Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei kaikille! Ajattelin rohkaistua ja kirjoittaa jotain elämästäni jos sillä tavoin saisin ajatuksiini selkeyttä, kenties kommentteja samankaltaisten asioiden kanssa kamppailevilta tai selvinneiltä. Elän parisuhteessa vielä mutta ero on tekeillä. Perheessämme on molemmilla lapsia edellisistä liitoista. Viisi vuotta kestänyt suhteemme on ollut myrskyisä alusta alkaen. Uusperheen ongelmat, parisuhteen ongelmat ja molempien…
Onko hyvien tapojen mukaista kaulailla ja pusutella poskelle ja kaulalle kaverin, jonka bestmanina on ollut vaimoa?? Mieheni näin tekevän moista eilen ystäviemme häissä ja kuulemma ei ollut eka kerta… Ylireagoinko vai tapahtuuko vain moista?? Itse saan hyvin niukasti huomiota tilanteissa, jossa on paljon mieheni ystäviä, saatika sitten hellyydenosoituksia pusuista yhtään…
Hei, Olen hieman alle kolmekymppinen nainen ja ajautunut tilanteeseen, jossa teemme avopuolisoni kanssa eroa. Olo on tuskainen ja kaipailisinkin hieman kokemuksia ja näkemyksiä teiltä. Olemme seurustelleet 8 vuotta, joista 6 vuotta olemme asuneet yhdessä. Tapasimme minun ollessa vasta 19 ja kyseessä onkin molemmille ensimmäinen seurustelusuhde. Suhteeseemme on mahtunut paljon hyviä…
Tämä voi olla hyvinkin sekava purkaus tai mikä lie, mutta jonnekkin on pakko avata mieltä, jos tämä hieman kirkastaisi mieltäni… Elikkäs minä ja avokkini tapasimme ja tutuistuimme armeijan leivissä. Olimme samalla ”kurssilla” ja tupakkapaikalla aloimme ihan ohi mennen juttelemaan. Päivä päivältä juttelimme enemmän ja liikuimme aika paljon yhdessä. Hänelle oli…
Tausta masennuksille on pitkä ja syvä, mutta lasten synnyttyä pysyi pitkään siedettävänä, selvisin ilman lääkettä. Pari vuotta sitten pienimmän synnyttyä iski synnytyksen jälkeinen masennus. Mies ei pystynyt auttamaan yhtään, lopulta neuvola haki apua perhetyöstä, joka varasi lääkäriajat ja hoiti lapset psykologikäyntien ajan. Jo silloin tehtiin miehelle selväksi, että minun jaksamiseni…
Mitä mieltä olisitte jos kumppanisi kävisi sillä pettämissivustolla mitä mainostetaan ja jossa on jo kymmeniätuhansia kävijöitä? Minä en ole käynyt vaikka mieli kyllä tekisi käydä kattomassa, utelias. Mutta tuntuu, että petän aviomiestäni jo sillä, että käyn sivustolla.
Hei!
1Onko kukaan linjoilla?Mulla on todella debis olo.Mietin etten jaksa enää.En tiedä jaksanko poikakaveriani.Kaikki niin pielessä.Eikä ketää kuka juttelisi?
Hei. Minulla on ollut parisuhteessa pitkään sellainen tunne, että mieheni välittää vain toisten asioista. Remppaa muiden pyynnöstä heidän koteja, eikä kuuntele yhtään minun tarpeita. Olen naputtanut asiasta muutaman vuoden ja taas naputtanut. Valittanut muidenkin kuullen asiasta ja monet kerrat… Kuuntelin Ben Furmanin parisuhdeasioita käsittelevää radio-ohjelmaa autoa ajellessa ja kylläpä osui…
Hei! Olen seurustellut pari vuotta kannabisriippuvaisen miehen kanssa. Vuoden olemme kohta asuneetkin yhdessä. Suhde on ollut alusta asti vaikea, sillä poikaystäväni riippuvuuden lisäksi kodissamme majailee toinenkin riippuvuus – oma bulimiani (ja vaikea masennus kaupan päälle + päihteidenkäyttö, kun en kestä olla kotona selvinpäin, kun mies on ihan muissa maailmoissa). Lisäksi…
Mistähän sitä alottaisi, elämä tuntuu olevan todella solmussa.. Eli olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 7 vuotta, kohta vuoden naimisissa. Parivuotias lapsikin on siunaantunut. Koko suhteemme on ollut yhtä vuoristorataa, mutta tämän hetkinen tilanne juontaa varmaan juurensa viime helmikuulta. Sain tietää, että mieheni ei rakasta minua ja naimisiinkin meni vain…