Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Heippa kaikille! olen keski-ikäinen sairaanhoitaja.Olen tehnyt tätä työtä pari vuotta. Omasta mielestäni olen ok. sairaanhoitaja ja pärjään hyvin työssäni erikoissairaanhoidossa, ainakin aikaisemmin. Nykyään pelkään mennä työhön, syön mielialalääkkeitä ja otan beetasalpaajaa ennen työhön lähtöä. Työ on sinänsä mukavaa, mutta pelkään joitakin työtovereitani. he ovat kärkkäitä sanomaan pienistäkin asioista. Haluan palautetta…
Olen mukana näissä kovissa kivuista,mut ei oikein lääkkeetkään auta.Masenukseeni otan mielialalääkkeitä,jotka auttavat pahemman ylin.Silti välillä on alitajunnassa se masennus jollain tapaa,ei huvita mikään.Kipuja täsä on ollut ja on moneksi,mut lääkkeet ei tunnu auttavan.Onneks olen päässyt eläkkeelle,mut yksinäisyys masentaa ja myös ne kivut.Toivotaan nyt yhdessä,et pärjättäis,näiden kipujen kanssa jokapäiväisten askareiden mukana.Jollain…
Mä olen jotenkin niin TÄYNNÄ tätä elämän paskamaisuutta. Toisena päivänä se on rankempaa, toisena vielä jotenkin jaksaa. Lapsethan se on joka jotenkin pystyssä pitää ja järjissään. Että muutkin ymmärtäis, mulla on sellanen 10 v suhde takana etten tiedä olenko oikeesti elossa vai en? Olen toiminut itse tyhmästi antamalla periks aina…
Minä rukoilen joka ikinen ilta, tai se on ainakin tavoitteena. ja kumma kyllä vaikka nukkumaan mennessä maailmanloppu näyttäisi tulevan niin kummasti Jumala auttaa ja järjestää kaiken vaikka tuntuisi ihan mahdottomalta. Minun elämääni Jumala on ainakin auttavat valtavasti ja toivottavasti jaksaakin jatkossakin auttaa. Tosin 28.03.08 meinasin olla vihainen Jumalalle koska otti…
Hei, haluaisin tietää luotettavia vertaistukisivustoja joita voisi käyttää ilman pelkoa henkilöllisyyden leviämisestä tai epämääräisestä porukasta. Onko kukaan käyttänyt esim. http://www.vertaistuki.net kokemuksia? Muita hyviä sivustoja? (tuolla toisella vertaistuki sivustolla ei näkynyt lukon kuvaa niinkuin täällä tukinetissä, viestittääkö se turvattomasta sivustosta?) ja siis tarkoituksena olisi löytää joku hyvä tukipaikka mahdollisesti tämän rinnalle…
Olipa kerran pieni punaposkinen iloa täynnä oleva tyttö. Ennakkoluulottomana hän otti kaiken ilolla vastaan, mutta jo varhain hän huomasi, ettei kaikki olekaan yhtä iloa. Miksi niin monet haluavat pitää hänet kaiken ulkopuolella? Eikö hän ole yhtä arvokas kuin kaikki muutkin? Pienenpieni särö sydämessä tämä pieni tyttö haluaa jatkaa elämää eteenpäin.…
Mä en enää jaksa…☹️ Mä olen 25 vuotta ja viimeiset 8 vuotta mulla on ollut ongelmia selän kanssa. Nyt viimeisen puolentoista vuoden aikana, vielä enemmän. Mä olen rampannut lekurissa…joo, saikkua ja särkylääkettä. Viime kesänä alkoi jalat puutua ja menin taas kerran lekuriin..ja koska olen töissä, käyn työpaikkalääkärillä, joka on yksityinen…
Mulla on elämässä periaatteita. Sellaisia periaatteita, jotka ovat hyviä, jopa yleviä, mutta ne tekevät elämästäni joskus todella vaikeaa, sillä kaikki muut eivät noita periaatteita noudata tai edes kunnioita. Yksi periaate on se, että jos jotain ihmistä rakastaa niin sitä suojelee, vaikka henkensä kaupalla. Sitten jos mua kohdellaan lapsuudenkodissa niin, että…
Niinpä hurahti syysloma, että lapsen isä päätti yksipuoleisesti, että lapsipa ei tulekaan. Ensin laittoi viestiä, että tapaaminen siirtyy hieman, sitten tulee viesti että huomenna voit hakea, sitten sekin peruuntuu, sitten että he tuovat kotipihaan huomenna ja kas, niin meni koko loma, ettei saatu tavata lapsen kanssa, vaikka siitä on oikeudenpaperit.…
Olen lueskellut monien kirjoituksia ja useat näyttävät painiskelevan elämässään samanlaisten ongelmien parissa, joita itsekin olen käynyt läpi. Toisinaan on tuntunut, että maailma kaatuu päälle, mutta hengissä ollaan. Olen itse ns. keskiluokkaisesta perheestä ja rahaa, työtä yms on aina ollut. Ei liiaksi asti, mutta köyhyydessäkään ei ole tarvinnut elää. Vuosia sitten…