Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä hamame aloittanut aikaan 04.08.2012 klo 00:08 kohteessa Aikuisen elämää

Löytyykö kokemuksia opiskeluaikana koetusta ”työuupumuksesta” ja kenties jopa siitä miten siirtyminen työelämään on onnistunut sen jälkeen? Oman tarinani taustalla ovat jatkuvat taloudelliset huolet yhdistettynä perfektionistiseen kiltin tytön luonteeseen. Halusin myös kovasti selvitä ilman opintolainaa ja rahoittaa opiskeluni mieluummin työnteolla. Aloitin opinnot 5 1/2 vuotta sitten yliopistossa, jolloin minulla oli muutaman…

Käyttäjä Unni aloittanut aikaan 18.08.2012 klo 15:46 kohteessa Aikuisen elämää

Pitkän kesäloman jälkeen palasin töihin. Pohjimmilta pidän työstäni paljon. Nyt vaan, jo ensimmäisen viikon aikana, mieli tuntuu raskaalta. Ennen lomia pelästyttävän suuri läheisimmistä työtovereistani siirtyi omasta tahdostaan muualle. Työpaikallani työntekijävaihtuvuus on aina ollut suurta. Uudet kollegani tuntuvat mukavilta, mutta itsestäni tuntuu raskaalta tutustua taas uusiin ihmisiin ja auttaa ja opastaa…

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 05.08.2012 klo 16:58 kohteessa Aikuisen elämää

Ajattelin jo välillä vaihtaa nimimerkkini Esperanzaksi (’toivo’), mutta olkoon. Olen kyllästynyt sammuviin toivonkipinöihin, väsynyt turhiin ponnisteluihin, nääntynyt vuosikausien itkemisestä. Sen verran edistystä on vuosien aikana tapahtunut, että jokahetkinen ahdistunut epätoivo on osittain vaihtunut apatiaksi. Elonmerkkinä on sietämätön tuska. Ajatus toiminnasta oksettaa, eikä mikään ole tuottanut mielihyvää vuosiin. Aurinko näkyy paistavan,…

Käyttäjä Katariina50 aloittanut aikaan 21.08.2012 klo 09:30 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Mitä tekisitte minun sijassani? Olen yli 50-vuotias nainen 🙂👍. Perhe on ja työpaikka, eli siis perusjutut ovat kunnossa. Kaipaan kuitenkin ihmissuhteita. Olemme mieheni kanssa olleet pitkään yhdessä ja jostain syystä sosiaalinen elämämme on täysin loppunut. Hän ei edes kaipaa muita ihmisiä ja ahdistuu sosiaalisissa tilanteissa. Minullekaan hän ei juurikaan…

Käyttäjä Aurelie aloittanut aikaan 20.02.2012 klo 11:01 kohteessa Aikuisen elämää

Eipä ollut mieltä ylentävää lukea tyttären kirjoitusta siitä, miten häpeää pientä taloamme, vanhoja autojamme ja ylipainoista äitiään. Tytär täyttää 16v ja kyllä, on aikamoinen perfektionisti esim. ulkonäkönsä suhteen. Se tuli kuitenkin yllätyksenä, miten kovin minua häpeää 😐 Muulle ei taida olla tehtävissä mitään kuin päivittää autot 🙂 Hänellä siis poikaystävä…

Käyttäjä aloittanut aikaan 20.08.2012 klo 16:05 kohteessa Aikuisen elämää

Satuitteko ehkä kuuntelee radiosta juttuja siitä ettei pankin ole pakko antaa verkkotunnuksia sellaiselle ihmiselle joka ei selviä niiden kanssa ilman apua. Esim kehitysvammaiset ja ehkä minäkin joka olen lukihärönen enkä aina tiedä mikä luku pitää laittaa. Suht usein saan verkkotunnukset lukkoon ja joudun menemään pankkiin ne aukasee. Nyt kai pitää…

Käyttäjä Angel of Death aloittanut aikaan 15.08.2012 klo 13:54 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kellään kokemusta tai tietoa siitä, miten sosiaalitoimisto suhtautuu tilanteeseen, missä avopuolison tietoja ei ole mahdollista toimittaa? Onko hakemuks automaattisesti hylätty, vai kannattaako olla jotenkin muutoin yhteydessä toimistoon? Kokemuksia kellään?

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 16.08.2012 klo 01:40 kohteessa Aikuisen elämää

Taidan olla pilannut kaiken. Nyt opettajatkin ovat jo raivoissaan minulle. Rehtori sanoi, etten oikeastaan kuulu lukioomme, joten hän ei voi antaa minulle tilaisuutta osallistua tietyille kursseille. Opintoni ovat kuulemma pitkittyneet liikaa. Kerroin tosin rehtorille jo viime lukuvuonna, että pitkittyminen johtuu masennuksestani (lääkärini välitti hänelle sairaslomatodistuksen). Silloin asia oli vielä ok…

Käyttäjä maenharju aloittanut aikaan 16.08.2012 klo 20:29 kohteessa Aikuisen elämää

Hei olen 24 vuotias nainen joka kärsii paniikkikohtauksista ja ahdistuksesta. En halua syödä oikein lääkkeitä mutta pakosta on joutunut joskus ottamaan rauhoittavaa että saan oloni paremmaksi. Paniikkikohtauksia tulee kaupoissa, julkisissa kulkuneuvoissa ja ihmisten ilmoilla muutenkin. Välillä pelkästään pyöräilemässä kun olen niin saattaa ruveta henkeä ahdistamaan. Yksinoloa pelkään kaikista eniten. Ja…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 15.08.2012 klo 12:41 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikki. En tiedä onko tämä oikea foorumi tälle, mutta muutakaan en keksi. Luulen, että toiset herkät ihmiset ymmärtää ongelman parhaiten. Olen ollut ystävä tai kaveri n. 3v. ihmisen kanssa, jota joudun nykyään ihmettelemään harva se päivä. Kaveruus lähti yhteisten kavereiden myötä ja oli alussa tosi kivaa. Hän tuntui tykkäävän…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: