Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei kaikki! Olen kohta kolmekymmentä (nyt syksyllä tulee tuo maaginen luku täyteen) täyttävä naisihminen, ujohkoa joskaan en varsinaisesti ihmisarkaa sorttia. Olen kärsinyt mielenterveysongelmista reilut kymmenisen vuotta, enkä ole ollut päivääkään työssä. Yritin joskus opiskella yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa, mutta opinnot jäivät kesken masennuksen takia. Nykyään on masennus-diagnoosi vaihtunut skitsofreniaksi, mikä on…
Löytyisikö ketään, jolla olisi kokemusta medulloblastoomasta? Meidän tytöllä, 8 kk, todettiin aivosyöpä kesäkuussa ja etsin kohtalotovereita.
Hei! Äiti kuoli aivoverenvuotoon 23. tammikuuta. Hänelle todettiin aneurysma eli aivovaltimon pullistuma 23. joulukuuta. Silloin yöllä hän heräsi pissille ja alkoi voida pahoin. Päätä särki ja näki kaksoiskuvia. Huulet tuntuivat puutuneilta, samoin käsi ja puhe oli sammaltava. Äiti soitti ambulanssiin ja sitten minulle. Sanottiin, että kävi todella tuuria koska yleensä…
Tänään en enää jaksa nauraa. Ymmärrän kyllä että taustalla vaikuttaa moni asia, mutta tieto ja ymmärrys ei nyt auta oloa. Olen tehnyt kovasti töitä ja olen väsynyt fyysisesti ja myös henkisesti pinnisteltyäni epävarmassa työtilanteessa ja alemmuudentunteessa. Säännöllisesti saan kokea olevani työporukassa se ulkopuolinen, ja se joka ensimmäisenä saa lähteä. Tämä…
Olen 30-vuotias mies. Olen aina pitänyt seksiä parisuhteeseen kuuluvana asiana enkä ole halunnut etsiä sitä muualta. Romantikkona uskon suureen rakkauteen ja sielunkumppanuuteen ja arvostan ihmisiä, jotka pidättäytyvät sekalaisista suhteista ja jaksavat odottaa. Vuosien saatossa olen kuitenkin alkanut hiljalleen kärsiä oman arvomaailmani vastaisesti heikentyvästä itsetunnosta, kun seurusteluasiat eivät ole menneet odotetusti…
Tapahtui viime perjantaina, olin yksin liikenteessä, koska ystäväni olivat töissä, ja yksi sairaslomalla, joten se on riskibeelia lähteä ulos yksin, niin kuin tiedän! Mutta kun ei saa seuraa,niin lähdin sitten.! Joten olin kapakassa, ja oli hauskaa seuraa, juttu lensi, ja yksi kundi ihastui minuun, sitten vain muisti meni poikki klo.…
Työpaikalleni kaavaillaan melkoisia muutoksia, jotka ahdistavat minua valtavasti. Olen ollut sillä tapaa onnekas, että olen jossain määrin pystynyt yhdistämään työni ja harrastukseni. Nyt ovat sitten molemmat vaarassa ja olen todella ahdistunut. Joudun tietysti myös samalla kamppailemaan vihaa, katkeruutta ja muita voimakkaita kielteisiä tunteita vastaan. 😠 En ole saanut menestystäni ilmaiseksi,…
Moi olen kirjoitellut tänne ennenkin. Vaikeista mielenterveys ongelmista pitkään kärsineenä ja monta vuotta valituskierrettä takana ja hylätyjä hakemuksia, terveyden menoa vielä huonompaan suuntaan. Sain tänään kuulla, että työeläkelaitos suostuu kuntoutustukeen/eläkkeeseen vuoden alusta lähtien. Haluaisinkin jonkun teistä kertovan, koska tämä päätös mahtaa minulle tulla ja kuinka minkä suuruinen se on. Olen…
Ajattelin vähän purkautua täällä kun kellään ystävällä ei samaa tilannetta..olen vajaa 30 vuotias ja… …avomiehellä lapsi ja välillä tuntuu etten vaan jaksa sitä..ihana tyttö mutta aina kun tulee meille tulee ärsyyntynyt olo. ei oikein tottele kun pyydän siivoomaan jälkensä..jättää astiat pöytään, vaatteet eteisen lattialle..tiedän on hänenkin koti niinkun poikakaverini sanoo…
Moi! Haluaisin vaan keskustella Punk rockista. Nimittäin monet isot punkin legendatkin on olleet ”syrjäytyneitä”, mielenterveysongelmaisia, ”tavallisten” ihmisten mielestä luusereita. Esim. Ramoneksen Joey ja Dee, Johnny Thunders, Sid Vicious… Silti nää tyypit sai aikaan vaikka mitä. Ei ne antaneet lannistaa tavallisten, pinnallisten koulu/työpaikka-kiusaaja-tyyppisten lannistaa… Jos ette oo kuulleet/lukeneet aiheesta, niin suosittelen.…