Viiraahan mulla päässä?

Viiraahan mulla päässä?

Käyttäjä redblomckl aloittanut aikaan 13.07.2011 klo 01:07 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä redblomckl kirjoittanut 13.07.2011 klo 01:07

Eli, yritin nyt vähän selittää laajemmin ongelma josta tänne aikasemminki kirjottelin, mut ei taidettu ottaa kovin vakavasti.. Oletin että vika oli tekstissä, sen hetkisessä mielentilassa ja käyttämässäni alkoholissa joten yritän uudestaan.. Ja nyt niin että painotan enemmän kaikkiin ongelmiin enkä tohon pelkkään asumisstressiin/ahdistukseen. Ja jos joku osais diagnosoida jos tää olis jotain, en haluu olla tällanen.. Kirjottamis kyvythän on sit kans tosi kohdallaan, kun en nyt malttais =))

Oon jatkuvasti levoton, kaikilla on asiat paremmin enkä koskaan osaa olla tyytyväinen siihen mitä on ja siihen mihin pystyn. Haluan muuttaa koska asun kaukana kaikesta, olen tyhmä, en pärjää lukiossa, kaikilla menee paremmin(tiedostan ettei mene) enkä kuuntele kenenkään valitusta siitä miten huonosti joku asia on jossa mulla ei mikään onnistu ja näitä on pitkä lista, mm asuminen ja sen maantieteellinen sijainti, en saavuta täyttä rentoutumista enkä mielenrauhaa, koska asun maantieteellisesti ja muutenkin huonossa paikassa, se stressaa ja ahdistaa koko ajan enkä jaksais lähteä koskaan mihinkään(yhteydet ja palvelut on huonoja); lahjakkuus, en ole lahjakas ja tiedän että on mahdotonta ns oppia lahjakkaaksi; koulumenestys ja oppiminen, luen sata kertaa sen minkä muut lukee kymmenisen kertaa enkä opi vieläkään, en ole koskaan saanut numeroa joka vastaa erinomaista, tai mikä ikinä onkaan paras aineesta kirjoitettu numero ja se ahdistaa.
Pelkään kuollaksenki oksentamista (emetofobia) ja sieniä (mykofobia) joita en ehkä niin paljoa, toisinkun voisin mielummin kuolla kuin oksentaa. Pelkään myös kaikkia tauteja, viruksia ym ja niihin liittyviä paikkoja kuten joku terveyskeskuksen vastaanotto, päiväkodit, vanhainkodit, koulut.. kaikki joissa tauteja on koko ajan ja ne arttuvat herkästi. Ja näin lähinnä siksi koska nykyään varmaan joka taudinkuvaan kuuluu oksentelu tai pahoinvointi.
Huumeet, lääkkeet ja lääkeaineet, huumeiden ja lääkkeiden käyttöön käytettävät välineet, huumeiden käyttäjät ja jonkin sairauksen omaavat kiehtoo mua. Ite haaveilen joskus huumeiden tai päihteiden käytöstä mutta se on mahdotonta koska niihin liittyy aina pahoinvointia, oksentelua ja mm mahahaavan riskiä(aiheuttaa mahd oksentelua), syöpää(syövän hoito aiheuttaa pahoinvointia) ym. Kaikki mitä siis teen, teen sen joko marzinien kanssa tai pelkästään niillä. Muita lääkkeitä en käytä paitsi buranaa jos on aivan välttämätön pakko.

Oon epätoivonen, ja oon jo yrittänyt puhua koulukuraattorille ja koulupsykologille, mutta mua ei otettu vakavasti, pelot kuulemma lähtevät niinkuin on tullutkin ja ei voi kuulemma muuta kuin odottaa että oon 18 ja voin ite päättää missä asun. Joten ennenku teen mitään muuta, kysysin täältä viittaisko tää johonki sairauteen vai oonko vaannormaalia heikompi? Toivon että löytyis joku sairaus niin saisin ehkä hetken mielenrauhan ku voisin yhdistää kaiken siihen.

Vuonna -95 oon siis syntynyt, tarkalla iällä täällä ei oo mitään väliä koska jos joulukuun lapsia on niin on jäljessä henkisesti ja fyysisesti ja koska kaikki määräytyy iän mukaan on yksinkertaisesti mahdoton tehdä mitään. En oo trolli, en vaa kestä tätä ikärasismia, se että millon on sekunnilleen täyttäny karsii kaikki ihmiset ja tollanen tarkkuus tekee hulluks.. eikö kaikki 1995 syntyneet vois olla vaan samanikäsiä? ikärasismia luokitella ihmisiä niiden mikrosekunnilleen lasketun syntymäpäivän mukaan?

Käyttäjä -Anni kirjoittanut 14.07.2011 klo 14:09

hei!

mä pelkään et jos vastaan tähän nii sä ajattelet etten mäkää ota vakavasti.
luulen et sua on yritetty ymmärtää ja ottaa vakavasti, mut kun kukaan ei
pääse sun pään sisään nii ei voi tietää miltä susta oikeesti tuntuu ja mitä sä
ajattelet.. onko asia vakava vai normaali..
mä juttelin just mun yhen kaverin kans..
kummallakin on ongelmia.. mun kaverilla on yks iso asia jonka se voi mennä kertomaan kenelle tahansa kuraattorille ja se saa heti apua, mut mulla on monta tosi pientä jotka yhdessä tekee vielä isomman asian kun se mun kaverin, mut mun täytyy kertoa koko juttu kaikki pienet osat että joku voi mua ymmärtää.. ja aluks kun menin juttelemaan en osannu kertoa paljon mitään ja siks mullekki sanottiin et kyl se ohi menee ja kaikki järjestyy...
mun kaveri käytti tälläst vertausta et se on kun iso tulivuori, jota on helppo osottaa ja sanoa et sil on paha olla.. ja sitä voidaan auttaa. ja sit minä olen kuin vedessä oleva jäävuori josta näkyy vaan pieni kärki... monet sanoo et se on ihan pieni harmiton jääkimpale tutkimatta asiaa..
vaikka veden alla on suuri osa jota ei itse osaa tuoda esiin johon tarvitsisi ammatti apua
musta sun pitäis päästä juttelemaan jonnekkin missä sua ymmärretään ja tätä asiaa voidaan tutkia.. onkai sille joku syy miksi pelkäät oksentelua ja huonovointisuutta..ja
arvosanat on huonompia kuin muilla..ja muuta kyl sille joku syy täytyy olla..
ei se musta oo ihan normaalia. ootko jutellu oman tukihenkilön kans tääl tukinetissä?
mun hoitaja sanoo aina välillä mulle et aika usein nuoret unohtaa että ovat eläneet elämästään vaan pienen ajan ja paljon enemmän on edessä. 20vuoden tai 10 vuoden päästä elämä voi olla täysin erilainen.. eikä sitä siksi kannata tuhota huumeilla tai lääkkeillä.
voimia sulle 🙂🌻