Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Mie oon etsimässä Punaisen Ristin ystäväpalvelusta itselleni semmoista vapaaehtoista ystävää/tukijaa. Minulle ehdotettiin tätä vaihtoehtoa, koska takerruin kauheesti ihmiseen joka ei työnsä takia voinu olla mun ystävä. Asun Joensuussa ja tällä hetkellä siellä Punaisella Ristillä ei oo ketään minun ikäistäni (n.23-30v) tukihenkilöä/ystävää, mutta ilmoittavat heti kun semmoinen siellä on saatavilla. Onko…
Hei, minulle jäi todella paha olo siitä ammuskelusta. Aloin näkemään painajaisia tilanteesta ja aloin miettimään mitä tekisin jos itse joutuisin samaan tilanteeseen. Minua on alkanut painaa nämä painajaiset ja en uskalla nukkua kunnolla yöllä. mielessäni pyörii koko ajan sen ampujan kasvot ja kuulen melkein ihmisten huudot jotka kuuluvat käytävillä. Onko…
Itselläni on aika rajuja kipuja ja pahaa oloa aina joskus kun on henkisesti todella huono olo. Useimmiten minua alkaa oksettamaan ja mahaan koskee ja päätä särkee. Ja sitten vapisen ja hikoilen. Kun alkaa kunnolla masentamaan palelee aivan kamalasti. Nyt muutamana päivänä on tullut sellaisia omituisia kohtauksia, että oksettaa ja hikoiluttaa…
Olen ehkä puolet elämästäni kärsinyt itsetuhoisista ajatuksista. En oppinut pienenä uimaan ja noin 9-vuotiaana ajattelin jostain syystä sen olevan täysin sama jos hukkuisin. Ehkä vuotta myöhemmin seisoin yksin kotona veitsi kädessä tarkoituksenani puukottaa vatsani auki. En muista mitä silloin ajattelin, mutta uskon sen johtuneen yksinäisyydestä. Muutimme uuteen kotiin juuri ennen…
Noniin, teinpä sitten uuden aiheen ku mikään aikasempi ei osunut täysin kohdalleen. Suurin osa melkein, mutta ei ihan. Oon tajunnut poikaystävän pienellä avustuksella, että mulla ei taida olla tuolla päässä kaikki ihan okei. Tässä hmm, sanottaisko puolen vuoden aikana on ilmestynyt vähän kaikennäkösiä juttuja. Ensin tais tulla ne ”kohtaukset.” Mulle…
Täällä ilmeisesti ”kasvukipuileva” 18 vuotias nainen. 😀 Paniikkikohtaukset alkoi joskus 15 vuotiaana, kävin jo silloi pari kertaa psykologilla, ei oikein osannut auttaa tai lähettää eteenpäinkään vaan ”kuvittele että ahdistus on pilvi jonka sitten hajotat” menetelmällä mentiin ja minuun ei ainakaan tommoset tehoa niin lopetin sen kun tuntui ettei psykologi itsekään…
”Jos joku kertoisi, mitä mä tääl vielä teen. Ottais kädestä kii taluttais huomiseen.” Tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tänne.. en oikein tiedä mistä alottaisin.. Tuntuu kuitenkin että elämänhaluni on kadonnut kokonaan, en jaksa enää olla vahva. Olen aina esittänyt ulkopuolisille, että minulla on kaikki hyvin vaikka todellisuudessa ei olekkaan.…
Hei, onko täällä muita joilla jompikumpi vanhempi on tehnyt itsemurhan? Elämä ei ole ollut helppoa, ja tuntuu että viimeisia vetelen. Mutta musta ois kiva jutella jonkun kanssa, joka on kokenu saman. Muita?
Hei! Kyselisin onko muilla tälläisiä kokemuksia. Olen ollut koko peruskoulun ajan koulukiustattu ja vasta sen jälkeen lukiossa pystynyt pikkuhiljaa muodostamaan tasapainoisia ystävyyssuhteita. Kuitenkin elämäni parhaan ystävän ja tukihenkilön tapasin vuosi sitten. Nyt tämä ystävä lähtee vaihtoon (tuen häntä todella siinä) mutta samalla mietin miten itse jaksan? Hän on ollut minulle…
Siitä tuntuu olevan ikuisuus kun viimeksi tänne kirjoitin,vaikkei siitä loppujen lopuksi olen niin kauhean kauan aikaa. Kuukausia,muttei sentään vuosia. Niin paljon on muuttunut sinä aikana. Ensinnäkin,ajatukset että haluan kuolla,ovat kadonneet kokonaan,vaikka elämä on edelleenkin ihan p:stä, niin haluan silti yrittää selvitä, vaikkei se lopulta onnistuisikaan. Mutta aina voi yrittää. On…