Virkistymistä

Virkistymistä

Käyttäjä rsnn aloittanut aikaan 26.04.2010 klo 09:52 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä rsnn kirjoittanut 26.04.2010 klo 09:52

Ajattelin että voitaisiin kerätä tänne vähän listaa jutuista, millä olette saaneet itseänne piristettyä. 🙂 Esim. jotain harrastuksia, leffassa käyntiä jne, millä mieli on pysynyt virkeänä.

Itselläni on seuraavanlaisia keinoja:
-Käsityöt
-Pyöräily (käytän hyötyliikuntana, eli pyöräilen päivisin kouluun ja kotiin. :-))
-Kirpparit ja niistä löydetyt löydöt

Pistäkää ihmeessä listaa omista keinoistanne. 🙂

Käyttäjä meebu kirjoittanut 26.04.2010 klo 13:32

Aluksi rsnn, haluan sanoa,että kiva et avasit keskustelun tällaisesta aiheesta. Täällä yleensä puhutaan lähinnä ahdistavista jutuista, joten kiva välillä puhua tai ihan vaan lukea jotain mistä tulee hyvä mieli. Tai jos nyt ei hyvä mieli niin ainakin jonkin verran piristää kaiken p...n keskellä... 🙂

Piristäviä asioita elämässäni....

-Huumori
Mun piristävistä ja voimia antavista jutuista paras on ehdottomasti sairas huumorini 😋 Pystyn repimään sarkastista huumoria melkein mistä vaan. Puolisoni ja ystävieni kanssa meillä on ihan omat pöljät juttumme joiden vuoksi meitä pidetään ihan kaheleina...eiku ehkä meitä pidetään kaheileina siksi kun se on täyttä totta...

Huumorini on myös joskus jonkinlainen tapani selvitä ikävistä asioista. Esim. olen lapsena kokenut perheväkivaltaa. Tästä olen puhunut paljon anoppini kanssa,joka on myös kokenut samaa.Itkemme yhdessä ja tuemme toisiamme. Kuitenkin jompikumpi saattaa heittää jotain sarkastista huumoria siitä, miten "hyvät" vanhemmat meillä on ollut. Sit kumpikin repeää nauruun ja lopuksi ollaankin vedet silmissä naurusta 🙂

Jos vanha sanonta siitä,et nauru pidentää ikää, on totta, niin minusta ette pääse ikinä eroon!!
Sit seuraaviin juttuihin...

-läheiset ihmiset
läheisten ihmisten seura piristää ja antaa voimia aina. vaikeina hetkinä lohdottaa jo tieto siitä etten ole yksin. Ilman miestäni ja ystäviäni en varmaan olisi enää elossa.

-taideharrastukseni
taiteen tekeminen on todella terapeuttista. se auttaa purkamaan pahaa oloa, saamaan ajatukset muualle ja antaa onnistumisen kokemuksia. Taide on ollut lähellä sydäntäni jo ihan lapsesta saakka.

-kirpparit
rsnn mainitsikin jo halvat kirppislöydöt... itsekin tykkään kierrellä kirppareita ja monesti jokin hyvä löytö voi pelastaa huonon päivän. olemme mieheni kanssa pienituloisia (minä kuntoutustuella, mieheni opiskelija), joten ei ole hirveesti varaa shoppailla. Onneksi täällä on hyviä kirppareita. Jos paikkakunnaltasi ei löydy kirppistä,niin ainahan pääsee esim huuto.nettiin tai johonkin muuhun nettikirppikseen.

-keskustelufoorumit
En ole mikään nörtti,mutta silti olen hurahtanut tiettyihin keskustelupalstoihin. Niistä voi löytää samanhenkisiä ihmisiä ja saada uusia ystäviä. Kuten esim nykyisen aviomieheni löysin eräästä chatista (nyt seurusteltu 8 vuotta) ja udet ystävät ja ajatusten jakaminenhan piristää aina

Tuossa tuli nyt muutamia piristäviä ja voimaa antavia asioita. Varmasti löytyy enemmänkin, nuo vaan tuli ekana mieleen. Kertokaahan muutkin omia juttujanne ja kommentoikaa myös 🙂

Käyttäjä Epäilijä kirjoittanut 26.04.2010 klo 14:00

Hyvä aihe. 🙂👍Minulle oli aikanaan todella vaikeaa keksiä virkistäytymiskeinoja, kun masensi niin masensi totaalisesti. Nyt olen päässyt pahimmasta yli ja löytänyt erilaisia keinoja joilla piristää olemista. Tässä listaa yleisimmin käyttämistäni.

