Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä mirikli- aloittanut aikaan 26.08.2013 klo 21:35 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Minä olen hyvin diagnosoimaton adhd-aikuinen. Poikani 7v. sai juuri diagnoosin ja lääkityksen. Ja sen myötä olen itsekkin ajatellut, josko nyt aikuisena itselleni diagnoosin saisin ja pääsisin lääkekokeiluun. Minulla vaikeudet ovat seuranneet muaknani ihan lapsuudesta asti. Keskittymiskyvyttömyyttä, kyvyttömyyttä saattaa asioita loppuun, aina kaikki hukassa, aloitan kaikenlaisia kouluja ja kursseja jotka…

Käyttäjä Jukka61 aloittanut aikaan 24.08.2013 klo 18:52 kohteessa Aikuisen elämää

Elän taas kerran entistäkin vaikeampaa aikaa elämässäni. Diagnoosi vaikea masenuus, ahdiustus häiriö. Yksinäisyyden noidankehä vainonnut koko aikuis elämän, koulukiusattu, isä oli alkoholin suurkuluttaja. ollut työtön toistakymmentä vuotta, viimeiset kaksi vuotta ilman mitään tekemistä tai ihmis suhteita. Jouduin kesällä sitten meneen lääkärille. Eipä ole olotila vielläkään hääppöinen, lääkkeillä pitää nukkua. Päivälläkin…

Käyttäjä Kyppe aloittanut aikaan 26.08.2013 klo 07:08 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin keskustelua ja kokemuksia siitä miten lääkkeet ovat vaikuttaneet niin positiivisesti kuin negatiivisesti oireisiin. Itsellä on Medikinet 20-30mg/ päivä ja otan niitä ”tarvittaessa” aamulla. Alussa kun haettiin oikeaa määrää niin käytiin hiukan korkeammallakin päviä annoksella mutta itsellä alkoi väsymys olemaan suurempi rasite kuin se mitä hyöty oli. Kyllä päivä oli…

Käyttäjä Tähdenlento2 aloittanut aikaan 15.08.2013 klo 20:15 kohteessa Aikuisen elämää

Minua vaivaa (epänormaali?) syyllisyys. Saatan kokea tuntikausia kestävää syyllisyyttä, jos olen mielestäni tehnyt tai sanonut jotain väärin. Usein, kun rohkenen puhua vastapuolen kanssa asiasta vaikka seuraavana päivänä, huomaan, ettei hän ole kokenut tekoani/sanomisiani oikein minään. Päinvastoin saan kuulla olevani mukava ja sellainen ihminen, joka tulee kaikkien kanssa toimeen. Oikeasti joskus…

Käyttäjä Laine aloittanut aikaan 21.08.2013 klo 18:21 kohteessa Aikuisen elämää

Olen vasta aloittanut psykoterapian ja ihmettelen terapeuttini asettamia tiukkoja sääntöjä terapiajärjestelyistä. Terapia-ajat määräytyvät terapeuttini aikataulujen mukaan enkä voi itse vaikuttaa niihin. Jos jokin aika ei sovi minulle, joudun maksamaan sen vaikka en pääse paikalle. Jos sairastun, joudun maksamaan sairauteni vuoksi väliin jäävät ajat. Lomamatkani, yms. minun kuuluu ajoittaa terapeuttini loma-aikoihin.…

Käyttäjä @V aloittanut aikaan 21.08.2013 klo 17:54 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 35-vuotias nainen ja käyn toista vuotta psykoterapiassa. Alunperin menin terapiaan vaikean avioeron takia ja hoitosuhteen piti jäädä melko lyhyeksi.. Pian selvisi kuitenkin ”syvempiä asioita” lapsuudestani, jotka olin unohtanut kokonaan. Tai en unohtanut (tapahtumat ovat esimerkiksi käyttäytymiseeni ja tunne-elämääni), mutta kuitenkin sulkenut pois tietoisuudesta. Terapia on auttanut valtavasti ja tunnen…

Käyttäjä df73 aloittanut aikaan 19.08.2013 klo 16:11 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 40v mies ja tullut elämässäni nyt siihen pisteeseen että…. mitä nyt? Edessä häämöttää umpikuja josta ei tunnu olevan poispääsyä. Koulussa olin luokallani se syrjitty ja koulunkäynti lipsahti 7-luokasta alkaen lintsaamiseen. Itsetuntoni oli muutenkin heikko ja kärsin tietynasteisesta sosiaalifobiasta, tämä johti siihen että lopetin koulun kesken. Sain jonkin onnettoman työpaikan…

Käyttäjä ninian aloittanut aikaan 05.08.2013 klo 20:04 kohteessa Aikuisen elämää

En enää tiedä mitä tehdä kun tuntuu että mikään ei ole mahdollista. En usko että löydän itselleni miestä saati sitten ystäviä. olen niin eristäytynyt ja kyvytön tekemään mitään. Olen 23-vuotias eikä minulla ole ammattia. Eli tuntuu että olen epäonnistunut elämässä siinä vaiheessa, kun piti löytää se ammatti ja sosiaalinen ympäristö.…

Käyttäjä katinka3 aloittanut aikaan 19.08.2013 klo 21:18 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Haluan heittää kehiin ajatuksia missä itse pyöriskelen. Eli jos otsikon mukaiset henkilöt eivät ole saaneet apua lääkkeistä, tai ovat mutta se ei tyydytä. Ottakaa selvää googlemattalla voisiko kohdallanne olla kyse kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai lisämunuaisen uuoumisesta tai muista hormoonitoiminnan häiriöistä. Itselläni on ollut kilpirauhasen vajaatoiminta lääkityksellä toiminnassa n.15v. mutta pitkäaikaisen…

Käyttäjä titjaana aloittanut aikaan 12.08.2013 klo 15:43 kohteessa Aikuisen elämää

Minun tarina alkaa seittemän vuotta sitten ,kun sairastuin epämääräsiin vatsavaivoihin. Kerran sitten lääkärin vastaanotolla ,sain elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen,kun sitten lääkäri tietenkin tajusi mistä oli kyseja pystyi tekemään oikean diagnoosin. Diagnoosini oli paniikkikohtaukset ja vakava masennus. Minua hoidettiin nelisen vuotta psykiatrian osastolla hyvin tuloksin ja tuntui, kun saavutin elämässäni taas tasapainon…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: