Aikuisen elämää

16 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4570
Käyttäjä nainen84 aloittanut aikaan 06.03.2009 klo 08:57 kohteessa Aikuisen elämää

Hei.Olen menettäny vakavan sairauden myötä avomieheni 6.2. (tänään tulee kuukausi) 😭 mulla on nyt usein ollu se että mä luovutan,lähden sen vierelle.Moni vaan sanoo minulle ”ei et saa luovuttaa ei hän halunnu että teet mitää ittelles” jotkut myös sanoo että mene hoitoon 😭 onko kenelläkää muulla tällästä samanlaista tapahtunu?

Käyttäjä JJV aloittanut aikaan 01.03.2009 klo 16:11 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla diagnosoitiin tammikuussa vaikea masennus. Jouduin sairaalaan. Nyt olen ollut reilun kuukauden kotona ja huomenna olisi eka käynti mielialahäiriöpoliklinikalla. On ollut todella vaikeaa myöntää olevansa sairas. Siksi kai masennus on päässyt näin vaikeaksi, kun en ole myöntänyt itselleni olevani sairas. Myös muilta olen sen salannut. On vaikaa katsoa miehenikin kärsivän…

Käyttäjä näkymätön ninni aloittanut aikaan 11.03.2009 klo 21:55 kohteessa Aikuisen elämää

Jälleen vuosi sairaslomaa lisää… …enkö vieläkään ole toipunut? …enkö vieläkään ole edistynyt terapiassa tarpeeksi? …enkö vieläkään ole tuottava yhteiskunnan jäsen? …enkö vieläkään ole löytänyt iloa elämääni? …enkö vieläkään tiedä kuka olen? …enkö vieläkään tunnista tarpeitani? …enkö vieläkään ole lakannut tuntemasta syyllisyyttä ihan kaikesta? …enkö vieläkään ole päässyt eroon itsetuhoisista ajtuksista?…

Käyttäjä luruna aloittanut aikaan 06.03.2009 klo 22:38 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kerännyt voimia kerätä ajatuksiani yhteen kokoon jo vuoden verran, nyt tuntuu siltä, että tämä painolasti alkaa olla jo liian suuri taakka minun harteilleni. Ahdistuskohtaukset alkoivat viime maaliskuussa, kun yhtäkkiä sain potkut työpaikastani. Työnantaja oli hämärä, palkkaa ei koskaan maksettu ajallaan eikä tuntilistoja yms ollut ikinä nähtävillä. Sain potkut neljän…

Käyttäjä natskid aloittanut aikaan 13.03.2009 klo 14:32 kohteessa Aikuisen elämää

Luulen, että sun voisi olla vaikeampaa antaa itsellesi anteeksi, jos olisit esim tappanut jonkun tai monta, vai? Nyt sä et oo tappanut ketään, vaan olet tehnyt jotakin tosi pahaa itsellesi ja läheisillesi ts pettänyt heidän luottamuksen. Sä oot ennenkin selviytynyt vaikeuksista, miksi ajattelet, ettei näistä vaikeuksista nyt pääsis yli? Voisit…

Käyttäjä jrj08 aloittanut aikaan 13.02.2009 klo 11:38 kohteessa Aikuisen elämää

Arjen toiminta ja tavoitteet oman voinnin edistämisessä Oman voinnin parantamisessa on tärkeää, että saa arkeen toimintaa. Toiminta voi olla kaupassa käyntiä, liikuntaa, kyläilyä, päivän lehden lukemista jne. Yhtä tärkeää on, että osaa arvostaa näitä pieniä tekemisiä ja ne tuntuvat hyviltä. On helppoa verrata muihin itseään, ”kaikkihan käyvät kaupassa tai ”kaikkihan…

Käyttäjä metallia aloittanut aikaan 09.03.2009 klo 20:24 kohteessa Aikuisen elämää

toi teksti on kuin suoraan mun elämästä huh huh kun sitä lukee niin kuin kopio musta hyvä tietää että on muitakin samanlaisia miehiä…

Käyttäjä Kolperi aloittanut aikaan 06.02.2009 klo 11:19 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen kirjoittanut tänne nuorten palstalle paniikkihäiriöistä ja nyt haluaisin kysyä teiltä unettomuudesta. Aina kun minua stressaa, minun stressini vaikuttaa suoraan unen laatuun. Alan pelkäämään nukkumaan menemistä, koska minua pelottaa, etten saa unta ja sitten en varmasti saa unta. Sitten kun saan pitkän kamppailun jälkeen unta, herään 20 minuutin (!)…

Käyttäjä jrj08 aloittanut aikaan 25.02.2009 klo 13:29 kohteessa Aikuisen elämää

Kuntoutumisen sudenkuopat Kuntoutumisessa on osittain kyse oppimisprosessista. Tiedostamattomasta tavasta tai ajattelusta tulee tietoista. Kun on tultu tietoiseksi haitallisesta asiasta, siihen voidaan vaikuttaa. Voidaan vähentää haitallista ajattelua tai lakata kokonaan tekemästä sitä tai keksitään toisia parempia tapoja tehdä asiat. Esimerkiksi jatkuva itsensä syyttely voidaan saada loppumaan tai jopa korvattua kannustavalla puheella…

Käyttäjä mazze aloittanut aikaan 11.02.2009 klo 10:09 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt ulos pääsyä omasta ahdingosta, kaikki alkoi syksyllä 2007 vaimoni kanssa riideltyäni hän löi kynttilä jalalla ja menetin tajuni, jonka myötä sitten menetin ammattiajolupani väärän diagnoosin johdosta, yritin jopa läänin hallituksessa asti korjata lääkärin tekemän virheen, mutta saamatta siihen korjausta, heidän mielestä ei ollut tapahtunut virhettä, ja sitten oli…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: