Aikuisen elämää

13 minuuttia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4623
Käyttäjä Maisy aloittanut aikaan 13.10.2012 klo 20:38 kohteessa Aikuisen elämää

Ehdotuksia kaivataan. Siskoni (skitsofrenia) rahankäsittelytaito on ollut olematon aina ja nyt tilanne on taas kriisiytynyt. Vuokrarästejä ties miten paljon kaupungin vuokra-asunnosta ja häätö uhkaa. Mulla ei ole varaa ruveta niitä makselemaan tai sotken omatkin raha-asiani. Ydinongelma on lisäksi se, että hän ei halua mitään apua raha-asioidensa järjestämiseen. Tai siis rahaa…

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 09.11.2012 klo 15:19 kohteessa Aikuisen elämää

Jotenkin huvittavaa minusta, että olen taas täällä. En voi kuitenkaan taaskaan olla reagoimatta näkemääni ja kokemaani. Näyttää siltä, että yhteiskunta on muodostunut entistä rajattomammaksi paikaksi. Tämä ei minusta ole kovinkaan hyvää kehitystä. Jopa yliopistomaailmassa näyttää jotenkin olevan hiljaisesti hyväksyttyä kaikenlainen lärpättäminen. Näyttää siltä, että rajallinen ja luotettava ihminen ei enää…

Käyttäjä finsat aloittanut aikaan 15.11.2012 klo 14:00 kohteessa Aikuisen elämää

Liveryhmän pohjalta aloitan nyt ketjun missä annamme toisillemme vertaistukea sos. pelkotilojen voittamiseen. Eilen kävin ostamassa kahvipaketin mutta tänään uskallisin mennä kuntosalille. Jännitys oli suuri ja hiki oli jo ennen lämmittelyä. Tapasin myös sen komean ja lihaksikaan prinssin.

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 13.11.2012 klo 14:20 kohteessa Aikuisen elämää

Katsoiko kukaan? Mitä tunteita herätti? Minulla osui ja upposi sen perheenäidin miete siitä, että tuntee olevansa jotenkin maanantaikappale. Tosi samanlainen stoori minulla. Olen tehnyt monia, tosi suuria, muutoksia elämässäni. Sellaisia jotka vaati tahdonvoimaa ja joihin ei kaikki pysty. Lopetin vuosien jälkeen tupakoinnin. Lopetin alkoholin. Sain lähdettyä kymmenen vuoden todella vaikeasta…

Liikaa

2
Käyttäjä pyrytuuli aloittanut aikaan 17.09.2012 klo 22:02 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt monta päivää, miten kirjoittaisin. En vain uskalla enää olla. En kotona, en ulkona. En uskalla joinain päivinä edes ulos ovestani ilman mieletöntä, kaikensyövää ahdistusta ja toisinaan paniikkikohtausta. Kaikki alkoi kai puolitoista vuotta sitten, viime vuoden kevättalvella, kun isoveljeni löydettiin asunnostaan kuolleena. Kävin kahdesti ”keskustelemassa” asiasta, enkä saanut siitä…

Käyttäjä Enkuli aloittanut aikaan 02.11.2012 klo 21:09 kohteessa Aikuisen elämää

Tein sen sitten taas. Onnistuin pitämään mieltäni vaivanneet asiat oman pääni sisällä taas kuukausia. Kaikki on lähtöisin avomieheni ja kaverini ”säätämisestä” joka päätyikin sitten meidän eroon. Asetin silloin avokin valinnan eteen, joko on minun tai tämän toisen kanssa tekemisissä, molempia ei saa. Mies valitsi minut ja päätimme vielä yrittää. Mies…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 12.10.2012 klo 22:25 kohteessa Aikuisen elämää

Olen sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliklinikalla tutkimuksissa. Diagnoosia ja leikkauksia odotellessa olen päättänyt muuttaa etunimeni neutraaliksi. Transprosessi antaa minulle toivoa, mutta muiden suhtautuminen tilanteeseeni aiheuttaa suurta pelkoa. Nimen muuttaminen auttaisi minua voimaan paremmin, mutta uudesta nimestä kertominen aiheuttaa tuskaa. Muiden kuin läheisten suhtautumisen lisäksi pelkään, miten vuokranantajani siihen suhtautuu. Omituinen pelko ehkä, mutta…

Käyttäjä Sukkasillaan aloittanut aikaan 10.08.2012 klo 16:14 kohteessa Aikuisen elämää

Välit isään katkesivat eilen. Samalla rysäyksellä isä antoi piutpaut lapsenlapsilleen. (Ennen tätä olin kylläkin ehtinyt jo kantaa heidät turvaan autoon.) Käymäni sanaharkka oli kovaääninen ja absurdi. Olen aina kuvitellut, että välimme näin aikuisiällä olisivat hyvät tai ainakin tyydyttävät, mutta nyt kun katson asiaa, kyllä ”hyvät välimme” ovat aina olleet riippuvaisia…

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 11.11.2012 klo 21:43 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä te teette silloin, kun pelottaa ihan hirveästi? Pelkään, että hiljaa sisimmässään ihmiset halveksuvat ja säälivät minua, kun olen mieleltäni niin rikkinäinen. Useimmat tuntemani ihmiset tuntuvat elävän tätä elämää oikein. Minä elän sitä kai jotenkin väärin.

Käyttäjä Tollo83 aloittanut aikaan 25.10.2012 klo 12:14 kohteessa Aikuisen elämää

Jotkut varmaan muistavatkin tilanteeni, mutta ajattelin aloittaa kirjoittamisen ”puhtaalta pöydältä”. Olen siis tovi sitten ”herännyt” ja tajunnut olevani ylivelkaantunut, enkä enää selviä kuukausieristä. Velkojat eivät myöskään ole suostuneet maksuaikojen pidentämisiin, joten tässä ollaan. Olen ollut yhteydessä velkaneuvojaan, ja toissapäivänä sain hänen pyytämät paperit postitettua kaikkine liitteineen. Nyt odotan hänen yhteydenottoaan…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: