Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen epätoivoinen. Mitään ulospääsyä ei ole. Mitään apua ei ole. Tässä on sielunmessuni. Ehkä joku muistaa minua kaivaten haudallani. Kylven kyynelissä. Minun täytyy mennä pois. Hyvä elämä ei tullut osakseni. http://www.youtube.com/watch?v=fzQv9VB7giw
Kun lukee lehdistä selviytymistarinoita, selviytyjä kertoo aina, että hän ei olisi selvinnyt ilman ihanien ystävien ja sukulaisten tukea, tai että vaikka ystävät ja sukulaiset käänsivät selkänsä, on löytynyt uusia ihania ystäviä, jotka tukevat. Miten minulaiseni yksinäinen tallaaja selviytyy? Ystävät ja sukulaiset käänsivät selkänsä noin kymmenen vuotta sitten, kun minulla oli…
Hei, Tässä juuri tätä aloittaessani tajusin että en ole koskaan kirjoittanut mitään netissä, jota joku muukin voisi lukea ja olen kuitenkin viettänyt viimeiset 20 vuotta koneen ääressä (masentavaa). Se voi varmaan osaltaan selittää sen miksi tämä viesti on niin sekava, pahoitteluni siitä. No mikäs sai sitten minut nyt kirjoittamaan, kenties…
Onko sinulla kokemusta kiusattuna olemisesta? Itsellä on ollut monenmoista kiusaamista ja nimittelyä, sekä ilkeitä juoruja ja monenmoista henkistä ahdistelua. Valitettavaa on että hiljaisimmat, ujoimmat, kilteimmät ihmiset joutuvat toisten kiusattaviksi. Myös se fakta että kiusaajat ja ilkeät ihmiset voivat itse pahoin ja ovat aikuisena yhteikunnan hylkiöitä ei pidä paikkaansa. Monet nauttivat…
Onko täällä kuulolla ketään masentunutta, joka pärjäilee ilman lääkitystä? Itse oon 3 vuotta koittanut 8 eri lääkettä eri yhdistelmillä ja mikään ei ole helpottanut. Sairaseläkettä on vuosi takana ja toinen jatkuu. Terapiasta ei ole ollut apua, kun aina väsyttää niin sairaasti. Uudet lääkekokeilut on pahentanut väsymysongelmaa aina entisestään. Itse asiassa…
Hei kaikki! Olen kohta kolmekymmentä (nyt syksyllä tulee tuo maaginen luku täyteen) täyttävä naisihminen, ujohkoa joskaan en varsinaisesti ihmisarkaa sorttia. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista reilut kymmenisen vuotta, enkä ole ollut päivääkään työssä. Yritin joskus opiskella yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa, mutta opinnot jäivät kesken masennuksen takia. Nykyään on masennus-diagnoosi vaihtunut skitsofreniaksi, mikä on…
Löytyisikö ketään, jolla olisi kokemusta medulloblastoomasta? Meidän tytöllä, 8 kk, todettiin aivosyöpä kesäkuussa ja etsin kohtalotovereita.
Hei! Äiti kuoli aivoverenvuotoon 23. tammikuuta. Hänelle todettiin aneurysma eli aivovaltimon pullistuma 23. joulukuuta. Silloin yöllä hän heräsi pissille ja alkoi voida pahoin. Päätä särki ja näki kaksoiskuvia. Huulet tuntuivat puutuneilta, samoin käsi ja puhe oli sammaltava. Äiti soitti ambulanssiin ja sitten minulle. Sanottiin, että kävi todella tuuria koska yleensä…
Tänään en enää jaksa nauraa. Ymmärrän kyllä että taustalla vaikuttaa moni asia, mutta tieto ja ymmärrys ei nyt auta oloa. Olen tehnyt kovasti töitä ja olen väsynyt fyysisesti ja myös henkisesti pinnisteltyäni epävarmassa työtilanteessa ja alemmuudentunteessa. Säännöllisesti saan kokea olevani työporukassa se ulkopuolinen, ja se joka ensimmäisenä saa lähteä. Tämä…
Olen 30-vuotias mies. Olen aina pitänyt seksiä parisuhteeseen kuuluvana asiana enkä ole halunnut etsiä sitä muualta. Romantikkona uskon suureen rakkauteen ja sielunkumppanuuteen ja arvostan ihmisiä, jotka pidättäytyvät sekalaisista suhteista ja jaksavat odottaa. Vuosien saatossa olen kuitenkin alkanut hiljalleen kärsiä oman arvomaailmani vastaisesti heikentyvästä itsetunnosta, kun seurusteluasiat eivät ole menneet odotetusti…