Ailahteleva mieliala ongelmana?

Ailahteleva mieliala ongelmana?

Käyttäjä jaguaari aloittanut aikaan 06.04.2009 klo 18:35 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä jaguaari kirjoittanut 06.04.2009 klo 18:35

Onkohan mulla kohtalotovereita?

Kysymys: olen seurustellut nykyisen mieheni kanssa 5 vuotta kohta. Olen epäluuloinen, vainoharhainen ja mustasukkainen; mielialat vaihtelevat laidasta laitaan päivänkin aikana – saatan kehua miestäni ”ylivertaisena” tyyppinä maasta taivaisiin, toisessa hetkessä olen heittämässä häntä kämpästämme pihalle. Sit taas mieli muuttuu ja kerjään miestä itkien takaisin.

Mulle on vain joko-tai- meininki. Joko oot fiksu tai oot tyhmä. Joko puhut totta tai valehtelet täysin.

Tää aiheuttaa komplekseja meijän suhteeseen, ymmärrettävästi; mies ei ole ansainnut tätä kohtelua (on pari yötä nukkunut muualla kun olen ollut täysin sietämätön) enkä itsekään halua suhdettamme rikkoa.

Voin olla totaalisen kylmä häntä kohtaan ja loukata kaikilla keinoilla.. Sitten taas muuta mieleni ja olen rakastava, ihana.. Ja rakastan koko sydämestäni. Jos mieheni kärsii, kärsin minäkin. En tiedä, mistä tää johtuu. Rakastan häntä ja haluan olla hänen kanssaan. Itse olen entisessä suhteessani pettänyt ja jättänyt, nykyisin en voi edes kuvitella sen olevan mahdollista – eikä miehenikään ole tehnyt mitään semmoista, että häntä vois petturuudesta syyttää.

Pää hajoo.

En ole väkivaltainen.. Saatan tosin hajottaa jotain käsiini osuvia tavaroita, mutta en koskaan ole esim. heittänyt niitä miestä päin.

Apua.

Käyttäjä ava2 kirjoittanut 24.04.2010 klo 20:33

Hei Jaguaari! Tästä on kyllä jo yli vuosi, kun olet tänne kirjoitellut, mutta ehkä näet tämän viestin jos satut täällä vielä piipahtamaan. Tekstisi olisi voinut olla mun kirjoittama. Toimin täsmälleen samalla parisuhteessani, tosin mulla kävi niin, että mieheni sitten lähti koska ei enää kestänyt tilannetta. Edelleen rakastan häntä, siitä ei siis koskaan todellakaan ollut kyse. Miten sun tilanne voi tänä päivänä? Saitko jotakin apua ongelmaasi? Haluaisin tietää miten itse voisin auttaa itseäni.