Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen 30 vuotias mies ja elämässäni koen olevani hieman epäonnistunut. Olen oikeastaan jo aivan lapsesta asti ollut ainakin herkkä ja ainakin nyt uskon, että minulla on ollut mielenterveyden kanssa ongelmia jo lapsesta pitäen. Olen ollut koulukiusattu ja myös koulukiusaaja. Pienenä lapsena minulla on ollut erittäin vahva kuoleman pelko. Tämä teki…
Olen yksinäinen. Onhan mulla kavereita ja hyviä ystäviäkin, mutta olen ”poikkeava” siinä mielessä että en ole koko ikänäni ollut minkäänlaisessa seurustelusuhteessa tai muussakaan läheisemmässä kanssakäymisessä naisten kanssa. 30 vuotta on oltu täällä ihmettelemässä maailman menoa. Kun tätäkin ryhmää selailin niin huomasin kuinka erilaisista ongelmista kärsivät ihmiset on kuitenkin löytäneet elämänkumppanin.…
Ajattelin kirjoittaa kun en tiedä enää mitä tekisin, mitä ajattelisin ja miten selviän. Elämäni kääntyi aivan päälaelleen. Tapasin unelmieni miehen ulkomailla työmatkalla, suuressa kaupungissa uudessa täysin erilaisessa kulttuurissa. Rakastuin tulisesti. Määräaikainen työsopimukseni oli juuri päättymässä ja päätin että lähden ko.maahan etsimään töitä jossa mahdollisuudet ja palkat ovat hyvät. Olen aina…
Minulla on hoitosuhde psykiatrian poliklinikalle jossa minulla on lääkärinä ihan hirveä ihminen. Minulle on jostain syystä diagnosoitu alkoholiriippuvuus vaikka en edes juo joka päivä eikä juomiseni koskaan ole humalahakuista. Tämä lääkäri ei kirjoita minulle maksusitoumusta psykoterapiaan, vaikka TODELLA tarvitsisin sitä. Hän ei kirjoita sitä koska minulla on alkoholiriippuvuus ja psykoterapiasta…
olen saanut paniikikohtauksia, voimakkaita ja lievempiä.. ne on pelottavia kokemuksia… kysynkin nyt miten te olette selvinneet niistä? mistä on ollut apua? lääkkeestä? vai mistä? miten saa parhaiten sen menemään ohi? sain eilen paniikkikohtauksen, ja olen edelleenkin vielä tänään sairas jotenkin levoton vapisen….
Viiltely
15Miksi joku viiltelee itseään? Millä tavalla siitä voi parantua? Mitä pitää tehdä, jos näkee jollakulla viiltelyjälkiä?
Moi, päällisin puolin elämässäni on kaikki hyvin, mutta en tiedä mistä tämä ahdistus johtuu. Haluaisin tappaa itseni. Olen jo viillellyt itseäni, mutten mitenkään näkyvästi. Elämällä ei ole minulle mitään annettavaa enää. Käyn terapiassa, huomenna on taas aika, yritän saada sieltä apua.
Hei! Tänään meinasi käydä tosi pahasti. Selvisin onneksi ruhjeilla, mustelmilla ja ylpeyden menetyksellä. 🤕 Asun kerrostalossa, jossa säilytän pyörää kellarissa. Siellä tehdään ilkivaltaa ja tihutöitä pyörille. Löysytetään muttereita ja pistetään renkaista ilmat pihalle. Lensin pyörällä alamäessä, kun takapyörän keskiön mutterit olivat aukastu ja takapyörä vinksahti kesken ajon. Loukkasin nilkan, polven…
siskoni tänään mesetti mulle, että mun pitäisi sanoa äitille enemmän ja kovemmin mitä tahdon. Ei me siskon kanssa olla ihan bestiksiä. Enemmin yö ja päivä. meillä on ns. viha-rakkaus suhde. Tämä siskon i kommentti johtuu siitä, kun äitini on ominut mun lapseni, eikä anna lastani mulle. Tähän sitten joku sanoo…
Hei! Omistan tämän ketjun mun pikkusiskon Seijan muistelulle. Huomenna 11.8. hän täyttäisi 40 vuotta, jos eläisi. Hän kuoli joulukuussa v. 2002.😭 Mun siskon kuolinpäivä oli aivan kauhia. Se oli tiistai-iltavuoropäivä, jonka olin pyytänyt töistä vapaaksi, jotta pääsen kolmannen pojan eskarin joulujuhlaan. Kävin tapani mukaan aamulla kaupassa ja kun tulin kotiin,…