Avioero vai onko vielä rakkautta?

Avioero vai onko vielä rakkautta?

Käyttäjä tuulia3 aloittanut aikaan 23.09.2012 klo 21:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä tuulia3 kirjoittanut 23.09.2012 klo 21:43

Kaksi viikkoa sitten mieheni ilmoitti minulle, että haluaa erota ja, että hänellä on toinen nainen. Kaikki tieto tuli minulle täysin yllätyksenä. Olin kyllä huomannut mieheni etääntymisen, mutta luulin ja minun annettiin ymmärtää, että häntä vaivasi työasiat, koska nekin ovat olleet tapetilla.
Meillä on kolme lasta joista nuorin vasta 4v. Olemme olleet onnellinen ja aktiivinen perhe, jossa myös parisuhteelle on järjestetty yhteistä aikaa. Nyt kahden viikon aikana tilanne on elänyt alku järkytyksestä älyttömään suruun, raivoon ja pettymykseen… Lasten suru on musertavaa, koska isä muutti viikko sitten pois. He tapaavat häntä lähes päivittäin, onneksi!
Mieheni oli ollut liittoomme pettynyt jo vuoden, mutta kuten omin sanoin sanoi:”En vaan saanut suuta auki”. joten itse elin normaalia ja vauhdikasta lapsiperhe elämää tietämättä hänen ajatuksistaan mitään…
Asiat ovat nyt sillä mallilla, että hän ei ainakaan omien sanojensa mukaan tapaile enää tätä toista ja hän vaikuttaa äärimmäisen surulliselta ja ahdistuneelta tapahtuneesta. Olemme menossa huomenna keskustelemaan ulkopuolisen henkilön kanssa tilanteesta, mutta itse jotenkin haluaisin vain kuulla hänen sanovan, että rakkautta löytyy vielä ja asiat saadaan kuntoon…Olen tällä hetkellä itse valmis antamaan anteeksi hänen virheensä ja tekemään liittomme ja perheemme eteen töitä. Minua tietenkin pelottaa ja ahdistaa ajatus liiton loppumisesta, koska itselläni rakkautta ja asiat vielä selviää tunteita löytyy. Pelkään sitä hetkeä,mikäli hän toteaa, että kaikki oli tässä.
Miten tällaisesta ihminen selviää ja lapset…

Käyttäjä Apolloperhonen kirjoittanut 24.09.2012 klo 12:30

Kyllä siitä selviää. Kun vain on jokin ratkaisu. Niin kauan, kuin asiat eivät ole ratkenneet (selvä ero tai yhdessä jatkaminen), niin se on yhtä kärsimystä.

Olet todella ahdistavassa tilanteessa. Onko se ulkopuolinen, jonka kanssa olette menossa keskustelemaan, terapeuttu tms ammatti-ihminen? Hyvä, että mieskin on sinne tulossa.
Siellä ei varmaan tule ensimmäisenä mitään ratkaisun avaimia käteen, mutta ehkä siellä pystytte kumpikin puhumaan ilman, että keskeytätte toisianne tai jompi kumpi pakenisi paikalta. Yritä pinnistellä, että jaksaisit kuunnella, mitä sanottavaa miehellä on. Ilman, että syyllistät tms. Tässä kyllä pitäisi terapeutin osata auttaa ja antaa teille molemmille aikaa puhua keskeytyksettä.

Jos mies todella on laittanut suhteensa toiseen naiseen jäihin, niin se on hyvä merkki. Niin kauan, kun kolmas osapuoli on mukana kuvioissa, on teidän vaikea edes yrittää saada omasta suhteestanne selvää tai päästä sitä kehittämään/korjaamaan. Nyt, jos/kun mies ei tapaa tätä naista, niin teillä on paremmat mahdollisuudet.

Huomaa, että myös sinulla on mahdollisuus olla se, joka toteaa, että "tämä oli sitten tässä".
Tarkoitan, että sinun ei tarvitse tuntea olevasi tilanteessa, jossa elämäsi on miehesi päätöksen varassa. Sinä olet aikuinen itsenäinen ihminen ja sinä voit päättää omasta tulevaisuudestasi siltä osin, mihin itse pystyt vaikuttamaan.

Varaudu tulevaisuudessa myös siihen, että vaikka nyt olet valmis antamaan anteeksi pettämisen, voi se tulla vielä eteen. Jos mahdollista, varaa itsellesi myös yksityinen aika terapeutilta. Uskoisin, että sellaisen ajan saat, kun kerrot lääkärille tilanteesi. Jonot kunnallisella puolella voivat olla kyllä aika pitkät.

Muista nukkua!