Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Miks mun elämästä yritetään tehä vaikeeta, ahistavaa ja elämiskelvotonta? Miks mun ei anneta kuolla pois ja syntyy sitte jonnekki muualle, voin melkee lyödä vetoa, että siellä olisi mukavampaa elää kun täällä. Eihän täällä saa edes elää, en tunne eläväni, mää vaan oon täällä. Mulla ei oo mitään syytä olla täällä,…
Ahdistus
4Minua on lähiaikoina alkanut ahdistaa enemmän kuin ennen. Olisiko jollain jotain ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä? 😯🗯️
oon n. parikymppinen nuorimies olen ns. syntymä-sokea ja kuulovammainen vaikka oireet alkoivat ala-asteella on vika synnynnäinen. tila on tällä hetkellä aika huono erotan hahmoja ja värejä ja todellla isoja asioita esim. pöytä,iso telkkari yms.en myöskään nää lähelle en pysty erottamaan kirjaimia tai toisen kasvoja,ja puheen erotan vain jossei ole mitään…
Krooninen reaktiivinen masennus. Hoitona lääkkeet ja terapia, mutta vasta syksyllä. Olen jaksanut sinnitellä pian neljä vuotta sen kanssa, ettei kiinnosta. Olo ei ole paha, ei satu. On vain kuolettavan tylsää, samanlaista, harmaata, eikä mikään jaksa kiinnostaa. Katselen silmät sumeina ja korvat kuuroina ympärilleni, enkä elä. Tavallaan tekisi mieli elää, mutta…
Eli, yritin nyt vähän selittää laajemmin ongelma josta tänne aikasemminki kirjottelin, mut ei taidettu ottaa kovin vakavasti.. Oletin että vika oli tekstissä, sen hetkisessä mielentilassa ja käyttämässäni alkoholissa joten yritän uudestaan.. Ja nyt niin että painotan enemmän kaikkiin ongelmiin enkä tohon pelkkään asumisstressiin/ahdistukseen. Ja jos joku osais diagnosoida jos tää…
Niin, mä oon vähän itsetuhoinen… tai niin mulle väitetään. Mä juon kotitekosella juomalla pään sekasin (kiljua) syön erilaisia lääkkeitä, viiltelen, oon yrittäny itse murhaa kuudesti, ja kaikkien testien mukaan oon vieläpä tosi masentunutkin. liityin tähän paikkaan koska mut käskettiin. mulla on ollu myös tosi paljon mielessä toisten ihmisten tappaminen jonka…
Mietin aikani kirjoitanko mitään, kuitenkin olen nykyään yhä etäisempi kaikesta. Päätin nyt kuitenkin kirjoittaa, kun ei ole tapana puhua asioista kenellekkään. Tietenkinhän lukion ensimmäisen vuoden keväällä, huhtikuun lopussa, juuri 18 täytettyäni jouduin pahoinpitelyn uhriksi. Juuri kun olin tyytyväinen tilanteeseeni niin tuli tämä henkilö ja hakkasi, 15 ihmistä oli yleisönä. Tämä…
Tuntuu, että olen jo kokeillut kaikkea ja mikään ei tunnu auttavan. Ahdistunut ja masentunut mieliala on kiusannut jo reilun 2 vuotta ja olen käynyt keskustelemassa vaikka minkälaisten ammattilaisten kanssa ja erilaisissa verikokeissa ja kokeillut itse erilaisia tapoja jaksaa. Silti mikään ei auta ja ihmiset eivät tunnu ottavan tosissaan. Alku vuodatuksen…
Minulla alkoivat ongelmat jo oikeastaan kun olin 9v. silloin tein asioita joiden olisi pitänyt tulla vasta joskus näihin aikoihin kun olen 15.Silloin voin todella huonosti,laihduin paljon ja kävin psykologilla.Pääsin tästä yli ja jatkoin elämääni suht onnellisena tietämättä että kuudennesta luokasta eteenpäin elämäni olisi maanpäällinen helvetti. Äitini kuoli leukemiaan samana syksynä/alkutalvesta…
Hei! Oon 16-vuotias ja ihan törkeen yksin. Mulla oli vielä talvella hyviäkin ystäviä, mutta me etäännyttiin ratkaisevasti kun sain syömishäiriön ja tuli muutenkin säädettyä kaikkea. Ei me oltu kyllä alunperinkään oikein samoilla aaltopituuksilla, eli en – näin rumasti sanottuna – menettänyt paljoa mitään. Tunsin itseni jo silloin yksinäiseksi. En ole…