Miehen valehtelu

Miehen valehtelu

Käyttäjä pennylane aloittanut aikaan 26.10.2012 klo 09:47 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pennylane kirjoittanut 26.10.2012 klo 09:47

Olemme n 30-kymppinen pariskunta joka on ollut yhdessä 2 vuotta nyt.

Ongelma on mieheni valehtelu, se alkoi suhteemme alussa kun hän kertoi omaavansa naiskokemusta vain muutamasta yhden illan jutusta ja lopulta selvisi että hänellä oli yhä poikuus tallessa, tuo on ihan ymmärrettävää mutta loukkasihan se jonkun verran.

No kesällä huomasimme odottavamme yhteistä lasta ja olimme tietysti onnesta soikeena molemmat ja molemmat halusi lopettaa tupakanpolton samantien. Ymmärsin että se tulee olemaan miehelleni vaikeampaa sillä hänen lähes kaikki työkaverit polttaa ja itse kuitenkin olen kotona vailla houkutuksia mutta halusin kuitenkin tukea miestäni parhaani mukaan.. Mieheni aloitti järjettömän herkuttelun tämän seurauksena, tukien mutta kauhulla vierestä seurasin rahamäärää mitä kuukausittain meni näihin herkkuihin mutta pidin asian sisälläni..

Ensimmäisenä kävi ilmi että hän osti ja söi myös salassa minulta makeisia.. Piilotti roskia ja huijasi rahankäyttöään..

Lopulta aloin epäilemään tupakanpolton suhteen mm. auto haisi tupakalta, mutta työkaverit oli polttanut autossa oli selitys siihen. Puhuessamme puhelimessa kuulin selvästi hänen polttavan mutta kuulossani oli hänen mielestä vikaa ja joka ikinen kerta kun kysyin asiasta hän vannoi (kerran jopa tämän syntymättömän lapsemme kautta!) ja loukkaantui etten uskonut ja luottanut häneen…

Miten tästä eteenpäin? Onko tässä syy lähteä vaikka muuten onkin hyvä mies? Onko tuo sairautta? Paheneeko valehtelu tuosta? Pitäisikö hakeutua parisuhde- tai yksilöterapiaan? Itse käyn psykologin juttusilla jo. Miten tuon valehtelun saa loppumaan?
😯🗯️