Aikuisen elämää

1 tunti sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4573
Käyttäjä meebu aloittanut aikaan 11.01.2010 klo 16:03 kohteessa Aikuisen elämää

Pohdin usein miksi minun pitää elää, vaikka en jaksa enkä tunne olevani onnellinen. Elämäni on lähinnä selviytymistä päivästä toiseen. Olen saanut huonoa kohtelua masennukseni takia kelalla, työkkärissä, terveydenhuollossa ja myös yksityisiltä ihmisiltä. Ihan niinkuin minulle haluttaisiin sanoa, että olen pohjasakkaa enkä kuulu mihinkään ja pakottaa syrjäytymään!! Jos mielenterveysongelmaisia ei haluta…

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 17.04.2010 klo 18:52 kohteessa Aikuisen elämää

Eli itselläni on se ongelma, että päivät loppuu aina useita tunteja liian aikaisin. Tekemistä on vaikka muille jakaisi. Töistä kun pääsee, niin yhtä asiaa ehtii tekemään, niin kello onkin jo ties mitä, ja nukkumaan pitäisi mennä. Asia on alkanut vituttamaan oikein toden teolla. Päivän tekemiset jää joka kerta kesken ja…

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 08.01.2010 klo 16:44 kohteessa Aikuisen elämää

Ilta-Sanomat kyseli 6.1.2010: Onko työn tekeminen pakollinen paha? Ja tulokset olivat Kyllä: 77% ja Ei: 23%. http://www.iltasanomat.fi/otakantaa/tulos.asp?gID=59818 Nykyisenlaisessa työelämässä sairastutaan herkemmin psyykkeen erilaisiin sairauksiin, kuten masennukseen. Moniko meistä masentuneista oikeasti haluaa takaisin työelämään? Sitä ihmettelen. Työelässä ei panosteta OIKEASTI työntekijöiden hyvinvointiin. Kaikki on näennäistä ”työhyvinvointia”. Raha ja markkinat on kaikessa…

Kevät

24
Käyttäjä poropeukalo aloittanut aikaan 09.03.2010 klo 12:57 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä teille merkitsee vuodenajan vaihtuminen talvesta kevääksi? Minun ajatukseni ovat ristiriitaiset. Toisaalta on kiva, kun on valoisaa ja saa istuttaa siemeniä. Toisaalta tunnen itseni surkeaksi luuseriksi, kun en edellenkään ole työkykyinen. Elämä jatkuu luonnossa talvilevon jälkeen, minussa elämä ei jatku. Olen aina vain talvihorroksessa. Haluaisin herätä kevääseen, mutta en kykene.

Käyttäjä taikku79 aloittanut aikaan 06.04.2010 klo 18:26 kohteessa Aikuisen elämää

Luulin taas liikoja itsestäni, omasta jaksamisestani ja yksin pärjäämisestäni. Pari kuukautta sitten lopetin oma-aloitteisesti mielialalääkkeet, kun olo oli mitä mainioin…ollut jo kuukausia…. Tämän kuun lopussa tulee eron harkinta-aika täyteen, ja onkohan se sitten se joka saa mielialani heittelemään. Rakastan uutta miesystävääni…tai ainakin olen hyvin paljon kiintynyt häneen. Entistä aviomiestäni en…

Käyttäjä ira_arena aloittanut aikaan 09.04.2010 klo 00:37 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! En nyt tiedä oikein onko tämä oikea paikka avautua mutta tuntuu vain siltä että jonnekin täytyy avautua… Aloitan nyt ihan perusjutuista. Olen 23- vuotias nainen, joka tykkää työstään ja on muutenkin perustyytyväinen elämäänsä. Mutta nyt jo kohta 2kk olen ollut töissä todella alamaissani, minusta tuntuu että kaikki työkaverini vihaa…

Käyttäjä nimim.kuu aloittanut aikaan 06.04.2010 klo 20:07 kohteessa Aikuisen elämää

Mitä ajattelet läheisyydennälästä? Miten paljon se vaikuttaa ratkaisuihin joita teet? elätpä sitten parisuhteessa tai etsit suhdetta? Miten moniin asioihin se vaikuttaa? Jotain konkretiaa omaan elämänkokemukseen liittyen? Haluaako joku jotain jakaa? Sen nälän syvyys on suoraan verrannollinen siihen, missä määrin läheisyyttä on saanut kokea? Jos ei ole saanut kokea ketään läheiseksi,…

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 31.01.2010 klo 22:21 kohteessa Aikuisen elämää

Katsoitteko televisiosta erittäin kiinnostavaa ohjelmaa Inhimillinen tekijä, jossa aiheena oli tällä kertaa viiltely? Uusinta tulee ensi torstaina tv 2:ssa klo 18. Se herätti ainakin minussa paljon ajatuksia ja kysymyksiä Ensinnäkin, onko kyseessä vain nuorten ongelma? Itse olen aikuinen, ja aikuisiän kriiseissä usein tuntenut tarvettu viiltää itseäni, jos olen tuntenut itseni…

Käyttäjä tikkuli aloittanut aikaan 05.08.2009 klo 16:20 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa Oon kesän ajan kärsinyt aina yllättäen alkavasta pääkivusta, huimauksesta ja pahasta olosta. Pääkipu tuntuu aina jokaisen päänlihaksen jomotuksena ja jännityksenä ja paha olo kokonaisvaltaisena kuvotuksena. Huimaus on melko lievää. Oireet ovat kuitenkin sen verran voimakkaita, etten jaksa oikein lähteä kotoota mihinkään. Oon miettiny viimeisen kuukauden ajan, et mistä voi…

Käyttäjä kilttinainen aloittanut aikaan 31.03.2010 klo 11:57 kohteessa Aikuisen elämää

Masentaa mutta samalla sitten koko ajan yritän jotain…vanhat asiat nuoruudesta on mielessä koko ajan, tuntuu ihan tyhmältä. Haluaisin tavata ensirakkauteni vaikka tiedän, ettei siinä ole mitään järkeä. Kodissa kaikki ok, mutten silti jaksa. Mieheni on ilmeisesti huomannut minussa jotain, koska entistä enemmän on kanssani ja keskustelemme eri asioista. Töissäkin pitäisi…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: