Mies ei tiedä rakastaako mua enää ja harkitsee eroa

Mies ei tiedä rakastaako mua enää ja harkitsee eroa

Käyttäjä junnu2 aloittanut aikaan 29.10.2012 klo 17:02 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä junnu2 kirjoittanut 29.10.2012 klo 17:02

Olemme olleet mieheni kanssa 20v naimisissa, 3 lasta yhdessä ja pari kuukautta sitten mieheni ilmoitti että hän ei tiedä rakastaako mua enää ja haluaako olla enään naimisissa. Tuli ihan yllätyksenä mulle, sillä kuvittelin että kaikki on hyvin. Toki välillä on ongelmia ollut, mutta ajattelin että tämä on taas joku vaihe joka jossain vaiheessa muuttuu taas parempaan…

Sitten sain selville että hänellä on ollut vuoden suhde toiseen naiseen jonka tunnen ja nyt hän tunnusti että on tunteita häntä kohtaan ja nyt hänen omat tunteet ovat niin sekaisin että ei tiedä mitä ja ketä hän haluaa.
Tämä on ollut vaikeinta aikaa elämässäni ja tätä tunteiden vuoristorataa mitä on joutunut käymään läpi en toivoisi ikinä kenellekään!

Minä olen kuitenkin antanut kaiken anteeksi ja haluan jatkaa meidän avioliittoa koska rakastan häntä edelleen todella paljon enkä halua häntä menettää. Mielestäni hän kärsii jostain 40 kriisistä ja elää jossain fantasia maailmassa jossa hän kuvittelee että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Miten hän voi edes kuvitella että se suhde tulisi toimimaan kun on pettämisellä alkanut? Arki astuu kuvioihin jossain vaiheessa joka suhteessa ja sitten hän olisi samassa tilanteessa jälleen.
Minä olen ihan hyvässä kunnossa ja seksi elämä on aina toiminut hyvin, joten ei ole siitä kyse nyt ollenkaan…

Olen niin onneton ja surullinen enkä enää tiedä miten mä kestän tätä tilannetta ja joudun vaan odottamaan että hän tekee jonkinlaisen päätöksen missä minulla ei ole mitään sanottavaa tai päätösvaltaa…:-(

Miten saan mieheni rakastumaan minuun uudelleen ja tajuamaan mitä hän menettää ennenkuin hän mahdollisesti päättää lähteä ja herää todellisuuteen jossain vaiheessa ja sitten on ehkä jo liian myöhäistä?

Käyttäjä Joonuska kirjoittanut 29.10.2012 klo 22:38

Hei Junnu2, tarinasi kuulosti niin tutulle! On kulunut seitsemän kuukautta siitä, kun sain itse tietää mieheni ihastuksesta toiseen naiseen ja pettämisistä avioliittomme aikana. Me avioiduimme nuorena ja olemme olleet 21 vuotta naimisissa ja meillä on kaksi lasta. Olen kirjoittanut enemmän asiasta ketjussa "Elämän sortuminen, mieheni on pettänyt ja ihastunut toiseen".

Tämä seitsemän kuukautta on ollut hirveää aikaa. Mieheni ei tiedä edelleenkään, mitä haluaa. Asumme yhdessä, mutta mieheni näkee tuota toista naista joka päivä töissä. Kumpikaan meistä ei ole rohjennut tehdä lopullista päätöstä suuntaan eikä toiseen. Välillä olen ollut jo valmis luovuttamaan, välillä taas en voi kuvitellakaan elämää ilman miestäni, vaikka kaikki onkin väistämättä muuttunut, eikä paluuta entiseen enää ole. Meillä on kuitenkin hyvin vahva side toisiimme, ja edelleenkin on vaikea kuvitella elämää ilman toista.

Tuntemukset ovat tosiaankin kuin vuoristorataa. Sitä tunneskaalan määrää, mitä tässä tilanteessa joutuu kokemaan, ei voi uskoa, ellei ole itse sitä kokenut. Pidemmälle päässeet sanovat ajan auttavan, mutta on tuskaista odottaa ajan kulumista ja haavojen paranemista. Muutakaan ei paljoa kuitenkaan voi kuin yrittää selvitä jotenkin päivän kerrallaan.

Minä myös ihmettelen, voivatko pettämisellä suhteensa aloittaneet oikeasti elää yhdessä, vaikka tietävät aiheuttaneensa toisille niin paljon tuskaa ja perheiden särkymisen. Aika huonot lähtökohdat uudelle suhteelle.

Väkisin et saa miestäsi rakastumaan itseesi, mutta toivon, että hän tulisi järkiinsä ja ymmärtäisi mitä on pian vaarassa menettää. Kun olisikin jokin keino, jolla muuttaa tilanteita, mutta itsekään en ole sellaista löytänyt. Toivon sinulle kovasti voimia jaksaa eteenpäin!