Aikuisen elämää

1 tunti sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4622
Käyttäjä turhautunut turha aloittanut aikaan 07.09.2012 klo 16:15 kohteessa Aikuisen elämää

Niin… Kohta on tämä korkeakoulu päätöksessään. Kaikki tehty ja kirjettä, joka sisältää todistuksen odotellaan parhaillaan. Jotenkin hävettää. Hyvät arvosanat, mutta ei hajuakaan töistä. Tunsin itseni melkoiseksi aasiksi, kun täytin tutkintohakulomakkeen. Työttömäksi vuosien opiskelujen jälkeen. Pelkään pahoin ikityöttömyyttä, joka on varsin mahdollista. Ei ollut viisas ratkaisu mennä opiskelemaan luonnontieteitä, kun varma…

Käyttäjä black_swan2 aloittanut aikaan 24.09.2012 klo 17:37 kohteessa Aikuisen elämää

Taas näitä aikoja. Tuntuu siltä, että helpointa olisi luovuttaa, kääntää selkänsä koko maailmalle ja nukkua kuolemaansa asti. Aina välillä, jos heräisi, ottaisi lisää bentsoa ja kömpisi takaisin peiton alle odottamaan, että ”taju lähtee kankaalle”. Olen elänyt vasta lähemmäs ensimmäisen neljänneksen vuosisadasta. Silti tunnen olevani vanha, raihnainen, kärttyisä ja katkera, täysin…

Käyttäjä Riippumatto aloittanut aikaan 24.09.2012 klo 17:49 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Minulla on ongelma, kun en pääse alkuun joidenkin asioiden tekemisessä. Ei minulla tätä vaivaa ole tosiaan kaikkien hommien kanssa vaan ihan tiettyjen juttujen. Sellaisia ovat esimerkiksi kaikkien koulutyöt, kun esim. pitäisi tehdä joku essee, koe tai raportti. Pelottaa oikein mennä koneelle. Sitten kun vihdoin viimein vimetipassa on saanut tekstin…

Käyttäjä tuulia3 aloittanut aikaan 23.09.2012 klo 21:43 kohteessa Aikuisen elämää

Kaksi viikkoa sitten mieheni ilmoitti minulle, että haluaa erota ja, että hänellä on toinen nainen. Kaikki tieto tuli minulle täysin yllätyksenä. Olin kyllä huomannut mieheni etääntymisen, mutta luulin ja minun annettiin ymmärtää, että häntä vaivasi työasiat, koska nekin ovat olleet tapetilla. Meillä on kolme lasta joista nuorin vasta 4v. Olemme…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 24.07.2012 klo 22:35 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kellään muulla suuria vaikeuksia jaksaa sairaana hoitaa kaikkia talouden asioita? Itse olen sairastanut niin pitkään, että talousasiat ovat menneet metsään ja niiden kanssa saa taistella joka kuukausi pysyäkseen jotenkin hyvin kiikkerästi pinnalla. Kysymys kuuluukin, että mistä ihmeestä taas voimia taistella tämän kuun taistelu perintäfirmojen kanssa?? Joku päivä voimat vielä…

Käyttäjä Dolorous aloittanut aikaan 18.09.2012 klo 23:32 kohteessa Aikuisen elämää

Katsoin tänään elokuvan The New World ja sain itseni kiinni useamman kerran leffan aikana ajattelemasta, että toisen ihmisen syvästi rakastaminen on jotenkin epäuskottavaa. Ensin ajattelin, että en oikeastaan sydämmessäni usko, että mies voisi syvästi rakastaa naista (heh, ja nyt en tarkoita siksi, että naisissa olisi jotain vikaa, vaan että ylipäätään…

Käyttäjä Aurelie aloittanut aikaan 18.09.2012 klo 23:13 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, pitkästä aikaa Tytär kokee ahdistusta koulussa ja on tyytyväinen jos sairastuu pitemmäksi aikaa kuumeeseen, että voi ihan lääkärin luvalla olla pois. Mutta, voiko henkinen stressi ylläpitää kuumetta? Siltä nimittäin tuntuu😐 Potenut kouluahdistusta jo ala-asteelta saakka. Poissaoloja on paljon ja ne lisääntyivät huimasti ylä-asteelle siirtymisen jälkeen. Käy nyt viimeistä vuotta…

Käyttäjä Nano aloittanut aikaan 29.08.2012 klo 16:07 kohteessa Aikuisen elämää

Mikäli olette lukeneet jotain hyvää kirjallisuutta, joka kannustaa ajattelemaan elämää eri tavalla, jakakaa tänne vinkkinne. Haluaisin ymmärtää enemmän itsestäni, ajatuksistani, mielialoistani, peloistani, mutta en ole koskaan aiemmin osannut pysähtyä lukemaan. Nyt tilanne on toinen ja olisin kiitollinen kaikista vihjeistä ja avusta.

Käyttäjä NuuskaM aloittanut aikaan 14.08.2012 klo 12:10 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 43 vuotias mies ja sairastin keskivaikean masennuksen kolmisen vuotta sitten. Olin silloin sairaslomalla pari kuukautta ja söin Cymbalta nimistä lääkettä muutaman kuukauden. Masennus hävisi tuolloin ja elin melko normaalia elämää sen jälkeen. Parina viime vuonna masennus on uusiutunut, mutta en ole ollut poissa töistä enää sen takia. Olen ajatellut,…

Käyttäjä Mieleton aloittanut aikaan 09.09.2012 klo 16:37 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 23-vuotias nainen. Olen aina ollut melko herkkä ihminen, ja samankaltaisia oireita ilmeni ensimmäisen kerran 16-vuotiaana, jolloin ne kuitenkin menivät ohi lääkityksellä ja keskusteluavulla. Parikymppiseksi asti kaikki oli suhteellisen hyvin, mutta sen jälkeen on mennyt enemmän tai vähemmän huonosti. Joskus menee pitkäänkin hyvin ja tunnen itseni normaaliksi, mutta täysin oireeton…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: