Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Tuntuu pahalta. Unelmani on särkynyt. Kuvittelin että tässä on elämäni mies, unelmamies, joka on niin hyäsydäminen, turvallinen ja luotettava. Menin naimisiin. Nyt olen keskellä elämäni suurinta painajaista: olen havainnut pikkuhiljaa, tilanne toisensa jälkeen, että tämä mies on luonteeltaan kieroilija ja valehtelija. En ole koskaan ollut tekemisissä tällaisen ihmisen kanssa ja…
Oon mies ja pohdin tässä tilannettani kahen naisen välillä. Oon seurustellu ja asunnukki yhessä osittain. Kolmevuotta sitten tapasin heidät molemmat ja oltiin eka tän toisen kans kiinnostuneita, mutta ruvettiin kuitenkin seurustelemaan kumpikin tahoillamme. Ja he erosivat ja osotti kiinnostustaan minuun,tai on sen tehny jo selväksi monesti jo kaikkien näiden kolmenvuoden…
Hei, löytyisikö täältä lapsettomuushoidoissa käyneitä tai parhaillaan hoidoissa olevia? Meillä on tutkimukset takana ja nyt suunta olisi IVF hoitoihin. Eilen oli lääkäriaika ja tunteet on kovin ristiriitaiset, toisaalta katkeratkin. Lapsettomuuden on ilmeisesti miehessäni, ikinähän ei tietenkään tiedä onko myös minussa vikaa, mutta… Tuntuu myös epäreilulta että miehen tarvitsee vain spruitata…
Leijonaemot ry:n järjestämät Leijona-chatit erityislasten vanhemmille alkavat taas Tukinetissä kesätauon jälkeen. Syyskuun Leijona-chatit ovat: To 4.9 klo 21-22.30 Ma 8.9 klo 12.30-14.00 To 18.9 klo 21-22.30 Ma 22.9 klo 12.30-14.00 Kaikissa syyskuun chateissä on sama teema: Erityislasten päivähoidon ja koulun haasteet ja onnistumiset. Chateissä keskustellaan erityislasten päivähoitoon tai koulunkäyntiin liittyvistä…
Olen siis alle 30-vuotias, kolmen lapsen yksinhuoltaja, lapset 6v, 4v ja 9kk. Jäin yh:ksi itsestä riippumattomista syistä eli suoraan sanottuna sain ex-miehen kiinni n. vuoden jatkuneesta pettämisestä. Tässä sitä siis ollaan, olen hoitovapaalla ja kaikki päivät menevät sisällä ja ulkona lasten kanssa. Kyllä on RANKKAA! Tuntuu että seinät kaatuu päälle…
Nuorempana oli itsestään selvää, että aikuistuttuani hankin lapsia. Mietittiin ex-poikaystäväni kanssa vielä yhdessä ollessamme nimet lapsille valmiiksi. Nyt kuitenkin olen tilanteessa, jossa: – Omassa ikämittarissani on 28 vuotta ja mieheni 34 vuotta. – Mieheni ei halua lapsia. – Minulla on diagnosoitu 8 vuotta sitten skitsofrenia, joka ei edelleenkään ole hallinnassa.…
Mitä sit kun alkaa tuntumaan siltä että on uusioperheessä jatkuvasti vara-sijalla? itse siis mies, 47. Perheessä joka toinen viikko avopuolison pienet, 5 ja 9. Se että kun lapset täällä, aika on pyhitetty sille kokoonpanolle, ja lasten etu ennen kaikkea. Mutta sitten se toinen viikko? Sitä vois odottaa että silloin voisi…
Hei, kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa. Olen alle nelikymppinen nainen, joka on ollut yhdessä miehensä kanssa yli parikymmentä vuotta. Kouluikäisiä lapsiakin on. Kesän alussa mieheni kertoi voivansa huonosti ja halusi että saisimme parisuhteessamme olevat kipupisteet ratkaistua, aikamme asioista puhuttua tilanne kärjistyi eräänä iltana riidaksi jonka seurauksena mieheni päätti että haluaa erota.…
Olen avoliitossa miehen kanssa, jolla edellisestä suhteesta kaksi lasta. Suhteemme reilu kaksi ensimmäistä vuotta meni siinä, että tuin miestä vaikeissa ja kipeissä huoltajuusasioissa kaikkine osa-alueineen. Sain myös omaksi osaksi vihat miehen lasten äidiltä osittain haukkumisena ja osittain häiriköintinä. En oikein tiedä, mistä asioita lähtisi purkamaan, mikä on oleellista kertoa ja…
Tää asia on mulle ongelma, siksi päätin kirjoittaa siitä tänne. En keksiny mitä muutakaan oisin tehnyt.. tuntuu, et ei oo ketään kenen kanssa tästä puhua. Eli mulla on sellainen ongelma (tää saattaa tuntua jonkun mielestä pieneltä) että jos joku syyttää mua jostain mitä mä en oo tehnyt, niin mulla palaa…