Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei olen uusi täällä tukinetissa ja minulla on monenlaisia ongelmia. Kaikki ovat kuitenkin enemmän tai vähemmän perua pitkäaikaisesta lapsuudessa koetusta hyväksikäytöstä. Oma veljeni kavereineen ovat käyttäneet minua usean vuoden aikana hyväkseen. He ovat tehneet mitä milloinkin ovat halunneet, minä pienenä tytönä olen maannut kuin nukke ja antanut poikien työntää sisääni…
Mistä apua? Sain kirjeen että vuokra sopimuksemme puretaan asunto pitää olla tyhjänä 1.5 maksamattomien vuokrien takia. Mistä apua? Joudunko asunnottomaksi. mistä saada rahaa takuu vuokraan kun luottohäiriö merkintä. En jaksa enää.. En tiedä mitä tekisin tuntuu kuin olisin elämäni lopussa olen alkanut miettiä olisi parempi vain poistua tästä elämästä taivaaseen…
Miten jotkut menneisyyden tapahtumat voivat vaikuttaa niin nykyisyyteemme? Nuorena olin elänyt ilman alkoholia, tupakkaa ja huumeita. Sitten eräänä viikonloppuna sain kokea jotain kamalaa. Olin ystäväni kanssa pelimatkalla vieraassa kaupungissa. Ilalla joukkoomme liittyi eräs mies. Juteltiin niitä näitä ja hän alkoi tarjoamaan viinaksia. Hän suoraastaan juotti mut todella huonoon kuntoon. Ilta…
Hei! Onko täällä ketään skitso-affektiivista häiriötä sairastavia. Sain eilen moisen lausunnon ja olisi kiva kuulla muidenkin kommentteja.
Ulkona on kovin kaunista, on tullut jo melkein kesä. En itse meinaa millään herätä luonnon kanssa. En nyt tiedä, onko ihan kevätmasennusta liikkeellä mulla, mutta mieliala on matalalla. Välillä käyn niin pohjalla, että luovuttamien elämässä käy meilessä. Kuitenkin yritän katsoa eteenpäin, vaikka erinäisiä ongelmia on näköpiirissä. Olin juuri ulkona kävelyllä,…
Hei lueskelin tässä ja yhtäkkiä tuli mieleen sellane juttu mikä on mielessäni ollut kauan. Miten ja millä perustein voi mennä/joutua/päästä osastolle? Haluaisin saada elämääni jotenki hallintaan, koska vihaan sitä että herään, ahmin tai syön, katson nyyhkyleffoja, itken, raivoon, nukahan jos nukahan. En jaksa elää. . en millään.
Väsyttää
7Tässä sitä taas ollaan, voimattomana, haluttomana ja väsyneenä kaikkeen. Ja niin vihainen kaikille ja kaikille. Tuntuu, kuin valtava taakka painaisi harteilla, olisin eksynyt pimeään metsään enkä löydä ulos…. Enkä tiedä haluankokaan. Onko millään mitään väliä? Haluaisin vaan jäädä peiton alle nukkumaan…. Pahimmillaan haluan kuolla. Mitäpä minä täällä hillumaan.. Olen sairastanut…
Hei! Onko kukaan muu kokenut ettei saa apua kun itse tuntee että tarvis, vaikka käy hakemassa? Olen sairastanut kauan ja saanut paljon apua ym. mutta ihmettelen kun tuntuu että laskevat nyt sen saamani avun niin että enää ei pitäis tarvita? Eikä meinaa saada apua. Harmihan se itsellekin on että tulee…
Olen nuori nainen ja muuttamassa juuri rakkaani kanssa yhteen. Suurin osa tavaroistani on jo hänen luonaan, mutta isot huonekalut ovat vielä asunnossani. Kaikki tämä tapahtui aika äkkiä (olemme tunteneet vasta alle puoli vuotta) mutta minusta kaikki on kokoajan tuntunut todella oikealle. Nyt kumppanini kuitenkin sanoi että häntä on alkanut epäilyttää,…
Tuntemuksesi ovat hyvin paljon samanlaisia kuin omani. Lähes päivittäin toivon omaa kuolemaani. Rohkeuteni ei riitä tekemään itse mitään, mutta monesti toivon, että vaikka auto ajaisi päälleni. Minäkin tunnen olevani yksin, vaikka ympärilläni on minua rakastavia ihmisiä. En vain jaksa enää heistä välittää. Moni heistä hokee minulle samaa kuin nimimerkki kriisitä…