Tahtoo lääkäriin!

Tahtoo lääkäriin!

Käyttäjä KaMaJa aloittanut aikaan 15.09.2013 klo 17:17 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä KaMaJa kirjoittanut 15.09.2013 klo 17:17

Tiedän että lääkäreistä on pulaa, mutta se ei paljon auta. Olin kesällä sairaala jaksolla 5 viikkoa. Palasin kotiin ja ensimmäinen kuukausi meni aika ok. Ja sitten taas alkoi, hirveät paniikki kohtaukset, masennus, tutina ja tärinä, itkuisuus, jatkuva pelko, jatkuva unettomuus jne. Olen pyytänyt käydessäni terapiassa paikallisessa mtt,ssä (säännöllinen), että pääsisin nopeasti lääkärille jo 3 kertaa. Ei auta. Ja mulla on hätä ja tarvii oikeasti päästä lääkäriin että saataisiin tehtyä jotain lääkemuutoksia. Terapeutti eli sairaanhoitaja sanoo että olet kyllä jonossa…. Ei ole minun syyni että tällä hetkellä täällä on vain 1 lääkäri, mutta minun tarvii päästä hänen puheilleen. Olen käynyt 2 kertaa omalla lääkärillä terveyskeskuksessa mutta hän sanoo että ei voi tehdä mitään koska asia kuuluu mtt,n lääkärille ja hänen täytyy saada ainakin siunaus sieltä ennenkuin voi tehdä mitään.

Elämäni on suuremmassa solmussa kuin koskaan ennen ja tarviin apua, varsinkin lääkinnällistä. En halua joutua taas sairaalaan koska sitten kotona oleminen on taas hirmuisen paljon vaikeempaa. Pelkään että kohta taas joudun sinne. Ja ei se sairaalahoitokaan mitään asioita paranna ja hoito voisi olla paljon parempaa siellä ja ennenkaikkea tehokkaampaa!!! Mä en kohta jaksa.😞

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 16.09.2013 klo 17:43

Täytyy myöntää, että itselläkin on ollut samanlainen ongelma. Välillä joutuu tappelemaan ja pitämään kiinni omista oikeuksista. Myös lääkärille on joutunut puhumaan järkeä.

Käyttäjä Vaeltaja-ihmettelijä kirjoittanut 16.09.2013 klo 22:43

Hei "KaMaJa"!

On tosi kurjaa, että sinulla on noin huono olo ja että koet jollain lailla, että asiasi ei edisty riittävän nopeasti. Joskus meillä on sellaisia tilanteita, että meidän on vain odotettava, vaikka itsestämme tuntuisikin siltä, että apua pitäisi saada nopeammin.

Sinulla on joitakin vaihtoehtoja, joista valita: Ensimmäinen on se, että suostut vain odottamaan sitä mtt:n lääkärin vastaanottoaikaa ja että aikaa odotellessasi käyt siellä terapiassa. Toinen vaihtoehto (jos tilanne käy vaikeaksi) on se, että hakeudut päivystykseen. Sieltä sinut tosin tilanteestasi riippuen voidaan ohjata sairaalaan, jota kuitenkin käsittääkseni haluat välttää. Kolmas vaihtoehto on se, että hakeudut yksityiselle psykiatrille hoitoon. No, se maksaa tietenkin maltaita, ja yksityisen psykiatrin hoitoon hakeutuminen voi merkitä myös sitä, että terapiasi mtt:ssä päättyisi...

Yritä kuitenkin jaksaa kaiken tämän keskellä ja kerro tilanteesi mukaan, miten asiasi etenee.

Vaeltaja-ihmettelijä

Käyttäjä Pyöreäneito kirjoittanut 20.09.2013 klo 16:23

Nuo hoitokontakti jonot on kyllä kohtuuttoman pitkiä. 2kk on mielestäni se että niiden täytyy järjestää hoitoaika vai oliko se jopa pidempi???

Voimia kaikille!!!🌻🙂🌻