Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
En oikeastaan tiedä mistä aloittaisin. Tuntuu, että taakkani on tällä hetkellä niin suuri, että itse ongelmaa on vaikea määritellä. Olen nuori aviovaimo. Meillä on kaksi pientä (alle 3v) lasta. Olen palannut töihin muutamia kuukausia sitten, monista eri syistä ja lapset aloittivat päivähoidossa. Työhönpaluu tuntuu kiristäneen välejä mieheni kanssa entisestään, joskaan…
hei kaikki kaksisuuntaista mielialahäiriötä/ skitsoaffektiivista häiriöstä kärsivät kanssa eläjät. on se niin kummaa kun menee mieli jatkuvasti ees taas vaikka lääkitys on, pahinta tässä on että menettää sen viimeisen oljen korren, toivon. olen parisuhteessa miehen kanssa joka ei ole tutustunut ”tautini” kuvaan, eikä tiedä masennuksesta. kyllä on ihanaa että joku…
Hei! Onko kellään kokemuksia jakaa kanssani tästä kyseisestä sairaudesta raskauden aikana? Itse olen monta vuotta sairastanut, mutta nyt raskaana ollessani joutunut jättämään lääkityksen pois kokonaan. Nyt iski sitten aika rankka masennus 😭 enkä tiedä miten tästä selviäisin 😟 .
Tämän esitän omaisille ja läheisille. Mikä on itsekkäintä 1. tehdä tai yrittää itsemurhaa 2. puhua omaisille itsemurhasta 3. eläminen sairaana toisten harmina taustaa. Olen 18v ja aika monesti jo yrittänyt itsemurhaa. En niistä puhu perheessä, en sitä ennen, enkä sitten, kun ole selvinnyt sairaalasta kotia ala millään tavalla itsemurhayrityksestä puhumaan.…
Hei! Olen 35 vuotias kahden pojan äiti pohjanmaalta. Sairastin vakavan masennuksen,psykoosin piirtein 2,5vuotta sitten,lääkityksenä minulla on tällä hetkellä zoloft 50mg päivässä,ja nyt haluaisin kysyä teiltä kohtalotovereilta,oletteko huomanneet seksuaalisessa halukkuudesanne(anteeksi arka aihe) muutoksia,kun käytätte lääkkeitä. Itse en enää tiedä,mistä haluttomuuteni johtuu,koska masennusta minulla ei mielestäni tällä hetkellä ole. Olen kyllä lääkäriltäkin…
Olen 35-vuotias, eronnut, kahden kouluikäisen lapsen äiti. Seurustelen parhaillaan ihanan miehen kanssa, joka osoittaa välittävänsä minusta monin eri tavoin. Ongelmani on mustasukkaisuus, jonka vuoksi olemme riidelleet lyhyen suhteemme aikana jo useita kertoja. En epäile, että mies edes pettäisi minua, siitä ei ole kyse. Olen mustasukkainen siitä, jos hän katsoo tai…
onkelma?
16Moi! en tiiä onko tää nyt oikee otsikko, mut yhestä asiasta haluisin et sais vähä kommenttia ym. eli näin tossa äidin 12 vuoden jälkee viime vkon lauantaina, muistaakseni. Oli kyllä muuttunu viime näkemästä aika paljo, varmaa oli paksuna, en tiiä eikä kyl oikee kiinnosta sen perheen asiat. Mutta sitte asiaan,…
Hei Löytyykö tämän keskusteluryhmän kautta ihmisiä joille on tullut seinä vastaan seurustelussa siksi että kumppani sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai itse sairastaa ja onko onnellisia tarinoita jossa suhde kestää??. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia aiheesta. Itse olen joutunut lähtemään suhteesta pois koska en jaksanut enää. Meno oli liian lujaa, maniajaksoissa viina virtasi…
Mustasukkaisuus on vahva voima.Se raastaa häntä,joka on mustasukkainen ja myös sen kohdetta.Olen itse sitä lajia. Ei auta vaikka ikää on jo 50v.paremmalla puolella. Nyt se on tuhoamassa muuten hyvän suhteen.Taistelen sitä vastaan.Tiedän,että jos haluan tämän jatkuvan,on se saatava hallintaa. En tiedä,onko muilla näin..Mutta oma järki sanoo,ettei ole mitään syytä tähän…
Valtavan sisäisen työn tuloksena muutin pitkästä kuolleesta liitosta. Koti hoitui, rutiinit toimi, ei riitelyä, ei alkoholia. Ei henkistä eikä fyysistä yhteyttä. Yksinäisempää kuin yksin. Silti hän haluaisi jatkaa. Toinen antoi sitten fyysistä yhteyttä.Henkistäkin. Luulin rakastavani. Ja tulin hyväksikäytetyksi ja petetyksi. Hän palasi. Mutta luottamus meni. Kierre jatkuu. Kohtalo osoitti kolmannen,…