Kevät

Kevät

Käyttäjä poropeukalo aloittanut aikaan 09.03.2010 klo 12:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 09.03.2010 klo 12:57

Mitä teille merkitsee vuodenajan vaihtuminen talvesta kevääksi?

Minun ajatukseni ovat ristiriitaiset. Toisaalta on kiva, kun on valoisaa ja saa istuttaa siemeniä. Toisaalta tunnen itseni surkeaksi luuseriksi, kun en edellenkään ole työkykyinen. Elämä jatkuu luonnossa talvilevon jälkeen, minussa elämä ei jatku. Olen aina vain talvihorroksessa. Haluaisin herätä kevääseen, mutta en kykene.

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 06.04.2010 klo 17:24

Hei kilttinainen!

Kiitos kannustuksesta ja voimia itsellesi! Minä sentään vietän koiranelämää itsekseni enkä joudu töissä pinnistelemään. Alkuun töissäkäynti oli mulle helpotus, mutta se ei riittänyt loputtomiin. Työnteko on mulle ollut jonkinlainen egonkohotustapa. Kun sisältö ei ollut minkään arvoinen, niin töissä olin sentään jonkin arvoinen. Nyt ei ole enää töitä ja oma arvo pitäisi löytää sisimmästä. ☹️ Vaikea löytää sellaista, mitä ei ole koskaan ollutkaan.

Päivä kerrallaan tässä elellään jo ties kuinka monetta vuotta... Seuraava tilinteon hetki (kuntoutustuen jatkoa haetaan) kesäkuussa. Kuinka kauan tällaista elämää ihminen voi jaksaa?

Käyttäjä kilttinainen kirjoittanut 07.04.2010 klo 10:51

Koeta jaksaa 🌻🙂🌻

Tiedän ettei ole helppoa kun töitä ei ole. Mutta todennäköisesti tilanteessasi helpompaa kuin yrittää epätoivoisesti roikkua työelämässä. Toivon, että saat raha-asiat myös kuntoon, ettei tarvitse niitä mietiskellä.
On todella vaikeaa löytää itsestään jotain hyvää kun mieli on maassa, mutta on siellä kuitenkin jotain, ihan varmasti.
Harrastukset auttavat ja tapaa muita ihmisiä. Ehkä jokin Kelan tarjoama kuntoutuskurssi? En tiedä kelle myöntävät, olen itsekin ajatellut sellaista.

Toivoin itsekin pääseväni kuntoon, nyt ei oikein ole energiaa mihinkään, eikä töistäkään saisi olla poissa...

Käyttäjä Mimoosa87 kirjoittanut 07.04.2010 klo 12:10

Kirjotan taas pitkästä aikaa, kun muistin taas tunnukseni.

Talvi meni haikein mielin, kun ei siitä harjottelupaikasta kuulunu mitään, enkä ole saanut itseäni niskasta kiinni, jotta ottaisin yhteyttä.
Kevät toi mukanaan kamalan ahdistuksen, kun yhteishaku alkoi, enkä tiennyt, mitä haluaisin opiskella. Hain kuitenkin jotain opiskeltavaa.
Puhuin netissä opiskelijoiden tuista ja siitä kuinka pienet ne on, etteivät riitä edes vuokraan. Sitten tuli puheeksi oppisopimus ja ajatukseni kirkastuivat. Menen loppukuusta työkkäriin puhumaan asiasta. Tarvitsen todellakin apua sen työpaikan etsimiseen, koska oma itseluottamus on välillä niin nollassa.
Tänään sitten heräsin jotenkin helpottuneena, kuin kaikki asiat olisivat yön aikana järjestyneet kertaheitolla.🙂
Odotan kyllä kesää innolla, jos silloin vaikka reissailis pitkin suomea.

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 13.04.2010 klo 15:36

No, nyt tuli melkoinen muutos yksitoikkoiseen elämään. Hain muutama viikko sitten työkkärin järjestämälle yrittäjän ammattitutkintokurssille ja pääsin sinne. Apua! Tai oikeastaan jännittää ja pelottaa samanaikaisesti. Puoli vuotta neljä päivää viikossa pitäisi jaksaa. Olisihan se hienoa, jos se onnistuisi. Noin pitkälle tulevaisuuteen on minun mahdoton kuvitella. Ajattelin jo viime syksynä, että tarvitsen jonkun projektin. Tässäpä sitä on. Saatan minä jaksaakin. Sittenhän se nähdään. Kurssi alkaa ensi maanantaina. Ei ole monta päivää aikaa stressata ja ahdistua, mikä on tosi hyvä.

Käyttäjä kirjoittanut 14.04.2010 klo 13:01

Onnea kurssille pääsystä, poropeukalo.

Kevät tulee nopiaan ja juuri nyt on paras pilkkikausi.
Yksi joutsen on jo nähty. Ahma raateli yhdeksän poroani.
Kärpät tippui jääkiekossa, mikä oli järkytys.
RoKin tippui alempaan sarjaan. Järkytys.
Teemu Selänne miettii lopettaako uransa, kuten monet keväät on tehnyt.

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 15.04.2010 klo 12:54

Kiitos maanvaiva!

Kevät on täällä pitkällä ja mun toinen koira on kuumissaan talviturkkinsa kanssa.

Pitäisi haravoida, mutta toinen käsi on ollut kipeänä monta viikkoa ja sillä ei nosteta mitään eikä haravoida. Blääh. Just ja just sain koirien tarhaa siistittyä, ettei naapurien tarvi sitä hävetä mun vuoksi. Ja olishan se haissut koiristakin aika pahalta.

Käyttäjä Koppelo  kirjoittanut 17.04.2010 klo 08:05

Kevät.. Ennen kevät merkitsi minulle paljonkin. Se oli melkeinpä parasta aikaa elämässäni. Kaiken uuden alku jne. Tänä vuonna olen ahdistunut valosta ja auringosta. Siihen vaikuttaa ihan suoranaisesti mieheni kuoleman joulukuussa 2009. En osaa nauttia enkä oikein mitään muutakaan.. Toki väliin mahtuu hyviäkin päiviä mutta siltikin menisin nopeasti eteenpäin ja toisaalta taas jarruttelen pitäen kiinni niistä viime säikeistä mitkä ovat kiinni miehessäni.

Käyttäjä tamperelainen kirjoittanut 17.04.2010 klo 11:23

Minulle kevät on huonoa aikaa. Valon lisääntyminen ja se kaikki uuden alku ahdistaa vaikkakin koen luonnon heräämisen hienona.

Oma elämä on vain niin pimeässä, ettei oikein valoa näy. Mutta en halua surkutella, koska elämä sinänsä on lahja ja koitan kohdella sitä hyvin. Joskus on vain niin älyttömän vaikeeta.

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 19.04.2010 klo 20:27

Ihan niin kuin epäilinkin: kevät ei herätä riemua kovinkaan monessa. Koitetaan pärjätä!