärilläni on paljon väkeä, n. 25 henkilöä. Yritän sopeutua tänne, mutta helppoa se ei ole. Olen kovin erillään muista. Seuraavan runon olen kirjoittanut edelliselle hoitajalleni Tammiharjussa. Se kertoo yhden kohtaamisen niin kolkossa maailmassa. ”Syntyi silta, näkymätön.…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: