Aikuisen elämää

15 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4570
Käyttäjä aloittanut aikaan 27.04.2010 klo 13:09 kohteessa Aikuisen elämää

Miten toipua pettymyksestä, kun luuli olevansa jo terve ja onkin lääkärin mukaan vielä sairas?

Käyttäjä man80 aloittanut aikaan 28.04.2010 klo 13:30 kohteessa Aikuisen elämää

Moi kyselisin onko kellään kokemusta cipralex lääkkeen nostossa yli suositellun 20mg. Minulla lääkäri nosti 30mg vrk ja olo on todella väsynyt. Olen syönyt kyseistä lääkettä pitkään, eikä sivuvaikutuksia tullut.Vielä illaksi on muutama muu lääke.

Käyttäjä Eläväinen aloittanut aikaan 26.04.2010 klo 22:14 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen nuori nainen, jolla sosiaalisia vaikeuksia. Pitkään ajattelin, että vaikeuteni luoda ihmissuhteita johtuisi lähinnä ujoudesta. Sittemmin olen lukenut Aspengerin oireyhtymästä monia asioita, jotka yhdistän itseeni. En oikein tiedä, kuinka ihmisten kanssa ollaan. En osaa sanoa, helpottaisiko vai vaikeuttaisiko diagnoosi elämääni. Haluaisin kuulla etenkin niiden kokemuksia, joilla on todettu Aspengerin…

Käyttäjä Violila aloittanut aikaan 23.04.2010 klo 11:19 kohteessa Aikuisen elämää

Jos kärsii jännityksestä ja ahdistuksesta pahoin somaattisin oirein, joka ei lähde altistamisella pois, onko hyväksi jäädä kotiin, ettei tarvitse tuntea sitä tuskaa joka vie jatkuvasti pohjalle? Vai onko se kuitenkaan hyväksi jäädä kotiin, kun kuitenkin se tylsyys sieltä iskee kun tekemiset loppuu ja on ihan yksin pääkoppansa kanssa? Kirjoitinkin tuonne…

Käyttäjä mieli3 aloittanut aikaan 05.04.2010 klo 16:33 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 3 kk ikäisen poikavauvan äiti ja sairastunut synn.jälk. masennukseen. Lääkehoito ja terapia on jo päällä, koska minulla on ollut masennusjaksoja jo ennen synnytystä. Tietääkö kukaan/onko kellään kokemuksia estrogeenihoidosta ko masennuksen hoidossa ja onko Tampereella ketään gynekologia, joka olisi erikoistunut asiaan?

Käyttäjä jaguaari aloittanut aikaan 06.04.2009 klo 18:35 kohteessa Aikuisen elämää

Onkohan mulla kohtalotovereita? Kysymys: olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa 5 vuotta kohta. Olen epäluuloinen, vainoharhainen ja mustasukkainen; mielialat vaihtelevat laidasta laitaan päivänkin aikana – saatan kehua miestäni ”ylivertaisena” tyyppinä maasta taivaisiin, toisessa hetkessä olen heittämässä häntä kämpästämme pihalle. Sit taas mieli muuttuu ja kerjään miestä itkien takaisin. Mulle on vain…

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 26.02.2010 klo 12:13 kohteessa Aikuisen elämää

Sain pari vuotta sitten pikapsykiatrilta diagnoosin ”epävakaa persoonallisuus”. Se hämmästytti ja kuohutti alkuun, varsinkaan kun en oikein tiennyt, mistä oli kysymys. Netistä löytyi sitten tietoa aiheesta. 🙄 Nyt on ilmestynyt uusi kirjan nimeltä Epävakaan persoonallisuushäiriön hoito, kustantaja Duodecim. Siitä voi lukea lisää tästä asiasta. Täytyy kyllä sanoa, että monet kuvaillut…

Käyttäjä meebu aloittanut aikaan 11.01.2010 klo 16:03 kohteessa Aikuisen elämää

Pohdin usein miksi minun pitää elää, vaikka en jaksa enkä tunne olevani onnellinen. Elämäni on lähinnä selviytymistä päivästä toiseen. Olen saanut huonoa kohtelua masennukseni takia kelalla, työkkärissä, terveydenhuollossa ja myös yksityisiltä ihmisiltä. Ihan niinkuin minulle haluttaisiin sanoa, että olen pohjasakkaa enkä kuulu mihinkään ja pakottaa syrjäytymään!! Jos mielenterveysongelmaisia ei haluta…

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 17.04.2010 klo 18:52 kohteessa Aikuisen elämää

Eli itselläni on se ongelma, että päivät loppuu aina useita tunteja liian aikaisin. Tekemistä on vaikka muille jakaisi. Töistä kun pääsee, niin yhtä asiaa ehtii tekemään, niin kello onkin jo ties mitä, ja nukkumaan pitäisi mennä. Asia on alkanut vituttamaan oikein toden teolla. Päivän tekemiset jää joka kerta kesken ja…

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 08.01.2010 klo 16:44 kohteessa Aikuisen elämää

Ilta-Sanomat kyseli 6.1.2010: Onko työn tekeminen pakollinen paha? Ja tulokset olivat Kyllä: 77% ja Ei: 23%. http://www.iltasanomat.fi/otakantaa/tulos.asp?gID=59818 Nykyisenlaisessa työelämässä sairastutaan herkemmin psyykkeen erilaisiin sairauksiin, kuten masennukseen. Moniko meistä masentuneista oikeasti haluaa takaisin työelämään? Sitä ihmettelen. Työelässä ei panosteta OIKEASTI työntekijöiden hyvinvointiin. Kaikki on näennäistä ”työhyvinvointia”. Raha ja markkinat on kaikessa…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: