Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Mitä ajattelet läheisyydennälästä? Miten paljon se vaikuttaa ratkaisuihin joita teet? elätpä sitten parisuhteessa tai etsit suhdetta? Miten moniin asioihin se vaikuttaa? Jotain konkretiaa omaan elämänkokemukseen liittyen? Haluaako joku jotain jakaa? Sen nälän syvyys on suoraan verrannollinen siihen, missä määrin läheisyyttä on saanut kokea? Jos ei ole saanut kokea ketään läheiseksi,…
Katsoitteko televisiosta erittäin kiinnostavaa ohjelmaa Inhimillinen tekijä, jossa aiheena oli tällä kertaa viiltely? Uusinta tulee ensi torstaina tv 2:ssa klo 18. Se herätti ainakin minussa paljon ajatuksia ja kysymyksiä Ensinnäkin, onko kyseessä vain nuorten ongelma? Itse olen aikuinen, ja aikuisiän kriiseissä usein tuntenut tarvettu viiltää itseäni, jos olen tuntenut itseni…
Heippa Oon kesän ajan kärsinyt aina yllättäen alkavasta pääkivusta, huimauksesta ja pahasta olosta. Pääkipu tuntuu aina jokaisen päänlihaksen jomotuksena ja jännityksenä ja paha olo kokonaisvaltaisena kuvotuksena. Huimaus on melko lievää. Oireet ovat kuitenkin sen verran voimakkaita, etten jaksa oikein lähteä kotoota mihinkään. Oon miettiny viimeisen kuukauden ajan, et mistä voi…
Masentaa mutta samalla sitten koko ajan yritän jotain…vanhat asiat nuoruudesta on mielessä koko ajan, tuntuu ihan tyhmältä. Haluaisin tavata ensirakkauteni vaikka tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä. Kodissa kaikki ok, mutten silti jaksa. Mieheni on ilmeisesti huomannut minussa jotain, koska entistä enemmän on kanssani ja keskustelemme eri asioista. Töissäkin pitäisi…
sanokaa te, että onko kyseessä jokin torjuntareaktio liian kipeisiin asioihin? eräs nuori aikuinen, noin 25v, ammattiin valmistunut ja itsenäistä elämää aloitteleva, jolla takana vaikea lapsuus, mm köyhyyttä, perheväkivaltaa, ruumillista kuritusta, koulukiusaamista, vammainen sisarus jne ja huono itsetunto ja myöhemmin henkilö sairastui ja joutui pariin ottaaseen osastohoitoon. käynyt terapian ja ollut…
Olisiko kellään vippaskonsteja paljastaa takataskusta, miten olisi saanut omasta negatiivisesta minäkuvastaan yliotteen? Tämä on ollut minun elämäni punainen lanka tai johtotähti miten vain. Uskon pitkälti, että monet (huonot) valinnat elämässäni ovat olleet tulosta siitä, etten ole alunperinkään luottanut kykyihini. Olen valinnut aina sieltä missä rima on ollut alin…perustaen valintani pitkälti…
olisi mielenkiitoista kuulla millainen se on sellaiselta joka on käynyt siinä… itse olen ensi viikolla menossa siihen…saa sitten nähä onko siitä apua…
olen otsa hiessä puurtanut työkyvyttömyyseläkkeen/tuen haussa… kysymyksiä ….ja miten niihin vastaan….kuinka tarkasti pitää oireet selostaa jne.? neuvokaa mua ystävät hyvät….😐
Hei 🙂 En pikaisesti aiheita selatessani löytänyt keskusteluryhmää menneisyydessä koulukiusatuille ja kuinka ihmiset kipuilevat aikuisiällä asiaa esim. työelämässä ja ihmissuhteissa ja päätin aloittaa topicin aiheesta. Olen kolmekymppinen sairaanhoitaja jota kiusattiin ylä-asteella ja lukiossa. Sain kuulla olevani ruma (kaikilla synonyymeillä jotka maailmasta löytyy), minut eristettiin täysin pois muusta ryhmästä ja perääni…
Olen 29-vuotias, rajatilahäiriötä ilmeisesti teini-ikäisestä asti sairastanut nainen, kuntoutustuella seitsemättä vuotta, lääkityksiä Seroquel 950mg, Topimax 150mg, Abilify 15mg, Rivatril 4mg ja Tenox 40mg. Terapiassa olen ollut 16-vuotiaasta, sairaalajaksoja yli 20, lääkekokeiluja kymmeniä, vääriä diagnooseja lukuisia, rajatilan lisäksi vaikea-asteinen masennus. Iholla lähemmäs 1000 vielä näkyvää arpea, viiltelyn aloitin 14-vuotiaana. Lisäksi takana…