- Iloista musiikkia ipodiin ja siivoamaan kunnolla. Tällä en tarkoita mitään normaalia arkisiivousta vaan esim huonekalujen kiillotusta tai lattian vahausta tms. normaalia pidemmälle menevää juttu jossa saa "raataa" kunnolla lauleskellen samalla. Sitten onkin hyvä mieli istahtaa hyvin ansaitulle siivouskahveille tai oluelle kun paikat kiiltelee. (vaha, kiillotusaineet ja oljyt takaavat nopean ja näyttävän tuloksen, kun niitä vain jaksaa levittää ja hangata) Huomioitavaa on se, että pakollinen viikko/päivä perussiivous ei minusta ole kivaa eikä virkistävää

- Ostoksilla kiertely, silloin kun ei ole pakko ostaa mitään, jos vielä on aikaa istahtaa kahville katselemaan ihmisiä ja vain nauttimaan rauhasta ja hyvästä olosta.

- hyvä kirja

- hyvä elokuva yksin katsottuna

- haaveilu eli ihan vain se että löytää aikaa jolloin kukaan ei häiritse ja voi istahtaa katsomaan tyhjyyteen ja miettimään omiaan

Eipä tuo lista kovin pitkä ole, mutta nämä olivat toistaiseksi ainoat keksimäin oikeasti virkistävät jutut joihin on hyvin vaikea liittää mitään negatiivista. Huomasimpa juuri, että taidan olla aikalainen erakko kun haaveilen yksin olosta ja omasta ajasta. Tämä selittää osittain sen, että pidän pitkistä automatkoista enkä koe pahojakaan ruuhkia stressaavina jos olen yksin autossa ja erilaiset odotusaulatkiin ovan minulle mieluisia paikkoja. Tosin minua suunnattomasti hermostuttaa ihmiset jotka eivät kestä jonotusta ja alkavat valittaa siitä, tai mikä vielä pahempaa kiroilla ruuhkaa ja muita idiootti autoilijoita joutuessaan odottelemaan jonon etenemistä, mieheni on näistä ihmisistä hyvä esimerkki. No, hän ei myöskään kestä hiljaisuutta, vaan vetää heti omaa showtaan jos tulee hiljainen hetki. Tästä johtuen tuo vapaaehtoinen lisäsiivous ipodit päässä on rentouttavaa, ei tarvitse kuunnella toista ja saa vielä suuret kehut kun on tehnyt niin paljon töitä kodin eteen.

Käyttäjä rsnn kirjoittanut 26.04.2010 klo 15:46

muutama muu keino mikä minua piristää:

-AURINKO ! On ihanaa kun aurinko tulee taas esiin, päivät pitenee ja saa heittää paksut talvi asusteet kaappiin ja kaivaa tilalle kevyempää puettavaa. On kans kauheen kivaa mennä aurinkoisella säällä ulos tupakalla käymään ja jäädä siihen hetkeksi istumaan kun ei palele ja pelkkä aamutakki riittää eikä tarvii toppautuu. 🙂

-Omat kissat 😀 Ne on vaa niin pöljän näkösii välil ku ne leikkii ettei niille voi olla nauramatta !

-Youtube, uskokaa tai älkää. 😀 Sieltä löytää oikeasti välillä niin huvittavia videoita että saa nauraa silmät päästä. :') Tässä esimerkkinä yksi video jonka setäni näytti ja nauran joka kerta kun nään. :'D http://www.youtube.com/watch?v=hqOBR_Xbw2I

Käyttäjä Tiitiäinen kirjoittanut 26.04.2010 klo 18:54

tämä on hyvä idea! Olen itsekin huomannut, että en nauti mistään. Jännitän ja pelkään vain. Mutta silti itselle tulee hyviä kokemuksia seuraavista asioista
-uiminen
-ratsastaminen
-koiran kanssa puuhailu, erit. matkustaminen.
-nauraminen ja päätön huumori. en voi elää ilman huumoria! mitä absurdimpi, sitä parempi.
-meikkaaminen😀 tämän olen vasta löytänyt.

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 26.04.2010 klo 20:06

musiikki, kuunteleminen ja laulaminen
nukkuminen
koirien kanssa touhuaminen
hyvä ruoka, parempi mieli!!!😋
komediat (elokuvat tai sarjat)

Käyttäjä rsnn kirjoittanut 27.04.2010 klo 21:12

Lisää virkistymis keinoja kun tuli mieleen. 🙂

-Leipominen ! ai että teki hyvää tänää kun teki ensin hyvää ruokaa, lättyjä ja karjalan piirakoita ! tuli kauheen ilonen mieli et on onnistunu jossain. 🙂

Käyttäjä jossu86 kirjoittanut 28.04.2010 klo 22:44

Piti minunkin tähän kirjoitella kun oli niin ihana aihe.

-ihana koirulini ja sen kanssa puuhailu ja lenkkeily
-ratsastus ehdottomasti
-treenit, siellä ihmisten näkeminen ja liikkuminen tietysti
-ystävät, ne muutamat mutta sitäkin tärkeemmät
-tavallaan myös musiikki, mielikuvitus, kirjat, leffat, kaikki mikä saa ajatukset muualle

Jossu

Käyttäjä Axuli83 kirjoittanut 15.05.2010 klo 01:53

Ihanaa kun tällanen keskustelu avattu🙂.
Itellä toimii nämä:

-Ystävät*bestiksen kans ihan sairas huumori jota vaan me tajutaan;D* ja perhe*perhe asuu ikävä kyllä 400 km päässä☹️ samoin bestis*.
-Kirppareilla möyhiminen on joka viikottainen riemuilu😀
-Bestikseni lähettämät kuvat sen ihanan pöljistä kissoista😀. Joita rakastan kun olisivat omia(harmittaa etten voi ottaa omia ku sisko niin pahasti allerginen ettei voisi tulla enää käymään)
-Oasis ja The Rasmus
-Scifi ja seikkailu elokuvat(eritoten star warsit!)
-Talvi(vihaan kesää)
-Jääkiekko

Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 24.05.2010 klo 14:54

Tosi hyvä idea tämä miettiä joskus positiivisiakin asioita kaiken synkkyyden keskellä. Mulle iloa ja virkeyttä tuo elämään:
- reipas sauvakävelylenkki metsässä.
- lintujen laulun kuuntelu pihalla.
- raikas ja puhdas koti siivousurakan jälkeen.
- puhtaat petivaatteet sängyssä. Ihanaa mennä nukkumaan puhtaisiin lakanoihin!
- saunan jälkeen kylmä olut terassilla.

Käyttäjä soineli kirjoittanut 27.05.2010 klo 09:53

Ihana aihe, tämänkaltaista lisää kaivataankin!! 🙂👍

Mulla seuraavia;
-ystävät
-huumori
-liikunta, kunhan sinne saa itsensä revittyä
-hyvä kirja
-hyvä musiikki
-mukava elokuva
-irrottautuminen arjesta ajoittain
- http://www.youtube.com/watch?v=YNtTU0_X3c0
....tuo piristää aina 😉 jollain sairaalla tavalla ... 🙂🌻
-kahvittelu vaikkapa kaupungilla ihan itsekseen
-shoppailu 😉

Käyttäjä rsnn kirjoittanut 27.05.2010 klo 14:54

repesin tota linkkiä ja pahasti ! 😀 Naapurit miettii taas mitä mä hullu tääl nauran yksinäni. 😀

Käyttäjä chiron kirjoittanut 28.05.2010 klo 21:22

🙂🌻 Luonnon tarkkailu. Näin kesän alussa koivujen tuoksu, maasta nousevat kasvit... Vaikka kuinka elämä potkii palleaan, ja oma elämä takkuaa, niin luonnon kiertokulku jatkuu..🤨 Monena iltana olen tänäkin keväänä pakottanut itseni luonnon helmaan. Kuuntelemaan lintuja, katselemaan kasveja, nuuskimaan keväisen metsän tuoksuja ja välillä pysähtynyt hetkeksi nojailemaan puun kylkeä vasten silmät kiinni ja sitten taas jatkanut matkaa.. 🌻🙂🌻 Illalla tämä on käynyt happihyppelystä ja auttanut unen saantia, ja ainakin hetken aikaa on ollut helpompi hengittää🙂 ja hyvä olla🙂