Paniikkihäiriö kohtaukset

Paniikkihäiriö kohtaukset

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 22.05.2010 klo 17:40 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Piakristiina kirjoittanut 22.05.2010 klo 17:40

Olen huomannut että saan joissain tilanteissa paniikkihäiriön kaltaisia oireita. Viimeksi tänään kun olin kaupassa tuli sellainen kuristava olo ja kädet alkoivat vapista kassalla. Olen reilusti ylipainoinen. Noin 20 kg ainakin ylipainoa ja minusta tuntuu että ihmiset tuijottavat ja nauravat ulkonäölleni. Siitä varmaan johtuu tuo jännittäminen monissa tilanteissa. Varsinkin nyt kesällä häpeän liikkua vähissä vaatteissa.
Töissä monet selvästi tuijottavat ja naureskelevat minulle. Myös suoria kommentteja olen kuullut ulkonäöstäni. Töissä pystyn jotenkuten olemaan jännittämättä keskittymällä vain työntekoon.
Minulla ei ole ystäviä, koska en käy missään kodin ulkopuolella kuin pakolliset kaupassakäynnit yms. Viihdyn enimmäkseen kotona ja mieluiten yksikseni tai mieheni seurassa. Tunnen joka paikassa että kaikki ihmiset vihaavat ja inhoavat minua ylipainoni takia.
Olen nyt yrittänyt laihduttaa ja saanutkin muutaman kilon pois, mutta sekin tuntuu niin vaikealta.
Jos jollain on jotain vinkkejä millä hallitsisi paniikkihäiriötä niin ottaisin niitä ilomielin vastaan.