Aikuisen elämää

2 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4570

Pelot

1
Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 14.05.2010 klo 13:06 kohteessa Aikuisen elämää

Tässä kk aikana olen huomannut pari pelkoa, jotka tuuppaavat nousemaan ja ahdistamaan todella. Ihan arki juttuja, mutta en tiedä miten niistä selviytyisin. Niitä en voi välttää. Onhan mulla muitakin pelkoja, mutta nämä ainakin on niin rajuja taas, että pelkkä ajatus saa ahdistamaan ja itkettämään. Pelkään ukkosta. EIlen näin tv:ssä ja…

Käyttäjä pikkunainen aloittanut aikaan 27.05.2010 klo 09:31 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Olen täysin eksyksissä elämässäni, minusta tuntuu siltä. Olen 22-vuotias mutta silti ”paljon kokenut” eksynyt nuori nainen. Olen sairastanut jonkin asteista masennusta jo 10 vuotta ja paniikkihäiriökohtaukset ovat tulleet liiankin tutuiksi, varsinkin viimeisen puolenvuoden aikana. Kävin ennen terapiassa, monta vuottakin, kunnes tunsin ettei se enää auta minua. Lääkkeitä psykologit ja…

Käyttäjä rsnn aloittanut aikaan 26.04.2010 klo 09:52 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin että voitaisiin kerätä tänne vähän listaa jutuista, millä olette saaneet itseänne piristettyä. 🙂 Esim. jotain harrastuksia, leffassa käyntiä jne, millä mieli on pysynyt virkeänä. Itselläni on seuraavanlaisia keinoja: -Käsityöt -Pyöräily (käytän hyötyliikuntana, eli pyöräilen päivisin kouluun ja kotiin. :-)) -Kirpparit ja niistä löydetyt löydöt Pistäkää ihmeessä listaa omista keinoistanne.…

Käyttäjä aloittanut aikaan 25.05.2010 klo 13:32 kohteessa Aikuisen elämää

Moi kaikille! Ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne… Olen 33-vuotias yliopistolla opiskeleva mies ja olen kärsinyt jonkinlaisesta lievästä masennuksesta jo n. 15 vuotta. Sen takia opinnotkin ovat viivästyneet näin pitkälle. Gradu on ollut enemmän tai vähemmän työn alla jo monta vuotta, muuten tutkinto olisi valmis. Olen aikoinaan hakenut ongelmiini apua terapiasta ja…

Käyttäjä aloittanut aikaan 21.05.2010 klo 19:53 kohteessa Aikuisen elämää

Minulle aloitettiin n viikko sitten Deprakine epilepsiaan. Kun kesällä on niin valoisaa ja olen valoherkkä ja sain pieniä kohtauksia koko ajan. Minusta on tullut hullu kerrassaan. Olen älyttömän kiivas, ärtyisä, väsynyt ja kamala jano koko ajan. Minulla on tunne, että voisin noin vaan itseni tappaa ilman mitään todellista syytä. Minä…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 22.05.2010 klo 17:40 kohteessa Aikuisen elämää

Olen huomannut että saan joissain tilanteissa paniikkihäiriön kaltaisia oireita. Viimeksi tänään kun olin kaupassa tuli sellainen kuristava olo ja kädet alkoivat vapista kassalla. Olen reilusti ylipainoinen. Noin 20 kg ainakin ylipainoa ja minusta tuntuu että ihmiset tuijottavat ja nauravat ulkonäölleni. Siitä varmaan johtuu tuo jännittäminen monissa tilanteissa. Varsinkin nyt kesällä…

Käyttäjä rsnn aloittanut aikaan 11.03.2010 klo 15:47 kohteessa Aikuisen elämää

Kävin eilen lääkärillä ja nyt, kahden vuoden jälkeen, kun minulla on hoidettu masennusta, lääkäri teki uuden diagnoosin ja sanoi että on hyvin mahdollista että minulla on kaksisuuntainen mielihäiriö. Tiesin kyllä, että suvussani on kyseistä sairautta, mutten ajatellut että minulla olisi se? Iski shokki ja koko eilinen päivä meni kun luin…

Käyttäjä Naano aloittanut aikaan 16.05.2010 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa kaikille. Ja oikein hyvää kesää kaikille! Olen kirjoitellutkin tänne aikaisemmin poikani kätkyt-kuolemasta. Noh, siitähän tämä sitten lähti, alamäki meinaan. Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että ero on avopuolison kanssa tullut ja olen päättänyt muuttaa uuteen omaan kotiin. Kaikki meni siihen astin hyvin, kunnes muutimme poikamme kuoleman jälkeen takaisin kotiin.…

Käyttäjä Neitonen75 aloittanut aikaan 20.05.2010 klo 00:43 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Pitkästä aikaan! Rakkaat kanssa kulkijat. Kyllä elämää on vielä pahan masennuksen jälkeenkin ja minä voin sen varmasti sanoa. En ole vielä puolessa välissäkään, mutta nyt jaksan jo nousta sohvalta ja mennä ulos. Olin vuosi sitten todella huonossa kunnossa.. Vein aamulla pojan tarhaan ja istahdin sohvalle ja siihen jäin. Viikonloppuisin…

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 02.05.2010 klo 11:39 kohteessa Aikuisen elämää

Kaikki tuntuu vaan niin vaikealta tällä hetkellä. En tunne itseäni masentuneeksi, vaikka muut sen mulle sanovat. olen eristäytynyt aika paljon nykyään ja tonne ulos on vaikeaa menä, mutta kun siellä on, on helppoa. TUntuu ettei ketään tunnu ymmärtävän, kuinka paha olla mulla on. Siksi sulkeudun kotiin sitten. Maha on alkanut…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: