mielenterveysjärjestelmän hirmuvalta

mielenterveysjärjestelmän hirmuvalta

Käyttäjä petri aloittanut aikaan 13.07.2009 klo 22:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä petri kirjoittanut 13.07.2009 klo 22:43

Onko seuraavanlaisia kokemuksia:
Sekoat kerran päissäsi ja sinua vainotaan loppuelämäsi. On pakko syödä haitallisia myrkkyjä ja pelätä poliisia. Eli jos jättää lääkkeet ottamatta (ne eivät paranna, ainoastaan haitallisia sivuvaikutuksia), sekoilee vaikka ajatuksissaan puhumaan yksin, pollarit ovatkin jo tiirikoimassa asutoosi vieden sinut pakkohoitoon. Paha on, jos omaiset uskovat lääkärien valheet lääkkeiden avusta. Silloin lääkkeettömänä tulee paniikki omaisten edessä esiintymisestä.
Mielenterveysongelmainen saa siis pelätä ja riidellä omaisten, lääkerien, psykologien ja poliisien kanssa.

Auttakoon joku

Itselläni on tällä hetkellä ongelma. Mielenterveyshoitajani ei uskonut, että minulla on ollut vaimoja, seksiä siis. Hän yritti tehdä minusta väkisin kasvissyöjää. Erittäin pahoin hän kohteli minua, kun käyn kerran viikossa vanhemmillani. Hän sanoi että se on liian usein. Onneksi isänikin haukkui siitä hoitajaa.

Onko muuten Suomessa olemassa lakia, joka kieltää mielisairaalta avioliiton, eli pitääkö naida poliiseilta salaa?

Terveiset skitso muka

Käyttäjä Jatuli kirjoittanut 14.07.2009 klo 09:55

Halusin vastata tähän, vaikken ole ollut poliisin kanssa tekemisissä, enkä mielisairaalassa. Mutta koin samoja tunteita kun sairastuin masennukseen. Ja tilanteessani oli myös raitistuminen AA:n avulla samanaikaisesti. Epäluulo ja muiden ihmisten epäluulo minua kohtaan oli ongelma pitkään. Mutta onneksi pysyin raittiina ja kuljin terapiassa kaikesta huolimatta. Ehkä usko Korkeimpaan Voimaan joka auttaa auttoi kestämään.
Harhat joita itsekin uskoin muiden sanomisen perusteella sekoitti minua. Toipuminen kait on sitä että alkaa itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin ja noudattaa yheiskunnan lakeja, sekä ymmärtää että on tehnyt virheen, muttei tee enää, siis tekee "parannuksen". Mutta kait on ensin myönnettävä että on "sairas" tai tehnyt väärin muita tai itseä kohtaan. Jälkeenpäin minäkin vasta tajusin kuinka vaarallisella pohjalla elämäni oli. Hiljaa hyvä tulee.