Ahdistus vie voimat

Ahdistus vie voimat

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 11.09.2010 klo 12:46 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 11.09.2010 klo 12:46

Tänään on niin huono päivä. Olen itkeskellyt pitkin aamua. 😭Ensin tuli katseltua äidin jäämistöä. Sitten kävin ajattelemaan, milloin oli toiseksi viimeinen kerta, kun näin äidin ennen kuolemaa. Muistin viimeisen kerran. Tässä kuussa on niin paljon päivämääriä: WTC, mieheni isoisän kuolinpäivä, meidän kihlauspäivä, raiskaajani kuolinpäivä… Kaikki vyöryy ylitseni höyryjunan lailla. Ja mun pitää mennä töihin iltavuoroon. Mä en nyt vaan jaksaisi mennä töihin ja taas hymyillä, kun ei mitään. Niinhän mä kuitenkin teen.🙂

Terkkari sanoi mulle viimeksi, ettei tarvitse yrittää äärirajoilla. Mulla vaan ei ole varaa luovuttaa. Tääkin on näitä mun surkeita sepustuksia. Tää koko viikko on mennyt mun sietokyvyn äärirajoilla. Olen myös syyllistynyt roskaruuan syömiseen ja suklaata on tällä viikolla mennyt enemmän, kun laki sallii. Nyt haluaisin vain mennä yksikseni ja vain itkeä…mutta eikun lauantai-iltavuoroon töihin hymyillen.

Käyttäjä murtunut mieli2 kirjoittanut 12.09.2010 klo 11:39

pala lasia kirjoitti 11.9.2010 12:46

Tänään on niin huono päivä. Olen itkeskellyt pitkin aamua. 😭Ensin tuli katseltua äidin jäämistöä. Sitten kävin ajattelemaan, milloin oli toiseksi viimeinen kerta, kun näin äidin ennen kuolemaa. Muistin viimeisen kerran. Tässä kuussa on niin paljon päivämääriä: WTC, mieheni isoisän kuolinpäivä, meidän kihlauspäivä, raiskaajani kuolinpäivä... Kaikki vyöryy ylitseni höyryjunan lailla. Ja mun pitää mennä töihin iltavuoroon. Mä en nyt vaan jaksaisi mennä töihin ja taas hymyillä, kun ei mitään. Niinhän mä kuitenkin teen.🙂

Terkkari sanoi mulle viimeksi, ettei tarvitse yrittää äärirajoilla. Mulla vaan ei ole varaa luovuttaa. Tääkin on näitä mun surkeita sepustuksia. Tää koko viikko on mennyt mun sietokyvyn äärirajoilla. Olen myös syyllistynyt roskaruuan syömiseen ja suklaata on tällä viikolla mennyt enemmän, kun laki sallii. Nyt haluaisin vain mennä yksikseni ja vain itkeä...mutta eikun lauantai-iltavuoroon töihin hymyillen.

ihminen ei jaksa määränsä enempää,joten älä vaadi itseltäsi liikaa!jossain vaiheessa,kuten on jo tapahtunut sinulla,mieli ja kroppa ei jaksa.jaksat kuitenkin vielä hymyillä,vaikka sisälläsi tunnet toisin..se kuluttaa hirveästi,tiedän sen kokemuksesta!

mielestäni tarvitset nyt sairauslomaa jotta saat mahdollisuuden saada itseäsi kuntoon. on vahvuutta myös pyytää apua ja myöntää ettei jaksa. pidä itsesi puolta,hoida itseäsi!

olisi myös todella hyvä että pääsisit juttelemaan asioistasi ihan terapeutilla,kirjoittamasi perusteella olet kokenut hyvin rankkoja asioita.olen kovin pahoillani niiistä☹️
ei asiat pyyhkiydy mielestä vaikka kuinka yrittää,ihmismieli ei vain ole sellainen. asiat täytyy käsitellä jotta voi päästä eteenpäin.

Voimia valtavasti Sinulle!

Käyttäjä Lope kirjoittanut 12.09.2010 klo 21:01

Moi Pala lasia!

Katsoin tuossa, mitä olit itsestäsi kirjoittanut kuvaukseesi. Käyt siis terapiassa, ilmeisesti masennuksen vuoksi. Onko siitä ollut sulle hyötyä? Saako kysä, onko sulla masennukseen lääkitystä? Jos on, onko se auttanut sinua?

En ala hirveästi sinua neuvomaan, mutta juu, kannattaa kuunnella omaa oloa, ja jäädä vaikka saitsulle, jos siltä tuntuu. Eli, ei kannata vetää itseä liian piukealle. Voimia ja jaksamista sulle ja koko perhelleellenne🙂👍

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 14.09.2010 klo 14:55

Hei!

Kiitos murtunut mieli2 ja Lope vastauksistanne. Juuri vähän aikaan sitten pääsin töistä. Joo mulla on alkanut psykoterapia ja mulla on myös mielialalääkitys. Vanhat traumat ovat nostaneet päätä ja niitä nyt sitten käydään läpi. Lääkärille pääsen maanantaina. Ensimmäistä kertaa on semmoinen olo, että haluaisin sairaslomalle. Viimeksi jo lääkäri oli huolissaan mun työkyvystä, mutta mä olen sinnikästä laatua ja tuntuu lähes rangaistukselta, jos joudun sairaslomalle. Jotenkin pelkään leimautuvani töissä, jos jään sairaslomalle.

Nyt olen ainakin niin väsynyt.