Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Mitä se teistä on? Häpäiseekö muistoa, jos terapiassa puhuu vainajasta kaikki huonot asiat? Tai ei hyväksy vainajan itsemurhaa ja pitää häntä pelkurina? Tai netissä kirjoittelee vainajasta sellaista mitä ei ikinä olisi uskaltanut sanoa elävälle vainajalle suoraan päin naamaa? Tai vie sukuhautaa ensin vain yhden kanervan ja sanoo hautakivelle ettei se…
En pysty pääsemään eroon pärjäävän ihmisen roolin esittämisestä ,mikä entisestään pahentaa masennusta. Moni läheisistäkään ei tiedä kuinka kurja oloni todellisuudessa on. Omissa oloissa, kun ei tarvitse pitää kulisseja pystyssä seinät sitten kaatuu totaalisesti päälle. Minua vaivaa jatkuva syylisyyden tunne ja pelko, että läheisille tapahtuu jotain ja se on minun syytäni.Voimakas…
En enää löydä ensimmäistäkään syytä että miksi jatkaisin elämääni…Muutama kuukausi sitten minut raiskattiin ja ilmeisesti oli virhe olla käsittelemättä asiaa. Kunnes ensin meni yöunet ja jos hetkeksi nukahtaa saa herätä kauheisiin painajaisiin, sitten lähti ruokahalu jopa ruoan tuoksu oksettaa ja paino tippuu huomattavaa vauhtia alaspäin. en osaa enää kontrolloida ajatuksia/tekemisiäni.…
Haluaisin kertoa omasta tilanteestani ja saada kokemuksia muilta. Ystäväni on samanikäinen kuin minä eli 22 vuotta. Olemme olleet ystäviä noin 5 vuoden ajan, jota ennen hän oli yksi kiusaajistani. Kiusaaminen tapahtui jalkapallojoukkueessamme, onnekseni kyseinen henkilö ei ollut samassa koulussa kanssani. Kiusaaminen oli eristämistä ja pilkkaamista. Samaan aikaan minua koulukiusattiin, joten…
vuosia olen ollut miesten objekti hyväksikäytetty…kaikki haluaa vain seksiä. Nyt kun olen jo keski-ikäinen sama jatkuu. Minulla on lyhyessä ajassa kuollut monta läheistä. Viimeksi äiti ja olen surun murtamana. Hän kuoli 8kk sitten. Olen ollut seurustelusuhteessa erään miehen kanssa n. 5v ja sinä aikana olen muuttunut kuin yö ja päivä.…
Myönnän ihan avoimesti, että olen kiittämätön paska, joka ei haluaisi tyytyä vähempään kuin filmitähden elämään. Haluaako joku kertoa, mikä on kiittämättömän ihmisen diagnoosi? Terapeutit syöttivät lääkkeitä, muut ihmiset todellisuudentajua, mutta silti vihaan kaikkea ja kaikkia. Mikä mun diagnoosi sitten on: miksi jostain ihmisestä tulee tyytymätön, vaikkei aihetta ole?
Lyhyesti: Kurja lapsuus: vanhempien alkon käyttöä, riitelyä, huutoa, henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä vanhempien välillä. Tunnekyvytön äiti, vinksahtanut isä. Veljet isän mallin mukaan. Viaton iltatähti pikkusisko. Minä siinä välissä. Aina sijaiskärsijänä. Alistettuna ja ilman tukea. Aina se, jolle kaikki purkivat pahan olonsa joko psyykkisesti tai henkisesti tai seksuaalisesti. Tai sekä että.…
Hetken jo luullin että edes tämä viikko menisi sillai hyvin ettei mitään tapahtuisi :/ ei olisi siihenkään pitänyt uskoa, koska ystävälläni oli autoni lainassa ja hänen piti palauttaa se tällä viikolla..kun asiasta kysyin sanoi ettei voi..no sanoin että tuun itte hakee auton perjantaina et onko kotona. Tästä hän ilmeisesti suuttui…
En tiedä mistä aloittaa. Olen parikymppinen ja juuri syksyllä ammattikorkeakoulussa aloittanut opiskelija. 4,5 vuotta sitten poikaystäväni kuoli onnettomuudessa ja tuntuu, että en ole vieläkään käsitellyt koko aihetta kunnolla. En vain tiedä mistä aloittaa surun käsittely? olen itkenyt ja itkenyt ja puhunut, mutta tuntuu ettei se riitä. Minulla on nykyään uusi…
Ajatuksen virta on niin voimakas ja epäsäännöllinen, ettne tiedä, mistä edes aloittaa. Olen paperilla varmaan todella onnekas ihminen ja usein sätinkin itseäni siitä, että miksi minä olen masentunut. Eihän minulla ole oikeaa syytä olla masentunut! Minä olen aina ollut se vahva ja tuki ja turva ja se joka tuo vähän…