Voitetaan sosiaaliset pelkotilat

Voitetaan sosiaaliset pelkotilat

Käyttäjä finsat aloittanut aikaan 15.11.2012 klo 14:00 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä finsat kirjoittanut 15.11.2012 klo 14:00

Liveryhmän pohjalta aloitan nyt ketjun missä annamme toisillemme vertaistukea sos. pelkotilojen voittamiseen.

Eilen kävin ostamassa kahvipaketin mutta tänään uskallisin mennä kuntosalille.
Jännitys oli suuri ja hiki oli jo ennen lämmittelyä. Tapasin myös sen komean ja lihaksikaan prinssin.

Käyttäjä *Aino* (Työntekijä) (Kriisikeskus Mobile Seinäjoki) kirjoittanut 15.11.2012 klo 15:17

Upeata finsat! Jatka samaan malliin! 🙂👍

Käyttäjä missfortune kirjoittanut 15.11.2012 klo 18:36

Iiik hyvä finsat !!!! 🙂👍

Kai sovit prinssin kanssa tapaamisen kuntosalilla uudelleen??? 😉

Käyttäjä Animi kirjoittanut 15.11.2012 klo 20:32

mä oon tajunnut viime päivinä rankimman kautta että mun on pakko alkaa tedä uudenlaisia valintoja.

saataan olla ihan hyväoloinen ja ok, ja sit kun menen sosiaaliseen tilanteeseen, joudun kuin pakkopaitaan, paine alkaa sisällä nousta, on aivan neuroottinen olo, ja joko vedän sitten benzoja ja tai vahvan, narsistisen, latautuneen vitsailijan roolin. kun lähden tilanteesta, hajoan yksin ja haluun vaan kuolla. vaivun katkeruuteen.

tajusin että: olen elämäni vain kaikin keinoin yrittänyt selvitä ja peittää paniikin. rauhoittavat ovat tarjonneet pseudoapua.
jos jatkan niiden napsimista, en voi parantua. Jos jatkan vahvan roolia, en voi parantua.

Minun on valittava toisin.
On valittava itkeä ja hiljetä heti kun se paine nousee. itku purkaa sitä painetta. yritän opetella sanomaan: mulla on nyt elämässä sellanen aika että sosiaaliset jännitykset purkautuu itkemällä. olkaa vaan niinku ootte ja jatketaan mitä ollaankin tekemässä, en tarvii lohdutusta tai erityishuomiota vaan tää itku itessään on ihan riittävää.

Ja jotenki uskon, että kun tarpeeksi monta kertaa uskallan reagoida noin, niin toisto alkaa vaikuttaa: jännitys vähenee. ja suhde itseen paranee.
tarvittiin niin lapsesta asti jatkunut roolireagointi jotta olen mennyt näin lukkoon, nyt on vaan uskallettava itkeä ja hajoilla niin kauan ku on tarvis. siis aina kun mahdollista, aikuisten kesken.

en oikeesti yhtään tiedä miten tuun pärjäämään, mut haluun yrittää. mielelläni otan tukea vastaan ja hienoa jos voidaan kirjotella aiheesta.

Animi

Käyttäjä finsat kirjoittanut 16.11.2012 klo 20:30

Animi, kunpa tosiaan voisimme auttaa toisiamme. Teksistäsi tunnistin itseni.
Minua auttoi liveryhmä, kun kerroin ostamastani kuntosalikortista jota en ole uskaltanut käyttää. Mikä minuun tulikin, kun näin tekstini jossa lupasin mennä kuntosalille??? Ja sitten menin.

Mutta tänään jo mietin etten enää uskalla mennä.
Jos minä tähän kirjoitan "menen sinne tiistaina", ehkä menen.
Kokeilkaapa toisetkin samaa.

Tämä prinssini oli hyvin puhelias mies ja hän kertoi tulevansa tiistaina ja siksi minäkin menen tiistaina. Onpa ainakin yksi tuttu ihminen paikalla.