Aikuisen elämää

7 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4607
Käyttäjä Mansikka789 aloittanut aikaan 15.01.2010 klo 18:53 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Millaista vertaistukea olette saaneet erilaisiin ongelmiinne? Onko siitä ollut teidän mielestänne hyötyä ja mitkä on olleet parhaita tapoja mielestänne? Onko vertaistukea tullut ammattilaisilta vai kohtalontovereilta vai mistä? Mietin mistä voisin saada omiin mielenterveysongelmiin hyvää tukea.

Käyttäjä aloittanut aikaan 14.01.2010 klo 20:48 kohteessa Aikuisen elämää

Silminnäkijöiden mukaan Haitin järistysalueen katuojat ovat värjääntyneet verestä punaisiksi ja vanhemmistaan eroon joutuneet lapset nukkuvat ruumisröykkiöiden vieressä, kertoo brittilehti Daily Mail. Haitin maajäristys on niin kauhistuttavaa ettei saata muuta kuin itkeä.

Käyttäjä lohari76 aloittanut aikaan 08.01.2010 klo 16:56 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä on omakohtainen askarruttava asia ja kysymys, mutta mietin sitä myös yleisellä tasolla. Itseäni mietityttää, olenko vain omalaatuinen persoona, vai onko minulla mahdollisesti kaksisuuntainen mielialahäiriö tai jokin vastaava. Missä menee raja tiettyjen temperamenttipiirteiden ja mielenterveyshäiriön välissä? Onko mahdollista vetää tiukkaa rajaa esim. lievemmän II tyyppisen maanis-depressiivisyyden ja impulsiivisen & sosiaalisen…

Käyttäjä Iset aloittanut aikaan 07.01.2010 klo 16:54 kohteessa Aikuisen elämää

Pari päivää sitten pitkäaikainen avomieheni sanoi että hän haluaa olla yksin ja etsii itselleen uuden asunnon. Sanoi että kotona oleminenkin ahdistaa, myös minä ahdistan häntä. Maailma mureni jalkojen alta. Tiesinhän minä ettei meillä eletty sitä onnellisinta aikaa, mutta en odottanut ettei asiasta voitaisi enää edes keskustella. Hän myös sanoi että…

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 05.01.2010 klo 09:46 kohteessa Aikuisen elämää

En usko mielenterveyspalveluihin. Itse jouduin sinne pyöritykseen 2004 ja pyörityksestä vasta olenkin sairastunut. Syön lääkkeitä, mutta en tiedä mihinkä vaivaan ja mitä ne muka auttavat / auttaisivat. Haluan päästä eroon koko mielenterveyshoidosta – avohoidosta. Haluan lopettaa kaikkien lääkkeiden syömisen. Voisin silloin paljon paremmin. Sairaalassa pitäminen on pelkkää säilytystä. Onkos teitä…

Käyttäjä Adele aloittanut aikaan 08.01.2010 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää

Minulle on liasta tullut ongelma. Tunnen asuntoni likaiseksi. Tunnen itseni likaiseksi kun en ole pessyt tukkaa ja se vain roikkuu. Äitini (vanha ihminen) asunto tuntuu likaiselta. Millä saisin ympäristöni puhtaaksi? Aikaisemmin olen kaksi kertaa muuttanut uuteen asuntoon, mutta tässä asunnossa on asunut monta perhettä. Seinät on maalattu moneen kertaan eivätkä…

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 07.12.2009 klo 20:26 kohteessa Aikuisen elämää

Argh! Olen vihainen, että mielenterveyspalvelut näin vuodenvaihteessa ovat niin huonot, kuin ovat. Tukiasema.net -sivut ovat ilmoittaneet jo monta kuukautta – itseasiassa jo kesästä lähtien, jos en väärin muista, että sivustoa korjataan. Korjataankohan sitä montakin vuotta😑❓ Tietääkö kukaan? (Hyvä moderaattori – toivottavasti et poista kommenttia siitä syystä, että viittaan johonkin toiseen…

Käyttäjä Simblemyne aloittanut aikaan 09.01.2010 klo 16:52 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on semmoinen tilanne, että minulla on Aspergerin oireyhtymä, psykoottisia ongelmia, toistuva masennus ja traumoja lapsuudesta, oppimisvaikeuksia ja kielenkäyttö aika värikästä. jopa siinä määrin että jotkut saattaa säikähtää sitä. takerrun ihmisiin helposti enkä aina muista kohtuutta yhteydenpidossa. Minulla tuli erään lääkärin kanssa kommunikointivaikeuksia jotka jättivät minuun pahat jäljet kun näen…

Käyttäjä Einsame aloittanut aikaan 03.06.2009 klo 12:02 kohteessa Aikuisen elämää

Olemme mieheni kanssa yli viisikymppinen lapseton (tietoinen valinta) aviopari. Meillä ei ole koko avioliittomme aikana ollut juurikaan ystäviä, eivätkä edes sukulaiset kummaltakaan puolelta halua pitää meihin yhteyttä. Tuntuu, että meitä on varta vasten kartettu ”kuin ruttoa”. Eilen sain eräästä keskustelusta ajatuksen, että johtuuko syrjäyttämisemme lapsettomuudestamme? Elämä näyttää pyörivän ns. poikkeavan…

Käyttäjä pillittäjä aloittanut aikaan 01.01.2010 klo 18:23 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Minulla on samanlaisia ongelmia mieheni kanssa.Juuri nyt pyhinä alkoi hänen juomisputki kolmen kuukauden raittiuden jälkeen.En suostu tapaamaan juomiskautena häntä,asummekin eri osoitteissa.Hänkin on selvänä kiva ihminen.Juomiskautena olen päättänyt hoitaa itseäni,käyn omissa harrastuksissani itsekkäästi ja tapailen ystävättäriäni.Avainta en ole kotiini suostunut antamaan,kannattaa pitää pää kylmänä.Enää en kiinnitä huomiota hänen juomisiin ,kun…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: