Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
olo on taas niin kovin väsynyt kaikkeen,tuntuu kuin elämäni olisi vaan taistelua jottaselviää taas seuraavaan päivään. tuntuu kuin kukaan läheisistäni ei ymmärrä mua,ei ymmärrä mitä käyn läpi,ei ymmärrä mun tuskaa tätä äärimmäistä väsymystä.on kuin elämästäni olisi sammutettu valo,toivoton olo. usein huomaan hokevani itselleni ääneti etten jaksa enää,en jaksa enää elää☹️…
Herään yöllä klo 2.30 nuorimmaisen sängystä, olin nukahtanut sinne häntä nukahtaessani. Mies näkyy nukkuvan olohuoneen sohvalla, televisio on päällä. En jaksa herättää häntä vaan kömmin suoraan omaan sänkyyn. Koira nukkuu tyynylläni ja urahtaa minulle kun nostan hänet pois siitä. En saa unta, jota jo vähän aavistelinkin. Päätäkin särkee ja käyn…
Buspironi on jokin uudentyyppinen ahdistuneisuuden hoitoon käytettävä lääke. Käytetään kuulemma usein mielialalääkkeen kanssa yhdessä. Bentsodiatsepiineihin verrattuna Buspironissa on se etu, että sen ei pitäisi aiheuttaa tottumusta eikä riippuvuutta. Lääkäri suositteli minulle kyseistä lääkettä. Olen kuullut vähän vaihtelevia kokemuksia kyseisestä lääkkeestä. Onko täällä ketään, joka olisi kokeillut buspironia? Kertoisitteko kokemuksianne… olisin…
Aloitan oman topiikin jos saisin tätä kautta enemmän vastauksia/apua. Koska alan olee oikeesti tosi loppu…☹️ Minulla pakkoajatukset liittyvät seksuaalisuuteeni ja mun poikakaverin satuttamiseen. Nämä ovat erittäin ahdistavia ja masentavia, koska tiedän itse etten koskaan tekisi toteuttaisi näitä ajatuksia, mutta minulla on jatkuva tunne että joudun kamppailemaan näitä vastaan. Välillä jos…
Miten häntä autat? Minä autan 81-vuotiasta äitiäni. Hänellä on kaularankavamma eikä voi kääntää päätään mihinkään suuntaan. Pesen hänen tukkansa säännöllisin väliajoin. Mutta se on alkanut tuntua henkisesti kovin rankalta. En oikein tiedä mikä siinä on niin raskasta. Ehkä se kun näkee ihmisen vanhenevan ja tulevan toisista riippuvaiseksi. Ja itsekin vanhenee.…
Tuntuu et lapset ja nuoret joutuu yhä nuorempina tekemisiin huumeiden kanssa….mitään fakta tietoa mulla asiasta ei oo. mutta alotetaan noista kuoleman kauppiaista joita tuntuu riittävän aina kun yks saadaan linnaan ni uusia tulee tilalle.😠 ja rangaistukset mun mielestä aivan liian miedot mä oon sitä mieltä et hammas hampaaasta. niin montako…
Olin tosi tosi iloinen tuossa jonkin aikaa sitten kun sain myönteisen takauspäätöksen Takuu-Säätiöltä velkojeni järjestelyyn. Velkaneuvojakin soitti ja onnitteli ja sanoi että kohta helpottaa ku saa asiat jonkilaiseen järjestykseen. Ja ei kun tämä likka innolla tilipankkiin lainaa pyytämään. Kuinka suuri olikaan pettymys kun ei lainaa myönnettykkään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?…
Olen huomannut että vastoinkäymisteni jälkeen minun on todella vaikea sisäistää asioita ja keskittyä niihin. En ota asioita tosissani. Tiedän ja tiedostan esimerkiksi työasian, mutta mieleni ei vaan pysty keskittymään ja oikeasti sisäistämään sitä. Ajatukseni harhailee ja tuntuu että elän tavallaan sumussa. Kaikkea tapahtuu ympärillä mutta silti en muista hetki sitten…
Oletteko koskaan miettineet miten monta roolia teillä on ja mikä niistä on se todellinen minä? Itse olen alkanut epäillä että sitä ei enää ole, tai sitten en tunnista sitä vaikka joskus siihen törmäisin. Aloitin roolien vetämisen jo koulussa. Olin hyvä oppilas. Kotona olin huomaamaton ja kiltti. Murrosiässä otin sankan kapinoitsijan…
Mulla on tosi huono itsetunto. Se heijastuu musta ulos ja olen usein yksinäinen. Parisuhteet on aina loppuneet melko lyhyeen, pisin kesti nelisen vuotta. Olen 47-vuotias nainen, mulla on aikuinen poika. Mulla on ollut aika rankka elämä, vanhemmat on kuolleet kun olin 18 ja 24. Sisaruksia on, mutta välit on etäiset,…