Kahden vuoden hiljaisuus

Kahden vuoden hiljaisuus

Käyttäjä VimmaVamma aloittanut aikaan 22.11.2009 klo 19:54 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 22.11.2009 klo 19:54

Koskettava kirja kertoo miten selvitä vaikean psyykkisen sairauden kanssa ja miten selvitä hoitojärjestelmän koukeroista. Kirjoitettu nimimerkillä Birgitta Still. Kirja selvittää miten on tultu siihen pisteeseen, että ei ole muuta selviytymiskeinoa kuin psykoosi. Teos syvällinen ja osin satiirinen kuvaus sairastumisen kokemuksesta. Samalla se kertoo tavoista, joilla sairautta hoidetaan.

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 27.01.2010 klo 11:29

Hei kaikki viestin lukijat!

Olen itseasiassa tuon kirjan kirjoittaja ja toivon, että tämän tiedon paljastaminen ei estä tämän viestin julkaisua.

Kirjani on myynyt parissa kuukaudessa ihan kivasti ja olen ylpeä itsestäni. Kiitosta tästä kuuluu varmasti teille tukinetin asiakkaille. Kiitos kaikille kirjan ostaneille! Mainostin kirjaani tosin myös Suomi24, mutta sen tunnukset olen unohtanut, joten laitan tämän viestin ainoastaan tänne.

Uskomatonta kyllä vaikka kirjani tuotto on todella pientä, niin sain heti verottajan kimppuuni😠. Kustantaja maksaa kirjan myyntihinnasta vain murto-osan kirjailijalle. Aluksi verottaja vielä laski veroni väärin ja tuoton verotukseksi tuli 28 %! Huomautin asiasta ja sanoin, etteikö veroa voi laskea osana kokonaistuloa. Lopputulos oli, että kuntoutustukeni verotus nousi 13%:iin. Eli paljon vähemmän. Jos en itse olisi tuntenut tätä mahdollisuutta, olisi suurin osa hengentuotteeni tuotosta mennyt verottajalle- uskomatonta rosvousta😐.

Itseasiassa jokaisen kuntoutustuen saajan tulisi ottaa yhteyttä kansanedustajaansa ja vaatia eläkkeiden verotuksen lieventämistä. Pienistä tuista tulisi mennä 0 %. Nyt tilanne on se, että kaikkea sosiaalietuudeksi luokiteltavaa verotetaan ankarammin kuin esim. palkkaa. Myös eläkkeiden verotus on kovempaa kuin palkan. Asiaan ei voi valittamalla puuttua, sillä vika on laissa. Eli nyt kaikki etuuden saajat, eläkeläiset ja kuntoutustukilaiset kirjoittamaan eduskuntaan!!!

Käyttäjä ramavit kirjoittanut 28.01.2010 klo 18:56

HEISSAN KAIKKI TUENSAAJAT

Minullapa menee 60 prossaa, et vedä siitä.
Ja kaikki lain mukaan, valtionkonttori on niin byrokraattinen laitos että
pitää olla juridiikan tohtori jos sitä yrittää selvittää.

Veroviranomaiset (ompa siinä sana )vastasivat kysymykseeni että " semmosia ketkuja
ne ovat"#. Täällä oli samaan aikaan verotoimistojen yhteeenliitos ja puhelimet mykkinä
2-3 vko.

Tässä sitä on pärjäilty 4kk ( 4x -450€ = 1800€ velkaa ) siinä ja siinä. Pakkohan se on edes
kiusaksi.

Pakkasta 23*

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 29.01.2010 klo 10:58

No vedänpä siitä.

Maksimi tuloveroprosentti on hieman alle 50 %. 60 % menee ainoastaan jos verotus on jostain syystä jäänyt toimittamatta. Ei tarvitse olla juridiikan tohtori tämän tietääkseen. Kuka tahansa voi ostaa verolait kirjan.