Pelkään elämää

Pelkään elämää

Käyttäjä DeepBlackSea aloittanut aikaan 27.04.2010 klo 10:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä DeepBlackSea kirjoittanut 27.04.2010 klo 10:43

Öisin heräilen hikoiluun ja sydämen hakkaamiseen. Ahdistaa ja tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Ja tuo on vain lievä ilmaus. Pari kertaa olen jopa joutunut herättämään mieheni, kun minua on pelottanut niin paljon. Minua pelottaa kaikki. Kaikki päätökset mitä olen tehnyt, pelkään että ovat vääriä. Mitä jos rahat loppuu? mitä jos mieheni kuolee? mitä jos minä kuolen? ajatuksia joilla ei ole mitään perusteita..olemme terveitä nuoria ihmisiä. kaikki pelottaa ja ahdistaa.

Käyttäjä Koppelo  kirjoittanut 27.04.2010 klo 18:27

Oletko käynyt lääkärissä puhumassa peloistasi? Minäkin joskus pelkäsin sairastumista, kuolemaa jne. Joskus heräsin yöllä noihin sydämen tykytyksiin ja kävin lääkärissä juttelemassa niistä. Määräsivät emconcoria hillitsemään tykytyksiä.. En voinut käyttää kuitenkaan kyseistä lääkettä kun laski liikaa verenpainetta.

Mutta suosittelen tuota lääkärissä käynti. Tästä ei tainnut paljoakaan apua olla ☹️

Käyttäjä Susufami kirjoittanut 29.04.2010 klo 21:03

Tutulta kuulostaa. Pelkäsin nuorempana tuollaisia asioita myös.
Kaikkein järjettömin pelkoni oli, että maa aukeaa allamme ja talo ja me valumme johonkin maan uumeniin. Pelkäsin sitä tosissani!

Pikku hiljaa olo kuitenkin kohentui. Kävin myös terapiassa ja en muista, sainko jotain lääkitystä siihen aikaan.
Tiedän, että tuollainen pelko syö ihmistä. Toivon sinulle paljon voimia ja ota todellakin yhteyttä lääkäriin.
Voit myös yrittää rentoutua, hengitä syvään ja toista itselleni jokaisella hengenvedolla: "olen turvassa".