Ryhtymisen vaikeus….

Ryhtymisen vaikeus....

Käyttäjä Riippumatto aloittanut aikaan 24.09.2012 klo 17:49 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Riippumatto kirjoittanut 24.09.2012 klo 17:49

Hei.

Minulla on ongelma, kun en pääse alkuun joidenkin asioiden tekemisessä. Ei minulla tätä vaivaa ole tosiaan kaikkien hommien kanssa vaan ihan tiettyjen juttujen. Sellaisia ovat esimerkiksi kaikkien koulutyöt, kun esim. pitäisi tehdä joku essee, koe tai raportti. Pelottaa oikein mennä koneelle. Sitten kun vihdoin viimein vimetipassa on saanut tekstin kyhättyä, on ihan auvoinen olo! Ja usein sen ryhtymisen jälkeen työ on suorastaan imenyt! Mutta, kun ei tahdo päästä alkuun! Usein teen kaikkea muuta, siivoan, luen, lenkkeilen, puhun enimmäkseen puhelimessa joutavia…

Osaisikö joku neuvoa, mitä minun pitäisi tehdä. Mikä avuksi? Onko muilla samoja kokemuksia?
😑❓

Käyttäjä kirjoittanut 24.09.2012 klo 20:24

Minä laitan kelloajan milloin pitää joku homma tehdä ja siitä ajasta en lipsu.

Usein ihmisillä menee hirveesti energiaa ja aikaa siihen, että miettii tekemätöntä työtä.
Tekee sen heti ja aikaa jää sitten kaikkeen mukavan tekemiseen.

Käyttäjä nimimuutettu kirjoittanut 25.09.2012 klo 15:35

Moi!
Minullakin on välillä suuria vaikeuksia saada aikaiseksi asioita.
Olen käyttänyt myös tuota,että laittaa jonkun tiukan deadlinen itselleen,ja sitä on sitten pakko noudattaa.Joskus myös kiellän itseltäni mukavia asioita ennen kuin pakollinen juttu on tehty.Tai asetan mukavan tekemisen palkinnoksi,sitten kun ikävä homma on hoidettu.Esimerkiksi ihan vain "sitten saan kuunnella musiikkia/mennä lenkille/katsoa leffan tai telkkaria,kun olen kirjoittanut tämän esseen".Tehonnut miulla ainakin!
Toivottavasti vinkeistä on apua!